Κατασκευές: Μεγάλοι vs «μικρών» για το οδικό έργο των 200 εκατ. ευρώ στην Στερεά Ελλάδα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κατασκευές: Μεγάλοι vs «μικρών» για το οδικό έργο των 200 εκατ. ευρώ στην Στερεά Ελλάδα
Οι ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ – ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ., ΟΔΟΣ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ και TRACE – ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ καλούνται να υποβάλουν προσφορές για τον «Οδικό Άξονα Λαμία - Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού»

Υπόθεση για 6 διαφορετικά σχήματα (αυτόνομα και κοινοπραξίες) θα είναι η διεκδίκηση ενός σημαντικού οδικού έργου, εκτιμώμενου ύψους 200 εκατ. ευρώ, στην «καρδιά» της Κεντρικής Ελλάδας. Ο λόγος για τον διαγωνισμό από τον οποίο θα «βγει» ανάδοχος για την μελέτη κατασκευής του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία - Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού».

Ηδη, έχει προηγηθεί στο τέλος του 2023 η φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην οποία είχαν δώσει το «παρών» οι ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ – ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ., ΟΔΟΣ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ και TRACE – ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ. Όπως προκύπτει από σχετικές αποφάσεις της επιτροπής διαγωνισμού και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρα, έγινε αποδοχή των φακέλων συμμετοχής και των δικαιολογητικών όλων των παραπάνω ομίλων και κοινοπραξιών, που «περνάνε» στην επόμενη φάση, δηλαδή θα κληθούν προσεχώς να υποβάλουν οικονομικές προσφορές.

Όπως προκύπτει, στη διαδικασία συμμετέχουν, αν και μένει να φανεί αν φτάσουν μέχρι τέλους, τόσο οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ΑΒΑΞ, Intrakat (μέσω της ΑΚΤΩΡ) και ΜΕΤΚΑ, όσο και μεσαίου μεγέθους εταιρείες που είτε έχουν «συμμαχήσει» και σε άλλους διαγωνισμούς (π.χ. ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ.) είτε «χτίζουν» συνεργασίες επιχειρώντας να «μπούνε σφήνα» στα μεγάλα γκρουπ, έχοντας και γνώση της περιοχής. Υπενθυμίζεται ότι, όπως παλιότερα είχε αποκαλύψει το insider.gr, προηγούμενη αντίστοιχη διαγωνιστική διαδικασία είχε «μπλοκάρει» λόγω προσφυγής που είχε υποβάλει το σχήμα της ΕΚΤΕΡ, που δικαιώθηκε από τις Αρχές, με αποτέλεσμα το υπουργείο να προκηρύξει εκ νέου τον διαγωνισμό.

Ποιο είναι το έργο, ποια η σημασία του

Όπως είχε αναφέρει το υπουργείο, ο Οδικός Άξονας Λαμία - Καρπενήσι αποτελεί τμήμα του Οδικού Άξονα Λαμία - Καρπενήσι - Αγρίνιο, γνωστού και ως ΕΟ 38 βάσει της κωδικοποίησης του Εθνικού Οδικού Δικτύου της χώρας, ο οποίος ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς επίσης και στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Σε Εθνικό και Περιφερειακό επίπεδο ο ΕΟ 38 προορίζεται να εξυπηρετεί ταυτόχρονα: α) την διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας-Αγρινίου και ως οριζόντιος άξονας τη σύνδεση των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού και β) τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (ΠΣΕ), την Λαμία και διαμέσου του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων νήσων.

Το έργο έχει αφετηρία προς τα δυτικά το ανατολικό στόμιο της υφιστάμενης σήραγγας Τυμφρηστού (Ανατολικό Μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού) και πέρας προς τα ανατολικά το δυτικό όριο της υφιστάμενης παράκαμψης Μακρακώμης. Η αναβάθμιση της ΕΟ 38 μέσω της κατασκευής του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία - Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού» θα αντικαταστήσει τη σημερινή σύνδεση, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην υλοποίηση όλων των αναπτυξιακών δράσεων στις εξυπηρετούμενες περιοχές, κυρίως στον τουριστικό και στον εμπορικό τομέα. Συνεπώς η κατασκευή του υπόψη έργου θεωρείται θεμελιώδους σημασίας, καθώς αποτελεί έργο πολύ μεγάλης ανταποδοτικότητας για την κεντρική Στερεά Ελλάδα, με σημαντική συμβολή στην εθνική οικονομία.

Η κατασκευή του υπόψη οδικού τμήματος αποσκοπεί στη δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου σύνδεσης της Λαμίας με το Καρπενήσι (και εν συνεχεία με την πόλη του Αγρινίου), ο οποίος θα συμβάλλει αποφασιστικά στην τουριστική και εμπορική ανάπτυξη και συνολικά στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Στερεάς Ελλάδας. Επιπλέον, κύρια σκοπιμότητα του έργου αποτελεί η άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Π.Ε. Ευρυτανίας και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Π.Ε. Φθιώτιδας, μέσω της εξυπηρέτησής της από το νέο οδικό τμήμα.

Στην παρούσα φάση έχει υπογραφεί η σύμβαση για την υλοποίηση των υπολειπόμενων υποστηρικτικών μελετών του έργου και την ενσωμάτωση των πορισμάτων της οριστικής γεωλογικής μελέτης και της αντίστοιχης γεωτεχνικής έρευνας. Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ., εκτείνεται εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας, ενώ προβλέπονται επιπλέον και εργασίες αποκατάστασης του υφιστάμενου επαρχιακού και τοπικού επιπέδου μήκους περίπου 14 χλμ. Η χάραξη του έργου, το οποίο ακολουθεί σχεδόν σε όλο το μήκος του νέα χάραξη, στο μεγαλύτερο τμήμα του διέρχεται από ορεινό ανάγλυφο με αρκετά έντονη πτύχωση ή / και ισχυρή εγκάρσια κλίση εδάφους κατά τμήματα καθώς και από περιοχές με γεωλογικές αστάθειες, διαφόρων επιπέδων γεωλογικής αβεβαιότητας.

Στο αντικείμενο του έργου προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων κ.α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Οδικά ΣΔΙΤ: Ετοιμάζονται ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos, ΑΒΑΞ, Intrakat για projects 700 εκατ.

Noval Property: Επενδυτικό πλάνο 340 εκατ. ευρώ έως το 2030 – Πότε «μπαίνει» στο ΧΑ

Ποιο είναι το νέο υπόσκαφο ξενοδοχείο με πισίνες και επίγειο τελεφερίκ στη Σέριφο - Ποιος είναι ο επενδυτής

gazzetta
gazzetta reader insider insider