Κομβική για τον ελληνικό τουρισμό η αμερικανική αγορά

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κομβική για τον ελληνικό τουρισμό η αμερικανική αγορά
Νωρίτερα από ποτέ ξεκινούν οι πτήσεις από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού - Η σημασία των αμερικανών τουριστών για τον ελληνικό τουρισμό

Ιδιαίτερη βαρύτητα αποκτούν φέτος οι τουριστικές αφίξεις από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, την ώρα που η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία έχει τραβήξει προσωρινό φρένο στις κρατήσεις από κάποιες χώρες της Ευρώπης, χωρίς όμως να έχει κάμψει την διάθεση για ταξίδια.

Οι προσδοκίες για την αμερικανική αγορά, μια αγορά που παρουσιάζει σταθερά υψηλή μέση δαπάνη αλλά και μεγάλη διάρκεια παραμονής τουριστών, προδιαγράφηκαν ήδη από την προηγούμενη χρονιά κατά την συνάντηση του υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια με τον Πρέσβη των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ και με την αντιπροσωπεία γερουσιαστών που είχε επισκεφτεί τη χώρα μας τον περασμένο Σεπτέμβριο. «Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αγορά, που δημιουργεί προστιθέμενη αξία στην οικονομία της χώρας.

Οι επισκέπτες και οι επαγγελματίες του τουρισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και βεβαίως οι απόδημοι Έλληνες, έδειξαν και δείχνουν την αγάπη τους για την Ελλάδα και την εμπιστοσύνη τους στο ελληνικό τουριστικό προϊόν» είχε αναφέρει τότε ο υπουργός Τουρισμού. Επισφραγίστηκαν ωστόσο προ ημερών, όταν ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, υποδέχτηκε νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, την πρώτη απευθείας πτήση της αεροπορικής εταιρείας από τις ΗΠΑ για τη φετινή σεζόν. Μάλιστα για φέτος έχει προγραμματιστεί αριθμός - ρεκόρ ημερήσιων πτήσεων από τις ΗΠΑ με την πρώτη πτήση, της Delta, να συνδέει ήδη από τις 8 Μαρτίου την χώρα μας με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Κατά την διάρκεια της θερινής σεζόν δε, θα πραγματοποιούνται εννέα απευθείας πτήσεις ημερησίως από επτά αμερικανικά αεροδρόμια σε έξι πόλεις της Ελλάδας.

Πιο έγκαιρα από ποτέ ξεκίνησε το πτητικό της πρόγραμμα και η Air Canada η οποία φιλοδοξεί να μεταφέρει φέτος αυξημένο αριθμό επισκεπτών προς της χώρα μας. Όπως ανέφεραν χθες τα στελέχη του αερομεταφορέα του Καναδά, τα οποία εγκαινίασαν στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών την επανέναρξη των δρομολογίων για την φετινή σεζόν, η Air Canada θα πραγματοποιεί την πτήση Αθήνα - Τορόντο έως και τις 20 Νοεμβρίου ενώ από σήμερα 29 Μαρτίου και μέχρι τις 21 Νοεμβρίου ξεκινά και η απευθείας σύνδεση της Αθήνας με το Μόντρεαλ. Και οι δύο πτήσεις θα προσφέρονται σε καθημερινή βάση τους κατά τους θερμούς μήνες του καλοκαιριού, με τα στελέχη της AirCanada να επισημαίνουν ότι αν το ενδιαφέρον καταγραφεί αυξημένο την θερινή σεζόν εξετάζεται το ενδεχόμενο οι πτήσεις να επεκταθούν καθ' όλη την διάρκεια του χρόνου.

Η σημασία των Αμερικανών τουριστών

Η έγκαιρη έναρξη των πτήσεων σε συνδυασμό με την αυξημένη συχνότητα των δρομολογίων αποτελεί αδιαμφισβήτητα ψήφο εμπιστοσύνης στο ελληνικό τουριστικό προϊόν με τις εταιρείες και τους αρμόδιους φορείς να αναμένουν φέτος αριθμό ρεκόρ Αμερικανών ταξιδιωτών, παρά την κρίση στην Ουκρανία. Δεδομένου μάλιστα ότι οι τόσο οι Αμερικανοί όσο και οι Καναδοί τουρίστες έχουν την υψηλότερη κατά κεφαλήν δαπάνη ανά ταξίδι, αν οι προβλέψεις επαληθευτούν θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τις όποιες απώλειες προκύψουν από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης (Ρωσία, Ουκρανία και ενδεχομένως Πολωνία).

Υπενθυμίζεται πως το 2019 στην Ελλάδα ήρθαν 1,179 εκατ. Αμερικανοί επισκέπτες που δαπάνησαν 1,188 δισ. ευρώ στη χώρα μας. Πέρυσι η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 271,6% σε σχέση με το 2020, φτάνοντας στη χώρα μας 396.000 ταξιδιώτες από 106.600 που έφτασαν την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Μάλιστα οι ΗΠΑ αποτέλεσαν την δεύτερη αγορά εκτός ΕΕ που έφερε το 2021 στη χώρα μας τους περισσότερους ταξιδιώτες στη χώρα.

Επιπλέον, Αμερικανοί και Καναδοί αποτέλεσαν βασικούς τροφοδότες των ταξιδιωτικών εισπράξεων. Συγκεκριμένα η μέση δαπάνη ανά ταξίδι το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους έφτασε τα 1.606,6 ευρώ και 1.685,6 ευρώ αντίστοιχα, όταν αντίστοιχα η δαπάνη των επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία - οι οποίοι αριθμητικά είναι πολλοί περισσότεροι - ανήλθε το ίδιο διάστημα στα 1.000,6 ευρώ και 784 ευρώ αντίστοιχα.

Οι αμερικανοί ταξιδιώτες αναμένεται να επιλέξουν την Ελλάδα, αφενός για το ισχυρό brand της χώρας και την μερική άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών κι αφετέρου για τα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης που καταγράφηκαν το 2021, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τις προοπτικές για μια καλή σεζόν και το 2022. Αυτό που μένει να φανεί ωστόσο είναι το κατά πόσο θα επιδράσει αρνητικά στη διάθεση των ταξιδιωτών ο πόλεμος στην Ουκρανία, δεδομένου ότι το αμερικανικό κοινό καταγράφεται παραδοσιακά αρκετά ευαίσθητο στις γεωπολιτικές αναταράξεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: «Καμπανάκι» για τη νέα σεζόν χτυπούν οι ξενοδόχοι

Τουρισμός: «Last minute» θα είναι το τριήμερο της 25ης Μαρτίου

Ο τουρισμός παραμένει ανθεκτικός - Κλειδί για το μέλλον η αξιοποίηση της τεχνολογίας

gazzetta
gazzetta reader insider insider