Οικονομία | Ελλάδα
16-12-2021 | 08:03

Αρχές του 2022 «μπουλντόζες» στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος

Αρχές του 2022 «μπουλντόζες» στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Μέσα στους πρώτους 3-4 μήνες του 2022 αναμένεται να «πιάσουν δουλειά οι μπουλντόζες» στο οδικό μέτωπο από την Πάτρα έως τον Πύργο μετά και «το πράσινο φως» που δόθηκε από την Κομισιόν, βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, για τη χρηματοδότηση ύψους 217 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του τμήματος της Ολυμπίας Οδού στην Ελλάδα.

Πλέον, μετά και τις χτεσινές εξελίξεις που ανακοινωθήκαν από την Κομισιόν, αναμένεται το «πράσινο φως» και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση της τροποποιημένης σύμβασης από τη Βουλή, η υπογραφή της σύμβασης, ώστε στη συνέχεια να «στηθούν τα εργοτάξια. Σε κάθε περίπτωση, το πολύπαθο έργο δείχνει κυριολεκτικά να εισέρχεται στην τελική ευθεία.

Ο νέος άξονας των 75 χιλιομέτρων θα έχει θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό. Ξεκινά αμέσως με προβλεπόμενο χρόνο κατασκευής 40 μήνες. Τα πρώτα 56 χλμ., ωστόσο, ξεκινώντας απ’ τον Πύργο, θα ολοκληρωθούν νωρίτερα, θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τα 3 χρόνια, με τον παραχωρησιούχο να αναλαμβάνει και τη συντήρηση του δρόμου για 23 χρόνια. Εντός του 2024, ένα σημαντικό έργο για την Αχαΐα, την Ηλεία, τη Πελοπόννησο και ολόκληρη την Ελλάδα θα ξεκινήσει να αποδίδεται στους πολίτες.

Να θυμίσουμε πως από τις αρχές Νοεμβρίου με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή «συνδέθηκε» όλο το δυτικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού μετά την Πάτρα, δηλαδή το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, ωστόσο, ακόμα είναι ερωτηματικό τι θα συμβεί με τα τμήματα στο μέτωπο Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα.

Δεδομένου ότι η κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Πάτρας-Πύργου θα ενσωματωθεί στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης με την παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό ΑΕ, η Επιτροπή αξιολόγησε και ενέκρινε επίσης την εφαρμογή, στο τμήμα Πάτρας-Πύργου, του υφιστάμενου μηχανισμού επιμερισμού διοδίων στο πλαίσιο της σύμβασης, καθώς και την υπό όρους παράταση της περιόδου παραχώρησης για 3 έτη. Η χρηματοδότηση αυτή θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, χωρίς να προκληθούν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.

Ενδεικτικό της σημασίας που έχει το έργο για την κυβέρνηση ήταν και η χτεσινή δήλωση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. «Ύστερα από δύο χρόνια μεθοδικής και επίμονης δουλειάς, οι προσπάθειές μας δικαιώνονται και ένα μεγάλο έργο, επιτέλους, ξεκινά: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε την οριστική έγκριση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου» δήλωσε ο πρωθυπουργός. Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2014 με μία μόνο εργολαβία, προϋπολογισμού 443.000.000 ευρώ και με εγκεκριμένη χρηματοδότηση. «Αν προχωρούσε το έργο τότε, θα ήταν ήδη έτοιμο. Όμως, μία από τις πρώτες αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το 2015, ήταν να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να κατατμήσει το έργο σε 8 ξεχωριστές εργολαβίες. Η εξέλιξη αυτή καθυστέρησε το έργο για δύο ακόμη χρόνια, αυξάνοντας το κόστος του κατά 70.000.000 και προκαλώντας δικαστικές διαμάχες μεταξύ των εργολάβων.», δήλωσε. «Μπροστά σε αυτά τα δεδομένα, αποφάσισα να ενταχθεί το κρίσιμο αυτό έργο των 75 χλμ. στην Ολυμπία Οδό. Και να διεκδικήσω, πλέον, προσωπικά και σε συνεργασία με τον αρμόδιο υπουργό Κ. Καραμανλή, την έγκριση και χρηματοδότησή του από τους κοινοτικούς θεσμούς. Ήταν η μόνη λύση για να προχωρήσει. Μία λύση που τώρα γίνεται πραγματικότητα», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Για το πράσινο φως για το Πάτρα-Πύργος από την Κομισιόν, η εκτελεστική αντιπρόεδρος, κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε σχετικά: «Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων στις περιοχές αυτές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και η οποία αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή.»

Η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή τα σχέδιά της να χορηγήσει δημόσια στήριξη στην Ολυμπία Οδό Α.Ε. για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου, μήκους 74,5 χλμ., της Ολυμπίας Οδού. Η Ολυμπία Οδός Α.Ε. είναι επίσης παραχωρησιούχος του τμήματος Ελευσίνας-Πάτρας της Ολυμπίας Οδού, το οποίο λειτουργεί ήδη. Η Ολυμπία Οδός συνδέει την περιφέρεια Αττικής με τη Δυτική Πελοπόννησο.

Η δημόσια στήριξη θα συνίσταται σε: i) επιχορήγηση ύψους 216,6 εκατ. ευρώ, ii) παροχή υψηλότερου μεριδίου εσόδων από διόδια για την παραχωρησιούχο βάσει της σύμβασης παραχώρησης για να στηριχθούν ορισμένες συμφωνημένες και συμβατικές ανώτατες δαπάνες, και απόδοση για την παραχωρησιούχο που να αντικατοπτρίζει την κατασκευή του πρόσθετου τμήματος και iii) πιθανή τριετή παράταση της περιόδου παραχώρησης βάσει της σύμβασης σε περίπτωση που η παραχωρησιούχος δεν επιτύχει ορισμένη απόδοση έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου παραχώρησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης για έγκριση κατασκευής οδικού άξονα Πάτρας-Πύργου από την Κομισιόν: Το είπαμε, το κάναμε!

Υπεγράφη η τελική σύμβαση για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος

MUST READ

Βεστάγκερ: Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών