Κανόνες μετακίνησης και μέτρα στήριξης του τουρισμού στη συζήτηση ΣΕΤΕ - Κυβέρνησης

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κανόνες μετακίνησης και μέτρα στήριξης του τουρισμού στη συζήτηση ΣΕΤΕ - Κυβέρνησης

Η με ομαλό τρόπο μετάβαση στην «επόμενη μέρα» του τουρισμού αλλά και τα μέτρα στήριξης του κλάδου, μέχρι αυτή να έρθει, συζητήθηκαν στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η οποία πραγματοποιήθηκε παρουσία και του υπουργού Επικρατείας κ. Γ. Γεραπετρίτη.

Στο σημερινό ΔΣ του ΣΕΤΕ αποτυπώθηκαν μεταξύ άλλων «οι εξελίξεις της συζήτησης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για τους κανόνες μετακίνησης το επόμενο διάστημα, αλλά και για το πώς τα επιδημιολογικά δεδομένα στο εσωτερικό, καθορίζουν την ισορροπία υγείας-οικονομίας», όπως ανέφερε σε ανάρτηση του ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Γ. Ρέτσος.

Επιπλέον αναφορά έγινε και στα μέτρα που κρίνονται απαραίτητα για την επιβίωση του κλάδου μέχρι και την ανάκαμψη. Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ άλλωστε, έχει τονίσει, ουκ ολίγες φορες την ανάγκη στήριξης του κλάδου με μέτρα όπως οι μειώσεις φόρων (ΦΠΑ, τέλος διαμονής κτλ) σε όλο το τουριστικό πακέτο, ώστε η επανεκκίνηση να πραγματοποιηθεί με όρους ανταγωνιστικούς σε σχέση με λοιπούς ευρωπαικούς προορισμούς, που βρίσκονται ψηλά στη λίστα των δυνητικών ταξιδιωτών.

Την ίδια στιγμή ο κλάδος στηρίζει το πιστοποιητικό εμβολιασμού, υπό την έννοια της ελεύθερης διακίνησης όσων έχουν εμβολιαστεί κι όχι υπό τη έννοια του περιορισμού μετακινήσεων όσων δεν έχουν κάνει το εμβόλιο. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με αυτό που πρότεινε και ο Έλληνας πρωθυπουργός στους ευρωπαίους ομολόγους του.

Ενδεικτική προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα του πρώην προέδρου του ΣΕΤΕ και επικεφαλής του Ομίλου IKOS, Ανδρέα Ανδρεάδη, στην οποία είχε αναφέρει «κάθε καλόπιστος Ευρωπαίος πολίτης που ασχολείται με τουρισμό, αναρωτιέται γιατί η Γερμανία με αρνητικό τουριστικό ισοζύγιο (εξερχόμενα έξοδα μείον εισερχόμενα έσοδα) δια στόματος κ. Μέρκελ θεωρεί «πρόωρη» και «άδικη» την προετοιμασία οργάνωσης έκδοσης πιστοποιητικού εμβολιασμού».

Το άνοιγμα του τουρισμού και των κλάδων που σχετίζονται έμμεσα με αυτόν όπως η εστίαση θεωρείται κλειδί για την οικονομία δεδομένης της εισφοράς των κλάδων στο ΑΕΠ της χώρας, η οποία μέχρι χθες ανερχόταν στο 25%.

Ωστόσο παράγοντες του κλάδου διατηρούν χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών εκτιμώντας ότι το πρώτο εξάμηνο έχει χαθεί και αποφεύγοντας τις προβλέψεις για το δεύτερο, δεδομένων και των ρευστών υγειονομικών συνθηκών.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ ανέφερε ότι το κλίμα αβεβαιότητας αφορά όλη την χρόνια, χαρακτηρίζοντας τον στόχο της επαναφοράς το 2021 του 50% της τουριστικής κίνησης του 2019, αισιόδοξο.

Κάτι αντίστοιχο, προκύπτει κι από το πρόσφατο report της GBR Consulting σύμφωνα με το οποίο ένα από τα σενάρια που εξετάζει ο Οργανισμός Ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Ευρώπης, το Eurocontrol, κάνει λόγο για εξολοκλήρου απώλεια του πρώτου εξαμήνου

Να σημειωθεί ότι η διακοπή λειτουργίας της αγοράς κοστίζει 2-3 δισ. ευρώ στην ήδη επιβαρυμένη οικονομία.

Αντίστοιχη είναι φυσικά και η εικόνα σε όλη την Ευρώπη, αφού η αεροπορική κίνηση τον Ιανουάριο του 2021 μειώθηκε περίπου κατά 64% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι ενώ η κατάσταση για τους δύο επόμενους μήνες, Φεβρουάριο και Μάρτιο, προβλέπεται χειρότερη.

Ακόμη και τον Απρίλιο, μήνα που περιλαμβάνει και την περίοδο του Πάσχα, η κίνηση αναμένεται ισχνή, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για επαναφορά του 25-30% των πτήσεων που πραγματοποιούνταν υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.