Λιμάνι Βόλου - ΟΛΘ: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Goldair Cargo - Goldair Handling για αναστολή διαγωνισμού, τον Νοέμβριο η κύρια εκδίκαση

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Λιμάνι Βόλου - ΟΛΘ: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Goldair Cargo - Goldair Handling για αναστολή διαγωνισμού, τον Νοέμβριο η κύρια εκδίκαση
«ΟΧΙ» από την ΕΑΔΗΣΥ στο αίτημα της κοινοπραξίας για αναστολή διαγωνιστικής διαδικασίας για πώληση 67% του ΟΛΒ, που προώθησε το ΤΑΙΠΕΔ. Επόμενο βήμα η κύρια προσφυγή τον τον Νοέμβριο. Η επικράτηση Σαββίδη. Ποια είναι η λιμενική υποδομή.

Απορρίφθηκε από την αρμόδια Αρχή, όπως τουλάχιστον αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, η προσφυγή της κοινοπραξίας «Goldair Cargo A.E. - Goldair Handling Α.Ε.» για την αναστολή της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση πλειοψηφικής συμμετοχής ποσοστού 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε., διαγωνισμό που προώθησε το ΤΑΙΠΕΔ και στον οποίο είχε επικρατήσει ο ΟΛΘ, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, με προσφορά 51 εκατ. ευρώ. Η κοινοπραξία, που φέρονταν να έχει δώσει τίμημα 25-26 εκατ. ευρώ, δηλαδή το «μισό» από αυτό του ΟΛΘ, είχε ανακηρυχθεί ως Επιλαχόντας Προτιμητέος Επενδυτής αλλά προσέφυγε κατά της διαδικασίας.

Πάντως, εκκρεμεί η εκδίκαση της κύριας προσφυγής στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) η οποία αναμένεται να εκδικαστεί περί τα μέσα Νοεμβρίου, με το σχήμα Goldair Cargo A.E. - Goldair Handling Α.Ε. να επικαλείται θέμα εσωτερικής πληροφόρησης και παρουσίας μέλους του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ στον ανταγωνιστή της (στο Δ.Σ. του ΟΛΘ). Σε κάθε περίπτωση, και εφόσον ευσταθεί η συγκεκριμένη πληροφορία, πρόκειται για το δεύτερο «ΟΧΙ» της ΕΑΔΗΣΥ σε αίτηση αναστολής της διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς και για την Αττική Οδό υπεβλήθη ανάλογο αίτημα από την κοινοπραξίας Vinci – Mytilineos (κι εδώ εκκρεμεί όμως η εκδίκαση της βασικής προσφυγής στις 7 Νοεμβρίου).

Η επικράτηση ΟΛΘ - Σαββίδη

Υπενθυμίζεται ότι στις 28 Σεπτεμβρίου αποσφραγίστηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ οι 4 δεσμευτικές προσφορές που υποβλήθηκαν στον διαγωνισμό για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής ποσοστού 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. Μετά την αποσφράγιση, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου αποφάσισε την ανακήρυξη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ως Προτιμητέου Επενδυτή για την απόκτηση 67% των μετοχών του ΟΛΒ έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ. Το Διοικητικό Συμβούλιο ανακήρυξε, επίσης, την Κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» ως Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή.

Σε σχετική ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται ότι «η παραπάνω εξέλιξη, σε μια κρίσιμη στιγμή για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, αποδεικνύει την πίστη της επενδυτικής κοινότητας στις προοπτικές ανάπτυξης του λιμένα Βόλου, της Μαγνησίας και της ελληνικής οικονομίας συνολικά. Αποτελεί, επίσης, ψήφο εμπιστοσύνης στις διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο λειτουργεί με διαφάνεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, για την αξιοποίηση κρίσιμων περιουσιακών στοιχείων προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας».

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και τα έγγραφα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά τη σχετική έγκριση. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, το συνολικό τίμημα για την απόκτηση ποσοστού 67% των μετοχών του Ο.Λ.Β. Α.Ε θα καταβληθεί εφάπαξ.

Όπως είχαμε αναφέρει και τότε, ο όμιλος Σαββίδη – ΟΛΘ έκανε την έκπληξη κερδίζοντας το σχήμα της «Goldair» και κόντρα στα όσα ακούγονταν για ενδιαφέρον και του αμερικανικού παράγοντα. Μπορεί να είχε εκφραστεί και δημοσίως το ισχυρό ενδιαφέρον των ανθρώπων της «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» που αναζητούσε ένα ακόμα περιουσιακό στοιχείο, και δη λιμενικό, για να «κουμπώσει» σε logistics, μεταφορές/σιδηρόδρομο κ.α., πλην όμως, ο ΟΛΘ, μετά από την αδυναμία του να «χτυπήσει» μέχρι τέλους ή να επικρατήσει σε αντίστοιχους διαγωνισμούς αξιοποίησης λιμένων (υπό την ομπρέλα του ΤΑΙΠΕΔ) ανά την Ελλάδα (Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, ενώ ακυρώθηκε της Αλεξανδρούπολης), κινήθηκε επεκτατικά προς τον νότο.

Το asset

Το λιμάνι του Βόλου λόγω της γεωγραφικής θέσης του και της γειτνίασής του με υπάρχουσες αλλά και αναπτυσσόμενες οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, μπορεί να διαδραματίσει κομβικό ρόλο για τις θαλάσσιες μεταφορές της Ελλάδας αλλά και μέρους της Βαλκανικής Χερσονήσου. Η εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Βόλου» A.E. (Ο.Λ.Β. Α.Ε.) έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμανιού του Βόλου, των θαλάσσιων εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του αιγιαλού της πόλης, των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αλμυρού και της Αγριάς. Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ο.Λ.Β. A.E. έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062.

Οι κύριες δραστηριότητες της Ο.Λ.Β. Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο μαζί με υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας, ενώ στην ατζέντα είναι και χρήσεις car terminal. Η περιοχή είναι σε κομβικό σημείο, σε απόσταση 330 χλμ. από την Αθήνα και 215 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη, με το λιμάνι να έχει οδική σύνδεση (10 χλμ.) με τον κεντρικό οδικό άξονα αλλά και σύνδεση με το αεροδρόμιο (Αγχιάλου).

Τα μεγέθη

Για τη χρήση του 2022, ο Οργανισμού Λιμένος Βόλου πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 5.447.049 ευρώ, αυξημένος κατά 3,48% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (5.263.562 ευρώ), κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης του λιμένα, καθώς και της αύξησης της διακίνησης εμπορευμάτων. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων για το 2022 ανήλθαν σε 716.474 ευρώ (έναντι 522.419 ευρώ το 2021). Η έκταση του λιμένα υπολογίζεται σε 650.000 τ.μ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΑΕΕΑΠ – Ακίνητα: Το discount, οι ζυμώσεις λόγω ΧΑ και οι επενδύσεις 4,6 δισ. ευρώ

ΥΠΕΝ – ΤΑΙΠΕΔ: Προχωρά διαγωνισμός για το Εθνικό Σχέδιο Αναδάσωσης – Δέσμευση 70 εκατ. ευρώ

Ανεβάζει στροφές λιμάνι του Βόλου μετά την απόκτηση του 67% απ' τον ΟΛΘ

gazzetta
gazzetta reader insider insider