Μεγαλώνει η «ψαλίδα» των ασφαλίστρων αυτοκινήτου

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μεγαλώνει η «ψαλίδα» των ασφαλίστρων αυτοκινήτου

Μεγάλες διαφορές εμφανίζουν οι τιμολογιακές πολιτικές των ασφαλιστικών εταιρειών ειδικά στον κλάδο του αυτοκινήτου. Η «ψαλίδα» ανάμεσα στο φθηνότερο ετήσιο συμβόλαιο και το ακριβότερο μπορεί να ξεπεράσει και τα 200 ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο στην σημερινή εποχή. Για παράδειγμα για ένα Skoda 10ετίας, στην περιοχή της Αθήνας, βρέθηκαν προσφορές για τη βασική ασφάλιση που ξεκινούσαν από τα 158,62 ευρώ το έτος και έφταναν μέχρι τα 383,35 ευρώ. Μάλιστα, στην επαρχία οι διαφορές είναι ακόμη μεγαλύτερες και μπορεί να ξεπεράσουν και τα 250 ευρώ.

Γιατί όμως υπάρχουν αυτές οι διαφορές; Καταρχάς έχει να κάνει με τα ασφαλιστικά «πακέτα». Οι περισσότερες εταιρείες προσφέρουν επιπλέον καλύψεις περά των υποχρεωτικών καλύψεων αστικής ευθύνης. Έτσι δημιουργούν ασφαλιστικά πακέτα με πολλές καλύψεις τις οποίες πωλούν στους ασφαλισμένους. Συνηθέστερες από αυτές τις καλύψεις είναι η φροντίδα ατυχήματος, οι ζημιές από ανασφάλιστο όχημα και το προσωπικό ατύχημα. Όπως είναι λογικό όσες περισσότερες καλύψεις έχει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, τόσο πιο ακριβό είναι.

Παρατηρείται, όμως, πως διαφορετικά ασφαλιστήρια με παρόμοιο αριθμό καλύψεων –μερικές φορές ακόμη και τις ίδιες καλύψεις– έχουν και αυτά διαφορετική τιμή. Μια πιο προσεκτική έρευνα αποκαλύπτει ότι οι ίδιες καλύψεις μπορεί να έχουν διαφορετικά ασφαλιστικά κεφάλαια. Αυτό σημαίνει ότι για το ίδιο ασφαλιστικό γεγονός η κάθε εταιρεία αποζημιώνει με διαφορετικό ποσό. Για παράδειγμα εταιρεία Α διαθέτει την κάλυψη «ζημιές από ανασφάλιστο όχημα» με κεφάλαιο 30.000 ευρώ, ενώ εταιρεία Β διαθέτει την ίδια κάλυψη με κεφάλαιο 15.000 ευρώ. Αυτά είναι και τα ανώτατα ποσά που θα αποζημιώσει κάθε εταιρεία αν τελικά γίνουν ζημιές από ανασφάλιστο όχημα. Όσο πιο μεγάλο είναι το ασφαλιστικό κεφάλαιο τόσο πιο ακριβό είναι και το ασφάλιστρο.

Ακόμη και έτσι εμφανίζονται πολλά ασφαλιστήρια συμβόλαια με ίδιες καλύψεις και με ίδια ασφαλιστικά αλλά με διαφορετικές τιμές. Όπως εξηγεί στο insider.gr έμπειρος ασφαλιστής αυτό οφείλεται στο ότι κάθε εταιρεία έχει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική και κανονίζει από μόνη της τα ασφάλιστρα που μπορεί να αντέξει.

Πολλοί είναι εξάλλου οι παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα χαμηλά ασφάλιστρα που έχουν φτάσει σε μη βιώσιμα επίπεδα λόγω του έντονου ανταγωνισμού. Για αυτό τον λόγο κατηγορούν κυρίως τις εταιρείες που λειτουργούν υπό το καθεστώς της Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ). Πρόκειται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά η έδρα τους είναι σε άλλη χώρα της Ευρώπης και οι οποίες μπορούν με αυτό τον τρόπο να προσφέρουν πιο φτηνές ασφαλίσεις ειδικά στον κλάδο του αυτοκινήτου.

Το φθηνό δεν είναι πάντα και καλό

Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο η χαμηλές τιμές να είναι ένα σημαντικό δέλεαρ, αλλά όπως σημειώνουν έμπειροι ασφαλιστές δεν θα πρέπει το ασφάλιστρο να είναι το μοναδικό κριτήριο. Καλό θα ήταν να εξετάζει κάποιος την διαδρομή και την πορεία της εταιρείας από την οποία ετοιμάζεται να αγοράσει ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Να ελέγχει ακόμη αν η εταιρεία αυτή είναι στα μητρώα της Τράπεζας της Ελλάδας, αν είναι μέλος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας και αν συμμετέχει στον «φιλικό διακανονισμό» (Σύστημα Άμεσων Πληρωμών).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider