Πονοκέφαλος για το ΓΛΚ τα περιφερειακά αεροδρόμια

Θανάσης Κουκάκης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πονοκέφαλος για το ΓΛΚ τα περιφερειακά αεροδρόμια

Σχέδιο διαχείρησης της ταμειακής στενότητας του Δημοσίου τρέχουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που προκύπτουν από την εκκρεμή δεύτερη αξιολόγηση και το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν έχει λάβει δόση από τους πιστωτές της από τις 26 Οκτωβριου 2016, όταν και είχε εισπράξει τα 2,8 δισ. ευρώ της υπο-δόσης της δεύτερης αξιολόγησης!

Δεδομένου ότι είναι άγνωστο το πόσο θα κρατήσει η αξιολόγηση και το πότε θα εκταμιευθεί η επόμενη δόση των 6,1 δισ. ευρώ που κανονικά έπρεπε να εκταμιευθεί τον προηγούμενο Δεκέμβριο το υπουργείο Οικονομικών κάνει μια ενεργητική διαχείρηση των δαπανών, πληρώνοντας κατά προτεραιότητα.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2017 ανήλθαν στα 7,9 δισ. ευρώ και ήταν μειωμένες κατά 1 δισ. ευρώ έναντι του στόχου (8,940 δισ. ευρώ). Ειδικά για το Φεβρουάριο οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4,583 δισ. ευρώ και ήταν μειωμένες κατά 894 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Ωστόσο τα προβλήματα του Δημοσίου δεν εξαντλούνται μόνον στην καθυστερημένη δόση. Πρόβλημα για τα ταμειακά διαθέσιμα του Δημοσίου συνιστά η καθυστέρηση στη μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece, δεδομένου ότι δεν εισπράττεται το εφάπαξ τίμημα του 1,23 δισ. ευρώ.

Οι δύο βασικότερες εκκρεμότητες για τη μεταβίβαση των αεροδρομίων είναι η υπογραφή της σύμβασης παροχής υπηρεσιών πρώτων βοηθειών με το ΕΚΑΒ και η έγκριση της όλης ιδιωτικοποίησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.Στη βάση αυτή ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να μετατεθεί τελικά η υπογραφή της συμφωνίας για μετά το Πάσχα, καθώς επιχειρησιακά και διαδικαστικά ζητήματα μπορεί να προκαλέσουν πρόσθετες καθυστερήσεις.

Σε μια τέτοια περίπτωση η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο και πιθανότατα θα πάει για τον Ιούνιο, επιτείνοντας πρόσθετα την ταμειακή κατάσταση του Δημοσίου, σε μια περίοδο που η αξιολόγηση είναι εντελώς ανοικτή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Παναθηναϊκός: Στις 39.074 θέσεις η τελική χωρητικότητα του νέου γηπέδου στον Βοτανικό

Η πικρή αλήθεια για το μελομακάρονο

Lamda - Ελληνικό: «Ψηλώνει» ο Riviera Tower, διεθνές ενδιαφέρον για τα οικιστικά - Η τελευταία «φουρνιά» deals

Φόρτωση BOLM...
gazzetta
gazzetta reader insider insider