Τα πράσινα ταξί εφαλτήριο για μια αλλαγή της εικόνας των δημόσιων μεταφορών στην Ελλάδα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα πράσινα ταξί εφαλτήριο για μια αλλαγή της εικόνας των δημόσιων μεταφορών στην Ελλάδα
Η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στην Ελλάδα, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία.

Η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στην Ελλάδα, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία. Το 2022 κλείνει με ένα μερίδιο αγοράς 7.9% στο σύνολο των πωλήσεων και ταξινομήσεις πάνω από 8.000 ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στην επικράτεια, νούμερα που ξεπερνούν και τους ετήσιους στόχους του ΕΣΕΚ, όπως πρόσφατα δήλωσε και η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κα. Σδούκου. Τα φορολογικά και οικονομικά κίνητρα που έχουν δοθεί (Κινούμαι Ηλεκτρικά 1 και 2, φοροαπαλλαγές) έχουν δώσει την αναγκαία ώθηση στην αγορά ηλεκτροκίνησης και στην ανάπτυξη των αντίστοιχων υποδομών.

Όμως μέχρι σήμερα υπήρχε μια κατηγορία οχημάτων, τα οποία ενώ επιδοτούνταν από το πρώτο Κινούμαι Ηλεκτρικά, δεν υπήρξε το αντίστοιχο ενδιαφέρον: Τα ταξί. Η γηραιότητα του στόλου, που υπολογίζεται περίπου στα 13 έτη σε συνδυασμό με το πλήθος των ντιζελοκίνητων κυκλοφορούντων οχημάτων, που υπολογίζεται σε περίπου 28.500, αναδεικνύουν την σημασία της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι συχνές στάσεις και οι μικρές ταχύτητες, αυξάνουν τις εκπομπές ρύπων ανά χιλιόμετρο σε σχέση με τις αντίστοιχες των επιβατικών αυτοκινήτων. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι οι περισσότερες διαδρομές των ταξί πραγματοποιούνται εντός του αστικού ιστού και πολλές φορές χωρίς κάποιο επιβάτη.

Η ανακοίνωση της έναρξης της Δράσης «Πράσινα Ταξί» από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έκανε το πρώτο αποφασιστικό βήμα για την αντικατάσταση του στόλου των Ταξί με νέα, ηλεκτρικά, δίνοντας μια σημαντική επιδότηση για 2,000 οχήματα, η οποία συνοδεύεται με υποχρεωτική απόσυρση και διαγραφή του παλιού, προς αντικατάσταση, οχήματος. Η Δράση είναι προς την σωστή κατεύθυνση και στην βάση του εθνικού σχεδιασμού, όπως αποτυπώνεται στον Κλιματικό Νόμο με την υποχρεωτικότητα από το 2026 τα νέα ταξί να είναι ηλεκτρικά στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να ενταχθεί στον σχεδιασμό, το ταχύτερον δυνατόν και η ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών γρήγορης φόρτισης, οι οποίες είναι αναγκαίες για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στα ταξί με την περιορισμένη εμβέλεια και τα πολλά επιβατοχιλιόμετρα που διανύουν καθημερινά.

Όλα τα παραπάνω θα έχουμε την ευκαιρία να τα συζητήσουμε στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που διοργανώνει για μια ακόμη χρονιά η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (ΗΑΕΕ) και το insider.gr στις 18 Ιανουαρίου στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, όπου το παρελθόν της αυτοκίνησης θα συναντήσει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Το συνέδριο, θα επικεντρωθεί στις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά ηλεκτροκίνησης και στην ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών, στον μετασχηματισμό του κλάδου των μεταφορών, στα χρηματοδοτικά εργαλεία, στην μικροκινητικότητα και στην έρευνα και καινοτομία και θα περιλαμβάνει συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης με συμμετοχή εκπροσώπων της Πολιτείας, του επιχειρηματικού κλάδου και της έρευνας και καινοτομίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:52

DW: Η Βουλγαρία στο ευρώ. Επιτέλους.

16:36

Λιανεμπόριο: Οι ξένες αλυσίδες που αναδιαμορφώνουν το σύγχρονο shopping

16:13

Γάζα: Ο Γουίτκοφ βλέπει «πρόοδο» στην εφαρμογή του σχεδίου Τραμπ

16:03

Αγροτικές κινητοποιήσεις και κλιματική κρίση: Διπλή πίεση στο τραπέζι των Ελλήνων

15:38

Ηλεκτρονικό εμπόριο: 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν από πλατφόρμες εκτός Ε.Ε.

15:17

Περαιτέρω διαβουλεύσεις με τους Ευρωπαίους ηγέτες θέλει ο Ζελένσκι

15:01

6 προορισμοί στην Ελλάδα για οικογενειακές αποδράσεις την Πρωτοχρονιά

14:42

Θετική αλλά με όρους η αντίδραση της Γαλλίας σε ενδεχόμενο διαλόγου Μακρόν - Πούτιν

14:20

Τι συμβαίνει όταν παίρνεις καθημερινά βιταμίνη D για μεγάλο διάστημα

13:53

Πιερρακάκης: Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει η πόλη που θα συμβολίζει το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας

13:35

Η Αυστραλία τηρεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων της επίθεσης στο Σίδνεϊ

13:15

Αέριο: Αυξημένη η κατανάλωση – Κυριαρχία του LNG στις εισαγωγές

12:50

ΕΚΤ: Xαμηλότερες τιμές ενέργειας και αποκλιμάκωση πληθωρισμού στην ΕΕ «βλέπει» το 2026

12:26

Πηγές ΥΠΕΘΑ για αναβολές: Ουδείς που σπουδάζει ή διαμένει ήδη στο εξωτερικό θίγεται με το νομοσχέδιο

12:08

«Πλημμύρισε» από κόσμο το Μετρό Θεσσαλονίκης κατά τη χθεσινή 24ωρη λειτουργία

11:48

ΗΠΑ: Δεύτερη κατάσχεση δεξαμενόπλοιου της Βενεζουέλας - «Κλοπή» καταγγέλλει το Καράκας

11:35

Κεφαλογιάννη: Νέο έτος ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό το 2025

11:20

Αγρότες: Συνεχίζεται και σήμερα το άνοιγμα των διοδίων - Παραμένουν στους δρόμους

11:01

Οι «εποικοδομητικές» συνομιλίες Ρωσίας-ΗΠΑ στο Μαϊάμι θα συνεχιστούν σήμερα

10:57

Τσιάρας: Μπορούμε να βρούμε τον δρόμο της συνεννόησης με τους αγρότες

10:52

Νέο ν/σ Πολιτικής Προστασίας: Πρόληψη και διαχείριση κινδύνων - Οι 10 βασικές αλλαγές

10:34

Μητσοτάκης προς αγρότες: Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο, όχι στο παράλογο

10:23

Ο Πούτιν δηλώνει «έτοιμος για διάλογο» με τον Μακρόν, εφόσον «υπάρχει αμοιβαία πολιτική βούληση»

10:09

Ανοιχτά σήμερα τα καταστήματα: Το εορταστικό ωράριο και ο στόχος του λιανεμπορίου για τον Δεκέμβριο

09:45

Αγορά εργασίας: Αυτά είναι τα επαγγέλματα που κινδυνεύουν από την αυτοματοποίηση - Όλη η λίστα

09:35

Φθηνή θέρμανση στο εξοχικό: Τρόποι για να μην «καίει» χρήματα τον χειμώνα

09:25

Άδεια: Τι γίνεται αν δεν την πάρεις εντός του έτους - Τι αλλάζει από το 2026 και τι μπορεί να απαιτήσεις από τον εργοδότη

09:15

Αλλάζει το τοπίο των κυβερνοαπειλών - Πόσο ευάλωτες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις

09:03

Η «εκβιομηχάνιση» της ανόδου στο Χρηματιστήριο της Αθήνας

23:55

Τουρκία: Συνάντηση του επικεφαλής της ΜΙΤ με αντιπροσωπεία της Χαμάς

gazzetta
gazzetta reader insider insider