«Βαθμολόγιο» για 22.000 υποθέσεις φοροδιαφυγής

Θανάσης Κουκάκης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Βαθμολόγιο» για 22.000 υποθέσεις φοροδιαφυγής

Με δύο διαφορετικές διαδικασίες θα γίνει το «ξεσκαρτάρισμα» περίπου 22.000 φορολογικών υποθέσεων που μεταφέρονται από το ΣΔΟΕ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Αυτό προβλέπει απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρυφώνα Αλεξιάδη που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα και η οποία περιγράφει τη διαδικασία αξιολόγησης – προτεραιοποίησης των σχετικών υποθέσεων που αφορούν κατά κύριο λόγο ελέγχους πόθεν έσχες και αδικαιολόγητης προσαύξησης περιουσίας καθώς και υποθέσεις πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων.

Για τις περισσότερες από αυτές τις υποθέσεις έχουν εκδοθεί ήδη από πέρυσι εντολές ελέγχου αλλά ο έλεγχος ξεκίνησε ποτέ για μια σειρά από λόγους όπως οι καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από τις διαδοχικές αλλαγές στο ρόλο του ΣΔΟΕ κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών.

Με την απόφαση Αλεξιάδη οι υποθέσεις θα βαθμολογούνται ανάλογα με το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν. Η βαθμολογία θα μπαίνει από τον τελευταίο χειριστή - ελεγκτή της μεταφερόμενης υπόθεσης υπάλληλο του ΣΔΟΕ με βάση τα δεδομένα της υπόθεσης και τα στοιχεία του συστήματος ELENXIS. Ένας βαθμός θα δίνεται στις υποθέσεις μικρού ενδιαφέροντος, δύο βαθμοί στις ενδιαφέρουσες υποθέσεις, τρεις στις πολύ ενδιαφέρουσες υποθέσεις, ενώ τέσσερεις βαθμοί θα λαμβάνουν οι υποθέσεις ειδικού χειρισμού για τις οποίες θα ενημερώνεται και ο Οικονομικός Εισαγγελέας.

Σύμφωνα με την απόφαση του κ. Αλεξιάδη η ανωτέρω αξιολόγηση λαμβάνεται υπόψη από τη ΓΓΔΕ χωρίς να είναι δεσμευτική κατά τη διαδικασία προτεραιοποίησης των υποθέσεων προς έλεγχο, η οποία θα υλοποιηθεί σύμφωνα με αντικειμενικά κριτήρια.

Η υπουργική απόφαση ξεκαθαρίζει πως για τους ελεγκτές που η οργανική τους θέση παραμένει στο ΣΔΟΕ η καταγραφή του βαθμού αξιολόγησης των υποθέσεων θα γίνεται στο απογραφικό δελτίο και πριν την μεταφορά των υποθέσεων.

Ωστόσο, για τους ελεγκτές που η οργανική τους θέση έχει μεταφερθεί στην ΓΓΔΕ, η διαδικασία αξιολόγησης και συμπλήρωσης της καταγραφής θα γίνει μετά την μεταφορά των υποθέσεων στην ΓΓΔΕ και με διαδικασία που θα ορισθεί από τη ΓΓΔΕ. Αυτό γίνεται διότι η Υπηρεσία Ελέγχων και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων που θα αναλάβει τις υποθέσεις είναι πλέον μέρος της Ανεξάρτητης Αρχής Εσόδων.

Με την ίδια απόφαση ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών προχώρησε στη σύσταση εξαμελούς ομάδας εργασίας στο υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τον συντονισμό, την επίλυση ειδικών θεμάτων και την παρακολούθηση προόδου της μεταφοράς των υποθέσεων του ΣΔΟΕ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Έργο της ομάδας εργασίας είναι ο συντονισμός των συναρμόδιων υπηρεσιών για την ταχεία, ομαλή και ασφαλή μεταφορά των υποθέσεων, η παρακολούθηση προόδου και η υποβοήθηση της διαδικασίας μεταφοράς των υποθέσεων, ο εντοπισμός προβλημάτων, η επίλυση ειδικών θεμάτων και η υποβολή προτάσεων προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για την επίλυσή τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Άδεια: Τι γίνεται αν δεν την πάρεις εντός του έτους - Τι αλλάζει από το 2026 και τι μπορεί να απαιτήσεις από τον εργοδότη

Φθηνή θέρμανση στο εξοχικό: Τρόποι για να μην «καίει» χρήματα τον χειμώνα

Αγορά εργασίας: Αυτά είναι τα επαγγέλματα που κινδυνεύουν από την αυτοματοποίηση - Όλη η λίστα

Φόρτωση BOLM...
gazzetta
gazzetta reader insider insider