Γιατί ο οδικός άξονας «Μπράλος – Άμφισσα» των 285 εκατ. ευρώ θεωρείται εθνικού ενδιαφέροντος

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί ο οδικός άξονας «Μπράλος – Άμφισσα» των 285 εκατ. ευρώ θεωρείται εθνικού ενδιαφέροντος
Δημοπρατείται έως τις αρχές 2022 ο σημαντικός διαγωνισμός του τμήματος του διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο». Τα τοπικά και τα ευρύτερα οφέλη.

«Σήμα» εκκίνησης των διαδικασιών για τη δημοπράτηση του τμήματος του διαγώνιου Οδικού Άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, «Μπράλος – Άμφισσα», ύψους 285 εκατ. ευρώ, απέστειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, ανοίγοντας τον δρόμο για να προχωρήσει άλλος ένα σημαντικός οδικός διαγωνισμός.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο κ. Καραμανλής, αλλά και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, άφηναν να εννοηθεί ότι η δημοπράτηση θα γίνει στις αρχές του 2022, εκτός αν στο υπουργείο προλάβουν να κινήσουν διαδικασίες ακόμα και εντός του 2021.

Όπως είχε αποκαλύψει το insider στις αρχές Νοεμβρίου, το αρμόδιο υπουργείο προωθούσε τις διεργασίες που οδηγούν στη δημοπράτηση και ανάθεσης του έργου «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα – Αντίρριο», στο πλαίσιο της επίσπευσης διαδικασιών για έργα μικρότερου μεγέθους και βεληνεκούς, σε σχέση με τα επίπεδα του ΒΟΑΚ ή του «FlyOver» (Θεσσαλονίκη) κ.α., αλλά με σημαντικό τοπικό, και όχι μόνο, ενδιαφέρον, τα οποία αποτελούν σημαντικά κομμάτια στο συνολικό παζλ του οδικού δικτύου της χώρας.

O διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης, συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, ένα project εθνικού επιπέδου.

Το «Μπράλος – Άμφισσα», μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς. Το μήκος της συνολικής διαδρομής θα μειωθεί κατά τέσσερα χιλιόμετρα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μιλώντας για το ευρύτερο έργο, επισήμανε ότι ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65. Συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό. Φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία. Μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία.

«Είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα. Αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. Και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, που θα μπορεί στο εξής να εξυπηρετεί τρεις μείζονες οδικούς άξονες», τόνισε ο κ. Καραμανλής. «Όλα αυτά σημαίνουν καλύτερη και ευκολότερη καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες. Αλλά και νέα, σημαντική οικονομική προοπτική. Για όλη τη χώρα και ιδίως -φυσικά- για την ευρύτερη περιοχή. Και ειδικότερα, νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου», πρόσθεσε ο υπουργός.

Όπως είχε αναδείξει το insider, το έργο προωθείται για υλοποίηση µε Σύμβαση Δημοσίου Έργου και µε σύστημα δημοπράτησης αυτό που περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή, µε εκτιμώμενο προϋπολογισμό 285.000.000 ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου προωθείται στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027, συνεπώς η διαδικασία ανάθεσης του έργου θα πρέπει να εξελιχθεί και ολοκληρωθεί ταχύτατα.

Χτες μάλιστα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο υπουργικό συμβούλιο πρότεινε την ένταξη εννέα έργων στη διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων. Ανάμεσα σε αυτά και δυο απαλλοτριώσεις που αφορούν στον οδικό άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος – Άμφισσα».

Σε ό,τι αφορά στην σκοπιμότητα εκτέλεσης του έργου, βάσει όσων αναφέρονταν παλιότερα από βουλευτές σε τοπικά μέσα, αναμένεται:

  • Βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου.
  • Μείωση του μήκους διαδρομής κατά 4 km.
  • Εξυπηρέτηση της σημερινής και μελλοντικής κυκλοφορίας.
  • Βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
  • Μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία.
  • Τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου.
  • Οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο άξονας.
  • Παράκαμψη των υφιστάμενων πόλεων και οικισμών.
  • Αύξηση της λειτουργικότητας και αποδοτικότητας του αυτοκινητόδρομου ΠΑΟΕ, της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
  • Σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής ιδιαίτερα για τους χρήστες με προέλευση τη Νότιο – Δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.

Η αναβαθμισμένη σύνδεση μεταξύ Ανατολικού (ΠΑΘΕ) και Δυτικού (ΙΟΝΙΑ) Άξονα θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που διεξάγονται οι οδικές μεταφορές, καθότι θα επιτρέψει αφενός την ταχύτερη μετακίνηση από τις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, τη διασύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με αυτό του Βόλου, και αφετέρου την αναβάθμιση της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, που θα μπορεί να εξυπηρετεί στο εξής τρεις μείζονες οδικούς άξονες, δημιουργώντας σημαντική οικονομική προοπτική.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αυτοκινητόδρομοι: Πώς θα γίνουν «ψηφιακοί», «έξυπνοι» και «πράσινοι»

gazzetta
gazzetta reader insider insider