ΟΛΘ: Επιπλέον επενδύσεις 27 εκατ. στον εξοπλισμό

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΟΛΘ: Επιπλέον επενδύσεις 27 εκατ. στον εξοπλισμό

Η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης σκοπεύει να προχωρήσει πιο γρήγορα από τα προβλεπόμενα τις επενδύσεις. Και αυτό όχι γιατί αποτελεί υποχρέωση αλλά γιατί είναι απαραίτητες για να γίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το μοναδικό μεγάλο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου, της ΝΑ Ευρώπης και των Βαλκανίων. Αυτό τόνισε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης κατά την πρώτη συνέντευξη Τύπου μετά από την ανάληψη της διοίκησης από την κοινοπραξία South East Gateway Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Θεοφάνης τόνισε ότι η νέα διοίκηση συνάντησε δυσκολίες αλλά αυτές μπορούν να ξεπεραστούν, ενώ ήδη επιτυγχάνονται μικρές νίκες. Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε ήδη τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες που είχαν διακόψει τις στοχευμένες τροφοδοτικές τους γραμμές στη Θεσσαλονίκη, επανακάμπτουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες με δικές τους υπηρεσίες. «Είναι ένα δείγμα ότι είμαστε στην σωστή κατεύθυνση. Μια καλή αρχή», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ.

Ο κ. Θεοφάνης αναφέρθηκε εκτεταμένα και στην κατάσταση που παρέλαβε η νέα διοίκηση κάνοντας λόγο για παλιό εξοπλισμό, σημαντικές καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες. Μάλιστα τόνισε η κατάσταση στο λιμάνι ήταν διαφορετική απ’ αυτή που περιγραφόταν στα κείμενα του διαγωνισμού. «Δεν είχαμε την ακριβή πληροφόρηση και αυτό το λέω με σεβασμό προς την ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ συμπληρώνοντας ότι θα συνεχισθεί το due diligence, ενώ αναμένεται και η δημοσίευση των αποτελεσμάτων του 2017 εντός του Απριλίου.

Ακόμη τόνισε ότι ήδη παρατηρείται βελτίωση στην εξυπηρέτηση και τους χρόνους αναμονής. «Πέρσι τον Δεκέμβριο ο μέσος όρος αναμονής ήταν 150-170 ώρες κατά μέσο όρο. Σήμερα έχει πέσει στις 15 με 16 ώρες και αυτό χωρίς να έχουν αλλάξει οι υποδομές», σημείωσε.

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία South East Gateway Θεσσαλονίκη πλειοδότησε στον διαγωνισμό για την πώληση του 67% του ΟΛΘ που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ καταβάλλοντας τίμημα 231,9 εκατ. και αναλαμβάνοντας την υποχρέωση να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ μέσα σε διάρκεια επτά χρόνων. Την κοινοπραξία απαρτίζουν η Deutsche Invest Equity Partners, η Terminal Link και η Βelterra Investments του ομίλου Σαββίδη.

Οι στόχοι και το επενδυτικό πρόγραμμα

Ο κ. Θεοφάνης σημείωσε ότι στους άμεσους στόχους της νέας διοίκησης του ΟΛΘ είναι:

1. Η αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού και οι επαφές με τους πελάτες για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη.

2. Να ξεκινήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα επισκευών στον εξοπλισμό, καθώς υπάρχει ανάγκη για άμεσες επενδύσεις, περίπου 27 εκατ. ευρώ μέσα στον πρώτο χρόνο. Ήδη, όπως είπε, έχουν παραγγελθεί δύο νέες γερανογέφυρες που θα παραδοθούν σε 18 μήνες από σήμερα. Παράλληλα, θα αγοραστούν δύο καινούργια οχήματα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και θα επισκευαστούν αλλά εννέα, καθώς και τρεις γερανογέφυρες.

3. Να ξεκινήσουν άμεσα οι υποχρεωτικές επενδύσεις με την επέκταση της προβλήτας έξι, και να μπουν πέντε σύγχρονες γερανογέφυρες, για να εξυπηρετούν πλοία Panamax.

Οι υποχρεώσεις του Δημοσίου

«Στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε τις υποχρεωτικές επενδύσεις στα τέσσερα χρόνια και όχι στα επτά που είναι υποχρέωση μας», σημείωσε ο κ. Θεοφάνης συμπληρώνοντας ωστόσο ότι για να γίνει αυτό θα πρέπει «θα πρέπει να μας βοηθήσει το κράτος». Απαραίτητη όπως είπε είναι η προϋπόθεση είναι και η ολοκλήρωση της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεση του λιμανιού. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στην ανάγκη στήριξης της πολιτείας αναφορικά με την υλοποίηση των επενδύσεων και την ταχύτερη έκδοση των απαραίτητων αδειών.

Οι επενδυτές

Στην επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας αγοράς των μετοχών στάθηκε ο Μπόρις Βεντσέλ, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link και αντιπρόεδρος του ΟΛΘ. «Τα πράγματα κύλησαν ομαλά και όμορφα. Είμαστε αισιόδοξοι και θέλουμε να προχωρήσουμε γρήγορα στις αλλαγές, ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει προορισμός για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Στόχος μας να ανακτήσουμε της εμπιστοσύνη των πελατών μας που χάθηκε λόγω των προβλημάτων με τις τελωνειακές αρχές», σημείωσε.

«Είναι σύνηθες όταν αρχίζεις μια νέα επένδυση να βρίσκεις κάτι διαφορετικό απ’ αυτό που περίμενες. Συνήθως έρχεσαι προ εκπλήξεων. Ωστόσο υπάρχουν επενδυτές, παρά τα εμπόδια, που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Ελλάδα», σημείωσε, από την πλευρά του ο Αλεξάντερ Φον Μέντελιν διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Invest Equity Partners απαντώντας σε ερώτηση για εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ξένοι επενδυτές στην Ελλάδα και αν υπάρχει ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας.

«Στόχος μας είναι να υλοποιήσουμε όλες τις μεγάλες επενδύσεις για να γίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το μεγαλύτερο της Μεσογείου. Και αυτό δεν είναι όραμα αλλά στόχος», σημείωσε από μεριάς του ο Αρτουρ Νταβιντιάν διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Dimera τονίζοντας ότι ο όμιλος είναι πολύ περήφανος για την συμμετοχή του σε αυτή τη δυνατή κοινοπραξία που αποτελείται από καινοτόμες και κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη.

Τέλος, ο Ρουί Πίντο σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη ήταν πάντοτε εμπορικός κόμβος και επεσήμανε πως βούληση της κοινοπραξίας είναι να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να διευκολυνθεί το έργο των εξαγωγέων της Βορείου Ελλάδος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider