Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας: Μάρτιο η περιβαλλοντική έγκριση, καλοκαίρι η δημοπράτηση για το project των 400 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το
Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας: Μάρτιο η περιβαλλοντική έγκριση, καλοκαίρι η δημοπράτηση για το project των 400 εκατ. ευρώ
Την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το ΥΠΕΝ αναμένουν εντός των επόμενων μηνών στο υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Ακολουθεί η δημοπράτηση του project. Μυτιληναίος, ΤΕΡΝΑ και Vinci Concessions - Vinci Highways - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις οι αρχικοί διεκδικητές. 

Ωριμάζουν σταδιακά οι διεργασίες για να εισέλθουμε στην τελική ευθεία του διαγωνισμού για την υποθαλάσσια οδική Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος που «σέρνεται» εδώ και πολλά χρόνια. Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν «ανεβάσει στροφές» και περιμένουν, σύμφωνα με πληροφορίες, την έγκριση της περιβαλλοντικής άδειας, που αποτέλεσε και πεδίο διαβούλευσης και ζυμώσεων με τοπικούς φορείς που ζητούσαν προσαρμογές και αλλαγές, εκτιμώντας ότι θα δοθεί «πράσινο φως» στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το ΥΠΕΝ (υπουργείο Περιβάλλοντος) μέσα στο προσεχές δίμηνο, ενδεχομένως τον Μάρτιο.

Εφόσον επιβεβαιωθούν αυτές οι εκτιμήσεις, τότε «ανοίγει ο δρόμος» ώστε το καλοκαίρι του 2022, όπως προβλέπει ο μέχρι τώρα σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να προχωρήσει σε μια ακόμα δημοπράτηση εμβληματικού και «ξεχασμένου στα συρτάρια» έργου, ύψους 400 εκατ. ευρώ.

Να σημειώσουμε ότι τις προηγούμενες ημέρες το υπουργείο προκάλεσε δύο εταιρείες συμβούλων, τη Marnet και τη η Salfo, εκ των οποίων θα προκύψει ο τεχνικός σύμβουλος που θα βοηθήσει τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης του υπουργείου Υποδομών σε θέματα λιμενικών έργων για την ωρίμανση της δημοπράτησης, καθώς και για τη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Υπενθυμίζεται ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει υποβληθεί στη Δ/νση Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης και εστάλη για διαβούλευση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής. Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε προ μηνών, ωστόσο, μέχρι πρότινος αναμένονταν η έγκριση του ΥΠΕΝ, με στελέχη του υπουργείο Υποδομών να «βλέπουν» εξελίξεις στο θέμα αυτό έως τον Μάρτιο.

Ο χρησμός που θα δώσει το ΥΠΕΝ είναι αυτό που θα καθορίσει, σε έναν βαθμό, την υλοποίηση του μεγάλου πλάνου σύνδεσης των δύο περιοχών. Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος αφορά στην παραχώρηση για 35 χρόνια, εκ των οποίων 4-5 έτη σχετίζονται με την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ.

Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος που πραγματοποιήθηκε το 2016 προσήλθαν τρία σχήματα, ειδικότερα οι Μυτιληναίος, ΤΕΡΝΑ και Vinci Concessions - Vinci Highways - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Στο υπουργείο Υποδομών θεωρούν ότι το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Όπως είχε αναφέρει και παλιότερα ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, από τη μία πλευρά θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση σε μεγάλο βαθμό του Περάματος και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν. Προ μηνός περίπου, και όσον αφορά στα έργα της Δυτικής Αττικής, ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε ότι προχωρά το έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος και αναμένεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου περιλαμβάνει το οδικό τμήμα σύνδεσης του ανισόπεδου κόμβου του Περάματος με τη λεωφόρο Σχιστού, συνολικού μήκους 4,5 χλμ., ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος Επίσης, περιλαμβάνει ν υποθαλάσσια ζεύξη, με οδική σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου και τo οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη.

Να αναφέρουμε ότι το υπ. Υποδομών σημειώνει ότι «απαιτήθηκε η επικούρηση από τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος πρότεινε περαιτέρω τροποποίηση και βελτιστοποίηση της προκύπτουσας (με αυτόν τον τρόπο) χάραξης, προκειμένου να εξασφαλιστεί καλύτερη στάθμη εξυπηρέτησης και βελτιωμένη οδική ασφάλεια στο προς μελέτη και κατασκευή οδικό έργο. Στο αντικείμενο της υπόψη σύμβασης περιλήφθηκε επίσης και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των αναλύσεων των δειγματοληψιών ιζημάτων που διενεργήθηκαν από το Πανεπιστήμιο Πατρών στην περιοχή της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος Σαλαμίνας (για την εκτίμηση των χαρακτηριστικών και της σύστασης των ιζημάτων πυθμένα), αλλά και η εκπόνηση της μελέτης διαχείρισης των προϊόντων εκσκαφών για το ίδιο έργο».

Βάσει ερευνών, η πορθμειακή σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος (δρομολόγια ferry-boat ανά 15 λεπτά, 24 ώρες/μέρα, 12 μήνες/έτος) είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη μετά το Dover-Calais που ενώνει τη Βρετανία με τη Γαλλία. Σήμερα η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας διαρκεί 15 με 20 λεπτά. Όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 4-5 λεπτά. Η πορθμειακή γραμμή θα παραμείνει ως εναλλακτική οικονομικότερη επιλογή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος: Προχωρούν οι σύμβουλοι, αναμένεται η περιβαλλοντική άδεια

Όλες οι ειδήσεις

23:56

Ένωση Αστυνομικών: Δέσμη προτάσεων μετά από τον πυροβολισμό 16χρονου στο κεφάλι

23:37

Μενίδι: Επεισόδια με Ρομά για τον πυροβολισμό 16χρονου - Πυρπολήθηκε λεωφορείο

23:24

Περού: Ορκίστηκε στο Κογκρέσο η νέα προέδρος Ντίνα Μπολουάρτε

23:09

Wall Street: Πέμπτη συνεχή ημέρα απωλειών ο S&P 500 με την ύφεση να «σκιάζει» τις αγορές

22:51

Ουάσινγκτον: Ο Πούτιν δείχνει «ανεύθυνος» μιλώντας «επιπόλαια» για τα πυρηνικά όπλα

22:39

ΗΠΑ: Ισχυρή αύξηση στον καταναλωτικό δανεισμό τον Οκτώβριο

22:14

Ukrenergo: Πάνω από 1.000 πυραύλους και ρουκέτες έχει δεχτεί το ουκρανικό ηλεκτρικό δίκτυο αλλά ακόμα λειτουργεί

22:08

Πετρέλαιο: Η ενίσχυση των αποθεμάτων καυσίμων έριξε τις τιμές - «Άγγιξαν» χαμηλό έτους WTI και brent

22:01

Συρίγος για ελληνοτουρκικά: «Φοβάμαι το λάθος» - Πόσο πιθανό είναι ένα «θερμό επεισόδιο»

21:49

Κρυπτονομίσματα: «Καμπανάκι» ΕΚΤ - «Πολλαπλές φούσκες που σκάνε η μία μετά την άλλη»

21:38

Σαμαράς: Η παράταξη οφείλει να δώσει ενωμένη την εκλογική μάχη

21:27

Περού: Το Κογκρέσο υπερψήφισε την καθαίρεση του προέδρου Καστίγιο - Τελεί υπό κράτηση

21:18

Κλειστή η παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Βέροιας: Οδοφράγματα Ρομά για τον πυροβολισμό του 16χρονου

21:15

Μενέντεζ: «Δεν θα εγκρίνω την πώληση F-16 στην Τουρκία όσο ο Ερντογάν συνεχίζει τις παραβιάσεις»

21:11

Δήμαρχος Κιέβου: Πιθανό ένα σενάριο «Αποκάλυψης» αυτόν τον χειμώνα, αλλά να μην επικρατήσει πανικός

20:57

Πώς θα είναι η παγκόσμια οικονομία το 2075: Η ανάλυση της Goldman Sachs - Oι 4 τάσεις

20:54

Χρυσός: Ανοδικά για 2η σερί ημέρα αλλά παρέμεινε κάτω από τα 1.800 δολάρια

20:39

Γερμανία: «Βαθιά ανησυχία» εκφράζει ο ομοσπονδιακός πρόεδρος για τη δράση των «Πολιτών του Ράιχ»

20:21

Μελόνι: Δεν τα έχουμε βάλει με τον ρωσικό λαό, τον πολιτισμό ή την ιστορία του

20:18

Καραγιάννης: Ξεκινούν οι εργασίες στο πρώτο κομμάτι του ΒΟΑΚ - Έχουμε να κάνουμε με έργα, όχι με «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα»

20:07

ΕΕ: 9ο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας - Τι περιλαμβάνει

19:57

Με κάτι λιγότερο από ένα δισ. η ΕΚΤ κρατάει -ακόμα- υπό «προστασία» τα ελληνικά ομόλογα

19:56

Generali: Πουλά ιταλικό χαρτοφυλάκιο ασφαλειών ζωής 20 δισ. ευρώ

19:42

Κεραμέως: Έχουμε προκηρύξει τις θέσεις για τους διευθυντές όλων των σχολείων της χώρας

19:39

Γεωργιάδης: Nέες επισκέψεις σε σούπερ μάρκετ αύριο για το «καλάθι του νοικοκυριού»

19:33

Μιχαηλίδου: Ευθύνη όλων μας να δημιουργήσουμε μια κοινωνία συμπερίληψης

19:27

Spotify: Το «μυστικό της επιτυχίας» του δισεκατομμυριούχου CEO και συνιδρυτή του

19:15

Στο Ριάντ ο Σι Τζινπίνγκ με στόχο τη σινοαραβική προσέγγιση

19:06

Θεοδωρικάκος για πυροβολισμό 16χρονου: Ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί επικίνδυνη ταύτιση με το 2008

18:54

Ευρωαγορές: Δεν ανακόπηκε η πτώση - Επιμένουν οι ανησυχίες για την ύφεση