Ρεύμα: Πώς κινείται η λιανική το 2023 – Ο αριθμός πελατών κάθε προμηθευτή

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ρεύμα: Πώς κινείται η λιανική το 2023 – Ο αριθμός πελατών κάθε προμηθευτή
Με 5,6 εκατ. καταναλωτές στη χαμηλή-μέση τάση έκλεισε τον Μάρτιο η ΔΕΗ και 1,9 εκατ. οι ιδιώτες προμηθευτές στο σύνολό τους, σύμφωνα με το report που εξέδωσε η ΡΑΑΕΥ για το 1ο τρίμηνο του έτους. Υποτονικές οι μετακινήσεις, με τους εναλλακτικούς παρόχους να κερδίζουν 8.500 πελάτες και τη ΔΕΗ με αρνητικό «καθαρό» ισοζύγιο περίπου 4.000 μετρητών. Διογκώνεται η Καθολική Υπηρεσία, αποτελώντας τον 6ο μεγαλύτερο «προμηθευτή» στη χαμηλή τάση.

Με 5,6 εκατ. καταναλωτές σε όλη την επικράτεια, τόσο στη χαμηλή όσο και στη μέση τάση, έκλεισε τον Μάρτιο η ΔΕΗ, με το πελατολόγιο των ιδιωτών προμηθευτών να διαμορφώνεται τον ίδιο μήνα στα 1,9 εκατ., όπως δείχνει η Αναφορά Λιανικής Αγοράς που δημοσίευσε η ΡΑΑΕΥ (Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων) και η οποία καλύπτει το 1ο τρίμηνο του 2023. Το ίδιο report δείχνει επίσης πως και εντός του 2023 συνέχισε να είναι υποτονική η κινητικότητα στην αγορά, όπως και ότι παραμένει διογκωμένο το πρόβλημα με την Καθολική Υπηρεσία.

Η Αναφορά Λιανικής Αγοράς αποτελεί μία νέα πρωτοβουλία της ΡΑΑΕΥ (πρώην ΡΑΕ), με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας, αλλά και την αξιολόγηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου προμήθειας ρεύματος. Το πρώτο αυτό report περιλαμβάνει στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ σχετικά τα μερίδια όλων των εταιρειών τόσο ως προς το σύνολο των ενεργών μετρητών ρεύματος χαμηλής και μέσης τάσης, όσο και ως προς τη συνολική κατανάλωση.

Τα στοιχεία αυτά καλύπτουν όλη την χώρα, δηλαδή αφορούν συνολικά το διασυνδεδεμένο σύστημα και τα μη διασυνδεδεμένα νησιά. Η Αναφορά θα εκδίδεται πλέον σε μηνιαία βάση, ενώ θα εμπλουτίζεται από την Αρχή σταδιακά με ακόμη περισσότερες πληροφορίες, ώστε να είναι ακόμη πιο λεπτομερής η «ακτινογραφία» της λιανικής ρεύματος.

Η κατάταξη των ιδιωτών προμηθευτών τον Μάρτιο

Από τα δεδομένα της Αναφοράς, τα οποία παρατίθενται διακριτά για κάθε μήνα του πρώτου τριμήνου, προκύπτει ότι και το 2023 οι εγχώριοι καθετοποιημένοι Όμιλοι συνέχισαν να μοιράζονται τις τρεις πρώτες θέσεις των προμηθευτών με τα μεγαλύτερα πελατολόγια σε όλη τη χώρα. Με βάση τα στοιχεία του Μαρτίου, στην κορυφή βρέθηκε η Elpedison με 306.161 «ενεργούς» μετρητές χαμηλής και μέσης τάσης, ακολουθούμενη από την Protergia με 300.574 και την ΗΡΩΝ με 295.181.

Στις επόμενες θέσεις κατατάχθηκαν οι μη καθετοποιημένες εταιρείες, με πρώτη τη ΖeniΘ η οποία κατείχε 272.105 πελάτες στη χαμηλή και μέση τάση. Επομένη εταιρεία που έχει σπάσει το φράγμα των 200.000 καταναλωτών είναι η NRG με 206.695 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ενώ στη συνέχεια βρέθηκε η Watt & Volt με 183.692 «ρολόγια».

Την πρώτη 12αδα των ιδιωτών παρόχων συμπλήρωσαν η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας με 149.852 ενεργούς μετρητές σε όλη την Ελλάδα, η Volton με 78.593, η ΚΕΝ με 33.047, η Volterra με 25.944, τα ΕΛΤΑ με 6.496 και η ΕΛΙΝΟΙΛ με 4.508.

Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι η Walt & Volt εξαγοράσθηκε το 2022 από τη Mytilineos, κάτι που σημαίνει πως ουσιαστικά το πελατολόγιό της θα πρέπει να προσμετρηθεί σε αυτό της Protergia. Έτσι, μέσω των δύο brand, η Mytilineos προμηθεύει νοικοκυριά και επιχειρήσεις που προσεγγίζουν το 0,5 εκατ., καθώς τον Μάρτιο ανήλθαν σε 484.266.

Περιορισμένες οι αλλαγές παρόχου

Το Insider.gr προχώρησε σε συγκριτική επεξεργασία των δεδομένων για τον Ιανουάριο και τον Μάρτιο, η οποία καταδεικνύει πως το πρώτο τρίμηνο του 2023 καταγράφηκαν περιορισμένες μετακινήσεις καταναλωτών σε καινούριο πάροχο. Είναι ενδεικτικό ότι, σε χαμηλή και μέση τάση, το «καθαρό» ισοζύγιο για το σύνολο των ιδιωτών προμηθευτών (νέα συμβόλαια μείον αποχωρήσεις) ήταν μόλις 8.647 νέοι πελάτες. Εξαιρετικά μικρή ήταν και η μείωση της καταναλωτικής βάσης της ΔΕΗ (για τα δεδομένα του 5,6 εκατομμυρίων πελατολογίου του), καθώς διαμορφώθηκε σε 3.970 μόλις παροχές.

Στο 1ο τρίμηνο, ο προμηθευτής με το μεγαλύτερο «κέρδος» σε μετρητές ήταν η ΖeniΘ με το «καθαρό» ισοζύγιό της στο διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος να διαμορφώνεται σε 10.751 νέους μετρητές. Ακολούθησε η NRG, η οποία διεύρυνε την πελατειακή της βάση κατά 3.302 «ρολόγια», και η Elpedison που «κέρδισε» 3.068 νέα νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Στον αντίποδα, τις μεγαλύτερες απώλειες στο εν λόγω διάστημα είχε η Volton, το πελατολόγιο της οποίας μειώθηκε κατά 4.227 ενεργές παροχές. Τις δεύτερες μεγαλύτερες απώλειες είχαν τα ΕΛΤΑ, που έχασαν 3.645 «ρολόγια».

209.000 καταναλωτές στην Καθολική Υπηρεσία

Τα δεδομένα του ΔΕΔΔΗΕ δείχνουν πως κάθε άλλο παρά έχει πάψει να αποτελεί «βαρίδι» στην αγορά η Καθολική Υπηρεσία, στην οποία τον Μάρτιο ήταν ενταγμένοι 209.114 καταναλωτές ανά τη χώρα. Επομένως, αν ήταν ένας κανονικός προμηθευτής θα ήταν ο 6ος μεγαλύτερος στη χαμηλή τάση, με τους ενεργούς μετρητές που εκπροσωπεί να υπολείπονται μόνο αυτών της ΔΕΗ (5,59 εκατ.), της Elpedison (305.562), της Protergia (298.672), της ΗΡΩΝ (293.445) και της ΖeniΘ (271.999).

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος, οι νέες εντάξεις στην Καθολική Υπηρεσία δεν ξεπέρασαν τις 920. Ωστόσο, το γεγονός ότι πάνω από το 60% των ενταγμένων καταναλωτών δεν αποπληρώνουν ποτέ τις οφειλές τους, το νούμερο αυτό «μεταφράζεται» σε μία διαρκή ανοικτή «πληγή» για τη λιανική αγορά.

Όπως έχει γράψει το Insider.gr, στην Καθολική Υπηρεσία εντάσσονται νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις με ισχύ παροχής μέχρι 25 KVA, οι οποίοι προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια από τους πέντε μεγαλύτερους παρόχους σε μερίδιο φορτίου εκπροσώπησης. Ωστόσο, εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το εν λόγω προστατευτικό πλαίσιο στη χώρα μας, και πιο συγκεκριμένα με την ανυπαρξία ορίου παραμονής, ουσιαστικά καταλήγει να γίνεται καταφύγιο στρατηγικών κακοπληρωτών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η ακίνητη περιουσία των Ελλήνων και η γεωγραφία του νέου ΕΝΦΙΑ

Υποδομές: Γιατί το χαρτοφυλάκιο έργων - «μαμούθ» της Big 5 είναι «ατού» αλλά και πρόκληση

Μέρισμα ανυπερθέτως - Οι γαμπροί εξαφανίστηκαν; - Βιαστικοί για την ανταμοιβή τους

gazzetta
gazzetta reader insider insider