Τα πράσινα ταξί εφαλτήριο για μια αλλαγή της εικόνας των δημόσιων μεταφορών στην Ελλάδα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα πράσινα ταξί εφαλτήριο για μια αλλαγή της εικόνας των δημόσιων μεταφορών στην Ελλάδα
Η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στην Ελλάδα, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία.

Η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στην Ελλάδα, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία. Το 2022 κλείνει με ένα μερίδιο αγοράς 7.9% στο σύνολο των πωλήσεων και ταξινομήσεις πάνω από 8.000 ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στην επικράτεια, νούμερα που ξεπερνούν και τους ετήσιους στόχους του ΕΣΕΚ, όπως πρόσφατα δήλωσε και η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κα. Σδούκου. Τα φορολογικά και οικονομικά κίνητρα που έχουν δοθεί (Κινούμαι Ηλεκτρικά 1 και 2, φοροαπαλλαγές) έχουν δώσει την αναγκαία ώθηση στην αγορά ηλεκτροκίνησης και στην ανάπτυξη των αντίστοιχων υποδομών.

Όμως μέχρι σήμερα υπήρχε μια κατηγορία οχημάτων, τα οποία ενώ επιδοτούνταν από το πρώτο Κινούμαι Ηλεκτρικά, δεν υπήρξε το αντίστοιχο ενδιαφέρον: Τα ταξί. Η γηραιότητα του στόλου, που υπολογίζεται περίπου στα 13 έτη σε συνδυασμό με το πλήθος των ντιζελοκίνητων κυκλοφορούντων οχημάτων, που υπολογίζεται σε περίπου 28.500, αναδεικνύουν την σημασία της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι συχνές στάσεις και οι μικρές ταχύτητες, αυξάνουν τις εκπομπές ρύπων ανά χιλιόμετρο σε σχέση με τις αντίστοιχες των επιβατικών αυτοκινήτων. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι οι περισσότερες διαδρομές των ταξί πραγματοποιούνται εντός του αστικού ιστού και πολλές φορές χωρίς κάποιο επιβάτη.

Η ανακοίνωση της έναρξης της Δράσης «Πράσινα Ταξί» από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έκανε το πρώτο αποφασιστικό βήμα για την αντικατάσταση του στόλου των Ταξί με νέα, ηλεκτρικά, δίνοντας μια σημαντική επιδότηση για 2,000 οχήματα, η οποία συνοδεύεται με υποχρεωτική απόσυρση και διαγραφή του παλιού, προς αντικατάσταση, οχήματος. Η Δράση είναι προς την σωστή κατεύθυνση και στην βάση του εθνικού σχεδιασμού, όπως αποτυπώνεται στον Κλιματικό Νόμο με την υποχρεωτικότητα από το 2026 τα νέα ταξί να είναι ηλεκτρικά στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να ενταχθεί στον σχεδιασμό, το ταχύτερον δυνατόν και η ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών γρήγορης φόρτισης, οι οποίες είναι αναγκαίες για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στα ταξί με την περιορισμένη εμβέλεια και τα πολλά επιβατοχιλιόμετρα που διανύουν καθημερινά.

Όλα τα παραπάνω θα έχουμε την ευκαιρία να τα συζητήσουμε στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που διοργανώνει για μια ακόμη χρονιά η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (ΗΑΕΕ) και το insider.gr στις 18 Ιανουαρίου στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, όπου το παρελθόν της αυτοκίνησης θα συναντήσει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Το συνέδριο, θα επικεντρωθεί στις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά ηλεκτροκίνησης και στην ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών, στον μετασχηματισμό του κλάδου των μεταφορών, στα χρηματοδοτικά εργαλεία, στην μικροκινητικότητα και στην έρευνα και καινοτομία και θα περιλαμβάνει συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης με συμμετοχή εκπροσώπων της Πολιτείας, του επιχειρηματικού κλάδου και της έρευνας και καινοτομίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:40

Παπαστεργίου: Θα υπάρξουν νέα κονδύλια από το ΕΣΠΑ και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ψηφιοποίηση δικτύων

17:26

Τριήμερο ανοδικό σερί στο ΧΑ κόντρα στο διεθνές κλίμα - Αναμονή για την S&P

17:25

Μεικτά πρόσημα στη Wall Street - Δεν αναμένουν κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή οι επενδυτές

17:18

Πιερρακάκης: Πιστεύουμε βαθιά στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, στα περιφερειακά δημόσια πανεπιστήμια

16:59

Προειδοποίηση Scicluna: Αντιμέτωπη με διπλό χτύπημα η Ευρώπη εάν η ΕΚΤ δεν μειώσει τα επιτόκια

16:33

Ερντογάν: Η επίσκεψη Μητσοτάκη αποτελεί σημαντικό στάδιο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις

16:22

Μήνυμα του 112 προς τους κατοίκους του Βόλου και της Μαγνησίας

16:18

Νέο αίμα στον ΣΦΕΕ: Ποιοι συστήνουν το νέο 11μελές ΔΣ

16:14

ΑΑΔΕ: Ψηφιακά οι δηλώσεις φόρου δωρεάς προς ΝΠΔΔ, ΟΤΑ και μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα

16:09

Ανδρουλάκης: «Στις 9 Ιουνίου να υπάρχει δύναμη αποδοκιμασίας»

16:05

MicroStrategy: 370 εκατ. δολάρια έχει βγάλει το 2024 ο CEO Μάικλ Σέιλορ λόγω bitcoin

15:55

Σκρέκας: Συνεχείς είναι οι έλεγχοι και στα πρατήρια καυσίμων

15:48

Μπλίνκεν - Σύνοδος G7: Οι ΗΠΑ δεν ενεπλάκησαν στις εκρήξεις στο Ιράν

15:43

Σε εφαρμογή από 1η Ιουλίου η εξαήμερη εργασία: Ποιες επιχειρήσεις εντάσσονται - Πώς θα αμείβονται οι εργαζόμενοι

15:38

Συνελήφθη ο άνδρας που απειλούσε να ανατιναχθεί στο ιρανικό προξενείο στο Παρίσι

15:35

Αξιωματούχος της Χαμάς: Η ισραηλινή «επιθετικότητα» κατά του Ιράν είναι κλιμάκωση σε βάρος της περιοχής

15:29

Τσακλόγλου: Η παροχή μητρότητας που θα λάβει συνολικά η αυτοαπασχολούμενη ασφαλισμένη θα είναι σχεδόν 7.500 ευρώ

15:24

Κασσελάκης: Ο πρωθυπουργός δε χαραμίζει ούτε μία από τις 157 έδρες που διαθέτει

15:20

Βιβλιοπαρουσίαση του έργου του Τσαρλς Νταλάρα «Euroschock»

15:19

Αυγενάκης: Στόχος τα κρητικά προϊόντα να κατακτήσουν τον κόσμο

15:16

Κομισιόν: Πιο αυστηρές υποχρεώσεις από την ερχόμενη εβδομάδα για sites πορνό

15:13

Εφραίμογλου: Η διαμόρφωση Ευρωπαϊκών Προτύπων Αναφοράς Βιωσιμότητας αφορά όλες τις επιχειρήσεις

15:12

Σεισμός στη Σάμο: Δεν έχουν αναφερθεί ζημιές σε κτίρια

15:09

Βήχας: Πού μπορεί να οφείλεται και τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει

15:03

Η Μαρία Ευθυμίου στο Women's Forum «Είμαι Εδώ Για Εσένα» 2024: «Η σοφία δεν μπορεί να είναι ούτε αρσενική ούτε θηλυκή»

15:00

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Τα δημόσια νοσοκομεία καταρρέουν εξαιτίας της ακραίας υποστελέχωσης

14:56

Σχοινάς: Τα ευρωπαϊκά σύνορα στον Έβρο θα συνεχίσουν να φυλάσσονται και να είναι ασφαλή

14:53

Μιχαηλίδου για μη μισθωτές μητέρες: Αποκαταστήσαμε μία μεγάλη αδικία - Θα λαμβάνουν 830 ευρώ το μήνα για εννέα μήνες

14:46

G7: Nα εμποδισθεί μια νέα κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή

14:46

Χατζηδάκης: Η λέξη - κλειδί για Ελλάδα και Ευρώπη είναι η ανταγωνιστικότητα

gazzetta
gazzetta reader insider insider