Η ηλεκτροκίνηση γίνεται πλέον πραγματικότητα στην Ελλάδα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η ηλεκτροκίνηση γίνεται πλέον πραγματικότητα στην Ελλάδα
Άκρως ενθαρρυντικές είναι φέτος οι εξελίξεις στη χώρα μας όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Άκρως ενθαρρυντικές είναι φέτος οι εξελίξεις στη χώρα μας όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση. Η αγορά αρχίζει να επιδεικνύει σημαντική δυναμική, προσφέροντας έτσι ελπίδες ότι η χώρα θα πετύχει το φιλόδοξο στόχο που έχει θέσει για το 2030 στα πλαίσια του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).

Ενδεικτικό είναι ότι το φετινό Οκτώβριο από τα 9.672 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν, το 17,3% ήταν ηλεκτρικά (BEV) ή ηλεκτρικά-επαναφορτιζόμενα (PHEV). Το αντίστοιχο ποσοστό ένα χρόνο πριν ήταν μόλις 13,7%, δηλαδή μιλάμε για μια άνοδο 4% ετησίως. Σε επίπεδο δεκαμήνου, η εικόνα δείχνει ένα μερίδιο 11,3% πλέον στη χώρα μας για τα ηλεκτροκίνητα, από 10,8% πέρυσι. Ως εκ τούτου, διαπιστώνουμε μια σημαντική επιτάχυνση τους τελευταίους μήνες.

Στην ενίσχυση των πωλήσεων συνέβαλαν συγκεκριμένοι παράγοντες, όπως η μείωση του κόστους της τεχνολογίας που προσεγγίζει πλέον τα συμβατικά οχήματα, ο ισχυρός ανταγωνισμός με τη μαζική είσοδο κινεζικών κατασκευαστών, όπως και η γενναία κρατική επιδότηση και τα υπόλοιπα κίνητρα που προσφέρει η Πολιτεία.

Κοιτάζοντας προς το μέλλον, η χώρα μας έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει προς τον πρώτο της στόχο του 2030 ώστε ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικό. Παράλληλα, εξακολουθεί να υπολείπεται από το ποσοστό που καταλαμβάνει η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, το οποίο φτάνει το 20%. Εντούτοις, φαίνεται πως λαμβάνει χώρα μια αλλαγή κουλτούρας στους Έλληνες οδηγούς, οι οποίοι βλέπουν πλέον την ηλεκτροκίνηση όχι ως μια εξωτική τεχνολογία, αλλά ως πρακτική λύση για τη μείωση του κόστους.

Ζητούμενο είναι επίσης να συμβαδίσει η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης τόσο ποσοτικά, όσο και ποιοτικά, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς και τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να υποστηρίξουν ρυθμούς φόρτισης πολύ υψηλότερους από ότι στο παρελθόν. Η ανάπτυξη και υλοποίηση των δημοτικών σχεδίων φόρτισης αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά προς αυτή την κατεύθυνση μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια, μαζί με τις ιδιωτικές επενδύσεις που συνεχίζονται αμείωτες.

Από την πλευρά της, η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (ΗΑΕΕ) στηρίζει εδώ και σχεδόν μια δεκαετία την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Για όγδοη συνεχόμενη χρονιά διοργανώνει την Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2025, στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου στην Αθήνα το Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης από κοινού με το insider.gr. Φέτος, το Συνέδριο επικεντρώνεται στις προκλήσεις της ωρίμανσης της αγοράς ηλεκτροκίνησης στη χώρα, την ανάγκη για περαιτέρω διείσδυση των υποδομών φόρτισης, τις νέες ερευνητικές καινοτομίες, αλλά και θέματα ασφαλείας.

Σας περιμένουμε όλους εκεί ώστε να ενημερωθούμε για τις εξελίξεις και μαζί να συμβάλουμε στο δημόσιο διάλογο για αυτή την κρίσιμη διάσταση της ενεργειακής μετάβασης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:09

Τζιτζικώστας: Η Ευρώπη δεν έχει την πολυτέλεια της αδράνειας

19:56

Έφοδος της ΕΛΑΣ στις φυλακές Κορυδαλλού- Εντοπίστηκαν 4 κινητά τηλέφωνα

19:45

Βουλή: Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης στην πρόσκληση για διάλογο του πρωθυπουργού στους αγρότες

19:41

Γερμανία: Ο Μάρκους Ζέντερ επανεξελέγη στην ηγεσία του CSU

19:36

Χαρακόπουλος: Με τους αγρότες δεν είμαστε σε αντίπαλα στρατόπεδα

19:23

Αυτή είναι η λίστα με τα αιτήματα των αγροτών που στέλνουν στο Μαξίμου - Διάλογος μόνο αν ικανοποιηθούν

19:10

Ρίσκο για τις αγορές το αυξημένο κόστος ζωής – Από τη Wall Street στο Χρηματιστήριο Αθηνών

19:05

Συρία: Δύο Αμερικανοί στρατιώτες και ένας διερμηνέας σκοτώθηκαν σε επίθεση του ΙΚ στην Παλμύρα

18:45

Πετραλιάς: Μετασχηματισμός του παραγωγικού μοντέλου απ' την αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων την επόμενη 4ετία

18:18

Κώτσηρας: Ο Προϋπολογισμός του 2026 θέτει τα θεμέλια για ένα ακόμα καλύτερο αύριο

18:10

Κεφαλογιάννη: Ο ελληνικός τουρισμός αναδεικνύεται ολοένα και περισσότερο σε ισχυρό τροχό ανάπτυξης

17:41

Μαρινάκης προς αγρότες: Ναι σε διάλογο, όχι στους κλειστούς δρόμους

17:25

Τσουκαλάς: Ο κ. Ανδρουλάκης δεν αφήνει καμία σκιά ενώ ο κ. Μητσοτάκης παίζει κρυφτό

17:00

Τα SOS της ρύθμισης για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Τα κριτήρια και ποιοι θα ωφεληθούν

16:47

Υπ. Εργασίας: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 19 Δεκεμβρίου

16:41

Λευκορωσία: Αποφυλακίστηκαν 123 πολιτικοί κρατούμενοι

16:20

Αγρότες: «Όχι» στο ραντεβού με Μητσοτάκη - Ετοιμάζουν λίστα αιτημάτων

16:14

Bloomberg: Η ΕΕ φοβάται ρωσικό «Δούρειο Ίππο» στην Ουκρανία

16:01

Αμερικανικό και συριακό στρατιωτικό κομβόι δέχθηκε επίθεση στην κεντρική Συρία

15:48

Τραμπ: Διέταξε την άμεση άρση των κυρώσεων για τα λιπάσματα ποτάσας της Λευκορωσίας

15:31

Λαζαρίδης: Νέα γεωγραφία κινδύνων στη ναυτιλία

15:25

Γεωργιάδης: Και περισσότερα χρήματα δίνουμε για τη δημόσια υγεία και περισσότερο προσωπικό εξασφαλίζουμε

15:19

ΠΑΣΟΚ: Ποιον κρατά ο φερόμενος εγκέφαλος του κυκλώματος κ. Χιλετζάκης και δεν τον διαγράφει η ΝΔ;

15:11

Σειρά επαφών του ΥΦΥΠΕΞ Χ. Θεοχάρη στην Ουάσινγκτον

15:04

Κοινή επιστολή ΟΦΑΕ, ΠΕΕΔ, ΕΕΣΥΜ, ΠΣΕΕΟΜ για συνάντηση με την κυβέρνηση

14:59

Βουλή: Συνεχίζεται με ομιλίες υπουργών και βουλευτών η συζήτηση του προϋπολογισμού για το 2026

14:48

Μητσοτάκης: Επιδοτήσεις γι' αυτούς που δουλεύουν και ιδρώνουν στο χωράφι ή στα μαντριά

14:31

Πιερρακάκης: Οι αποφάσεις του Eurogroup να έχουν άμεσο αποτύπωμα στη ζωή των πολιτών

14:11

Τραμπ: Αναμένεται να χαλαρώσει άμεσα το ρυθμιστικό πλαίσιο για τη μαριχουάνα

13:59

Κάτω από το όριο του 140% του ΑΕΠ η αποκλιμάκωση του Δημοσίου Χρέους το 2026

gazzetta
gazzetta reader insider insider