7ο EcoMobility Conference: Προκλήσεις και ευκαιρίες στην ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
7ο EcoMobility Conference: Προκλήσεις και ευκαιρίες στην ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης
Στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες στην ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης αναφέρθηκαν εκπρόσωποι της αγοράς και θεσμικών φορέων στο πλαίσιο του 7ου EcoMobility Confrence που συνδιοργανώνουν την Τετάρτη η HAEE και το Insider.gr.

Στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες στην ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης αναφέρθηκαν εκπρόσωποι της αγοράς και θεσμικών φορέων στο πλαίσιο του 7ου EcoMobility Confrence που συνδιοργανώνουν την Τετάρτη η HAEE και το Insider.gr.

Κοφινάς (ΔΕΗ): Ζητούμενο η βέλτιστη αξιοποίηση του δικτύου

Ο κ. Κυριάκος Κοφινάς, Γενικός Διευθυντής ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ αναλύοντας τις προϋποθέσεις ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης ανέδειξε το θέμα της βέλτιστης αξιοποίησης τους δικτύου και χρήσης της ενέργειας που υπάρχει διαθέσιμη. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν η τεχνολογία, το smart charging και η δυναμική/έξυπνη τιμολόγηση αλλά και η βέλτιστη διαχείριση της ζήτησης και των φορτίων.

Στο πλαίσιο αυτό όπως εξήγησε, η στρατηγική της ΔΕΗ blue «βασίζεται στα 3 D», δηλαδή την ψηφιοποίηση (digitalization) η οποία αφορά στις υποδομές και στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, την απανθρακοποίηση (decarbonisation) η οποία φορά στην χρήση πράσινης ενέργειας στις υποδομές και στην αποκέντρωση (decentralization) που αφορά στην δυνατότητα τοποθέτησης φορτιστών σε πολλά σημεία.

Αναφερόμενος στην φόρτιση σε δημόσιους χώρους και στους ΣΦΗΟ, τόνισε ότι τα δημόσια σημεία φόρτισης είναι σημαντικά γιατί απευθύνονται σε πολλά διαφορετικά κοινά και ότι η ΔΕΗ έχει συμμετάσχει σε διαγωνιστικές διαδικασίες δήμων.

Κουτσώνας (Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας): Συνέργειες και charging hubs για την Ηλεκτροκίνηση

Ο κ. Δημήτρης Κουτσώνας, Product Innovation and Business Transformation, Φυσικό Αέριο (Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας) ανέδειξε την ανάγκη συνεργειών μεταξύ προμηθευτών και αγοράς φόρτισης αλλά και μεταξύ προμηθευτών και άλλων φορέων και της δημιουργίας charging hubs. Τέτοιες συνέργειες μπορούν να δημιουργηθούν κατά το πρότυπο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας οι οποίες μετά από το 2010 μετασχηματίστηκαν και διαφοροποίησαν/εμπλούτισαν τις υπηρεσίες τους σε συνεργασία με άλλες εταιρείες (όπως με την apple για το android και την παροχή δεδομένων αντί μόνο κλήσεων φωνής κλπ). Όπως υποστήριξε, οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να επιμένουν σε παραδοσιακές υπηρεσίες αλλά να επενδύουν και σε νέες αγορές και προϊόντα και να φέρνουν την καινοτομία στον τελικό καταναλωτή. Στο πλαίσιο αυτό και η ίδια η εταιρεία («Φυσικό Αέριο») χρησιμοποιεί τεχνολογία αιχμής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο φυσικό αέριο αλλά και η ηλεκτροκίνηση αποτελεί στρατηγικό πυλώνα για να μετασχηματίσει τα έσοδά της.

Ο κ. Κουτσώνας αναφέρθηκε στη συνεργασία της εταιρείας με το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» το 2023 και την εγκατάσταση 25 σταθμών φόρτισης σημειώνοντας ότι το πρώτο τρίμηνο του 2024, θα έχουν εγκατασταθεί επιπλέον 25 σταθμοί. «Πιστεύουμε σε αυτές τις συνεργασίες και στα charging hubs στα αστικά κέντρα γιατί δίνουν ασφάλεια και αξιοπιστία και θα συνεχίσουμε τέτοιες σνέργειες και σε αντίστοιχα μέρη», δήλωσε σχετικά.

Πετρής (nrg): Να επιταχυνθεί η ηλεκτροδότηση των εκκρεμών σημείων φόρτισης

Ο κ. Ηλίας Πετρής, Business Operations Manager της nrg αναφέρθηκε στις υποχρεώσεις για την Ελλάδα που απορρέουν από την ενωσιακή νομοθεσία για τοποθέτηση συστοιχίας φορτιστών (ανά 69 χλμ στις εθνικές οδούς) και σημείωσε ότι η nrg αναπτύσσει project (τοποθέτηση ταχυφορτιστών στα πρατήρια του ομίλου της Motoroil, η συνεργασία με την HOCHTIEF κλπ) που συμβάλλουν στην ενίσχυση της αγοράς. Σημείο κλειδί είναι η πύκνωση του δικτύου και η γρήγορη φόρτιση ενώ πρωταρχικής σημασίας είναι η επιτάχυνση των εκκρεμών σημείων φόρτισης. Όπως σημείωσε, υπάρχουν πολλά και μεγάλα σημεία που δεν έχουν ακόμη δοθεί στην διάθεση του κοινού. Η nrg, για παράδειγμα, έχει 15 σημεία φορτιστών 360 KW στις εθνικές οδούς που αναμένουν την ηλεκτροδότηση. Πρόκειται για σημεία τα οποία θα δώσουν άνεση στους οδηγούς καθώς είναι πολλά και μεγάλης ισχύος, όπως τόνισε, ενώ πρόσθεσε, ότι δεύτερος σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξη των υποδομών είναι το «Φορτίζω Παντού», το πρόγραμμα που τρέχει το υπουργείο.

Μπατζιάς (Deloitte): Τα βέλτιστα επιχειρηματικά μοντέλα για την ηλεκτροκίνηση

Ο κ. Σωτήρης Μπατζιάς, Partner από το Τμήμα Συμβούλων Στρατηγικής, Deloitte αναφέρθηκε στις βασικές προκλήσεις για την αγορά ηλεκτροκίνησης και στα βέλτιστα επιχειρηματικά μοντέλα. Όπως σημείωσε, υπάρχει κενό στην ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών στην Ελλάδα αλλά από την άλλη, έχουν γίνει και σημαντικά βήματα. Βασικό στοιχείο αποτελεί το θέμα της χρήσης (utilization) το οποίο δεν ξεπερνά το 3% στην Ελλάδα ενώ στην Ευρώπη είναι κοντά στο 12%-14% και όπως είπε είναι αναγκαία η ενίσχυση των σχημάτων που θα μπορούσαν να αναπτύξουν αυτό το κομμάτι.

Όσον αφορά στα επιχειρηματικά μοντέλα, διέκρινε τρεις βασικές διαστάσεις. Η πρώτη έχει να κάνει με το σημείο φόρτισης και την επιλογή του (πρέπει να είναι σημεία όπως έξοδοι, αυτοκινητόδρομοι, εμπορικά κέντρα), δεύτερον, η προσέγγιση πρέπει να είναι πελατοκεντρική, και τρίτον, θα πρέπει όλοι όσοι εμπλέκονται στην αλυσίδα αξίας να δούνε τις εμπορικές διαδρομές που σχετίζονται με το σημείο εκκίνησης του καθενός (ανάλογα με το εάν έχουν οικιακούς πελάτες κλπ).

Τέλος, αναφέρθηκε και στις επιδοτήσεις οι οποίες όπως υποστήριξε θα πρέπει να έχουν μια συνέχεια και να προσαρμόζονται προς την σωστή κατεύθυνση ενώ θα πρέπει να εξετάζεται και η περιφερειακή διάσταση της ζήτησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Χρ. Αλεξοπούλου στο 7th EcoMobility Conference: Θέλουμε την ηλεκτροκίνηση - Τι κάνουμε για αυτό

Σδούκου: Τα «κλειδιά» για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Δούκας στο 7th EcoMobility Conference: Οι προϋποθέσεις και τα κίνητρα για την Ηλεκτροκίνηση

gazzetta
gazzetta reader insider insider