Η μεγάλη ευκαιρία της Ελλάδας στον πράσινο αγροτουρισμό

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η μεγάλη ευκαιρία της Ελλάδας στον πράσινο αγροτουρισμό
Tο 2019 ο αγροτουρισμός ως μέγεθος ήταν στα 69 δις δολάρια και προβλέπεται ότι, παρά την πανδημία θα φθάσει τα 117 δις δολάρια μέχρι το 2027.

Η Ελλάδα έχει πολύ σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στον τομέα του αγροτουρισμού και για αυτό πρέπει να εκμεταλλευθεί το «παράθυρο» ευκαιρίας που δημιουργεί η στροφή στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Τα τελευταία χρόνια η αγορά παρουσιάζει μεγάλη ανάπτυξη, κάτι που ενισχύει με τη σειρά του το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2019 ο αγροτουρισμός ως μέγεθος ήταν στα 69 δις δολάρια και προβλέπεται ότι, παρά την πανδημία θα φθάσει τα 117 δις δολάρια μέχρι το 2027.

Χώρες όπως η Ελλάδα είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουν αυτή την τάση η οποία κινητοποιείται και πυροδοτείται και από τις πολύ διαφορετικές καταναλωτικές τάσεις. «Οι ταξιδιώτες αναζητούν ενδεχομένως πιο οικονομικές και βασισμένες στην εμπειρία λύσεις που είναι φιλικές στο περιβάλλον, τους βοηθούν να ανακαλύψουν την τοπικότητα μέσα από τα προϊόντα, το ανθρωπογενές και το φυσικό περιβάλλον στην ύπαιθρο, οπότε όλο αυτό, μαζί με το ενδιαφέρον που έχουν η Πολιτεία και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μπορεί να αναδείξει τον Τουρισμό σε όλη την σεζόν με πιο ήπιο τρόπο», σημείωσε η κ. Έφη Λαζαρίδου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Πρωτοβουλίας Νέα Γεωργία Νέα Γενιά του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος μιλώντας τη Δευτέρα στο 1ο International Business and Hospitality Conference που διοργάνωσε η Liquid Media και το Insider.

Ο τουρισμός είναι μια εμπειρία η οποία στηρίζει το αγροτικό εισόδημα, βοηθά στην προώθηση των τοπικών προϊόντων και αποτελεί μια πιο πράσινη μορφή επίσκεψης και ταξιδιού, επεσήμανε η κ. Λαζαρίδου σημειώνοντας παράλληλα ότι σε αυτό το πλαίσιο η Ελλάδα έχει πολύ σημαντικές ευκαιρίες.

«Ο πρωτογενής τομέας αντιστοιχεί στο 4% του ΑΕΠ, αν συνυπολογίσουμε και τα τρόφιμα αγγίζουμε το 8,5%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε δύο πολύ σημαντικούς κλάδους της οικονομίας οι οποίοι μαζί μπορούν να επιφέρουν ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα», τόνισε ενώ επεσήμανε την ανάγκη να ενοποιηθεί το πλαίσιο για να μην μπερδεύονται τα ενδιαφερόμενα μέρη από τα πολλά σήματα.

«Στην Ελλάδα χρειάζεται να ενοποιηθεί το πλαίσιο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σήματα για πολυλειτουργικά αγροκτήματα, υπάρχει το σήμα του αγροτουρισμού, υπάρχουν σήματα για τα επισκέψιμα οινοποιία, ελαιοτριβεία, τυροκομεία και ζυθοποιεία. Αυτά για να μην μπερδεύεται ο επισκέπτης αλλά για να γίνεται και πιο εύκολη η είσοδος των νέων επιχειρήσεων μέσα σε αυτά τα πλαίσια καλό θα ήταν να ενοποιηθούν κάτω από μια ενιαία ομπρέλα η οποία θα έχει διαφορετικές κατηγορίες επισκέψιμων καταλυμάτων, αγροκτημάτων και εμπειρίες διαφορετικές. Υπάρχει και το Ταμείο Ανάκαμψης που θα χρηματοδοτήσει το κομμάτι του πράσινου αγροτουρισμού, οπότε καλό θα ήταν να κινηθούμε σύντομα για ένα ενιαίο σήμα», κατέληξε η κ. Λαζαρίδου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider