
Τα λεφτά επιστρέφουν στους Γερμανούς
Είναι γεγονός πως οι χώρες του ευρωπαϊκού νότου -και κυρίως η Ελλάδα - είναι από τους μεγάλους κερδισμένους του Ταμείου Ανάκαμψης αν κοιτάξει κανείς τις επιδοτήσεις ως ποσοστό του ΑΕΠ τους. Η Γερμανία, μάλιστα, λαμβάνει «ψίχουλα» σε σύγκριση με το μέγεθος της οικονομίας της. Όμως πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που μετράει και τα οφέλη κάθε χώρας από τα έργα και τις επενδύσεις του Ταμείου Ανάκαμψης στις υπόλοιπες χώρες, δείχνει ότι η Γερμανία κερδίζει με διαφορά τα περισσότερα, γιατί όπως και να το κάνουμε είναι η βιομηχανική υπερδύναμη της ΕΕ. Τώρα για το ποια χώρα κερδίζει τα λιγότερα από το μπαράζ επενδύσεων στην ευρωπαϊκή ήπειρο που ενεργοποιεί το Ταμείο Ανάκαμψης, ας μην το συζητήσουμε καλύτερα…
Να μη χαθεί η ευκαιρία
Για να δούμε αν το κλιματικό ταμείο θα αποφέρει τα δέοντα για τη χώρα μας. Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο, η έγκριση του οποίου αφορά προϋπόθεση για την ενεργοποίηση του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου, ενός δηλαδή από τα τρία νέα ευρωπαϊκά ταμεία που ενεργοποιεί η Ελλάδα με προϋπολογισμό 4,7 δισ. ευρώ και οι δράσεις του θα υλοποιηθούν από το 2026 έως το 2032. Αυτή η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί γιατί οι ανάγκες είναι μεγάλες στα ελληνικά νοικοκυριά.
Νέα ημερομηνία αποτελεσμάτων της Πειραιώς
Άλλαξε την ημερομηνία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της η Τράπεζα Πειραιώς από 31 Ιουλίου σε 30 Ιουλίου και έτσι διαφοροποιήθηκε από τις άλλες δύο Eurobank και Εθνική καθώς αυτές θα ανακοινώσουν το δεύτερο τρίμηνο στο τέλος του μήνα. Σταθερή παραμένει η Alpha Bank η οποία θα ανακοινώσει αποτελέσματα την 1η Αυγούστου, ημέρα ανακοίνωσης και των αποτελεσμάτων των stress tests.
Μια επωφελής συμφωνία
Δεν ξέρω πόσο απέχει μια καλή συζήτηση από το να δώσει αποτέλεσμα. Καλά θα ήταν πάντως να μην είναι μεγάλη η απόσταση. Ο λόγος για τη συζήτηση Τραμπ - Φον Ντερ Λάιεν και μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης ώστε να αποφευχθούν οι δασμοί.
Ενδιαφέρουσα η έκθεση της Optima για τις τράπεζες
Μετά το πρόσφατο ράλι του κλάδου, κέρδη θα υπάρξουν και στη συνέχεια. Στην Πειραιώς Financial Holdings δίνει τιμή-στόχο για το 2025: €7,50, με περιθώριο ανόδου +24%
Για τη Eurobank η τιμή-στόχος 2025 διαμορφώνεται σε: €3,40, +12% περιθώριο ανόδου και την ΕΤΕ με τιμή-στόχο 2025: €12,25, +11% περιθώριο ανόδου . Για την Alpha Βank η τιμή-στόχος 2025 είναι : €3,20, +2% περιθώριο ανόδου
Εν αναμονή των χρησμών
Συνεδριάζει σήμερα η αρμόδια επιτροπή της ΕΧΑΕ για την αξιολόγηση της διασποράς και μετά τις αλχημείες που επιτράπηκαν, κάποιοι θα έχουν θέμα. Όλα τα βλέμματα στρέφονται στο τι χρησμός θα βγει για την Καρέλιας όπου δεν υπήρξε καμία αντίδραση στα μέτρα του Χρηματιστηρίου. Βέβαια μπορεί να έχουμε και μια δύο αρνητικές εκπλήξεις από μεγάλες εισηγμένες που δεν τις πιάνει το μάτι κάποιου αν και είδαμε κάτι περίεργες κινήσεις σε υπόπτους τις τελευταίες δύο τρεις εβδομάδες. Αναμένουμε λοιπόν τους χρησμούς της ΕΧΑΕ και επανερχόμαστε.
Ράλι με… ουρά
Χωρίς φρένα το ράλι της Optima Bank που χθες έκλεισε σε νέο ιστορικό υψηλό και κεφαλαιοποίηση κοντά στα 1,6 δισ. ευρώ. Έχουμε την εντύπωση ότι δεν είναι μόνο οι προσδοκίες για καλά αποτελέσματα αλλά το ράλι κρύβει και άλλες εξελίξεις. Και μάλιστα λίαν συντόμως.
Μας κάνουν πλάκα
Κάποιοι πρέπει να μας κάνουν πλάκα. Αλλιώς δεν εξηγείται ότι η Κυλινδρόμυλοι Σαραντόπουλος ανακοίνωσε εν έτη 2025 ότι η Credit Suisse Group από το 2014 λειτουργώντας ως θεματοφύλακας για λογαριασμό πελατών της, δεν ελέγχει δικαιώματα ψήφου στην Εταιρεία κατά την έννοια του Ν. 3556/2007, καθώς αυτά ασκούνται κατόπιν συγκεκριμένων οδηγιών των πελατών της και ανέρχονται σε 26,27%. Και αναρωτιόμαστε. Από το 2014 κανένας δεν πήρε μυρωδιά τι συμβαίνει;
Προχωρούν οι εργασίες στο νέο αεροδρόμιο Κρήτης (Καστέλι)
Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι εργασίες κατασκευής του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης από την ΤΕΡΝΑ, κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μια σημαντική σύμβαση παραχώρησης (δημόσιο, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, GMR). Ειδικότερα, για να πάρετε μια γεύση, το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του έργου αγγίζει πλέον το 60%, οι βασικές υποδομές, όπως οι διάδρομοι, έχουν ξεπεράσει το 80%, ενώ το terminal βρίσκεται περίπου στο 55%. Σύμφωνα με την εταιρεία, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή στο εργοτάξιο απασχολούνται περίπου 860 εργαζόμενοι και δουλεύουν 700 μηχανήματα ενώ με την έναρξη των ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών, ο αριθμός του προσωπικού θα ξεπεράσει τα 1.500 άτομα. Βέβαια, όπως έχουν πει και από το υπ. Υποδομών, υπάρχουν κάποια «ανοιχτά μέτωπα», όπως τα αρχαία που έχουν βρεθεί στη θέση που είναι να τοποθετηθεί το ραντάρ του αεροδρομίου αλλά και η ανάγκη κατασκευής σήραγγας στον συνδετήριο δρόμο του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ. Ωστόσο, η ουσία παραμένει ότι από πλευράς κατασκευαστή είμαστε εντός στόχων και χρονοδιαγραμμάτων.
Το «χακί» real estate
Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 18 Ιουλίου έχει «βγάλει» το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας το σχετικό σχέδιο νόμου υπό τον τίτλο «Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων – Σύσταση Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας και Φορέα Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων – Σχέδιο δράσεων για τη διαχείριση των στεγαστικών αναγκών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων». Το insider.gr έχει αναφερθεί ήδη στην περίφημη «Ατζέντα 2030» του υπουργείου, με στόχο, μεταξύ άλλων, την αποτελεσματικότερη και ορθολογικότερη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, μέσω της σύστασης ενός ενιαίου ταμείου διαχείρισής της, του Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας, το οποίο θα συγχωνεύει τα προϋφιστάμενα ταμεία των τριών κλάδων. Και προσεχώς θα επανέλθουμε. Όπως έχουμε αναφέρει, μόνο τα 3 ταμεία έχουν πάνω από 2.000 ακίνητα.
Προς «απογείωση» η εταιρεία «Αεροδρόμιο Καλαμάτας»
Στο ΓΕΜΗ αναρτήθηκε η σύσταση της εταιρείας «Αεροδρόμιο Καλαμάτας Ανώνυμη Εταιρεία», με μετόχους τους Fraport, Delta Airports Investments (όμιλος Κοπελούζου) και Πηλέας (όμιλος Κωνσταντακόπουλου). Προφανώς, όπως γίνεται αντιληπτό, πρόκειται για την εταιρεία που έχει ως σκοπό Ο σκοπός τη διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», σύμφωνα με τους όρους και τις διατάξεις της σχετικής σύμβασης παραχώρησης που θα συναφθεί μεταξύ αυτής, των Αρχικών Μετόχων, της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο). Η εταιρεία δύναται να αναλαμβάνει κάθε είδους έργα και να παρέχει κάθε είδους υπηρεσίες που σχετίζονται με την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και εν γένει λειτουργία του ως αεροδρομίου κ.α..
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.