Ποια βήματα μένουν για την Εγνατία Οδό

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποια βήματα μένουν για την Εγνατία Οδό
Ποιες διαδικασίες υπάρχουν μέχρι να «βγει» ο νικητής για τον διαγωνισμό της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου.

Όπως αναμένονταν, η Κομισιόν βρήκε εκκρεμότητες όσον αφορά την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού (ιδιωτικοποίηση που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ), όπως βέβαια και καθυστερήσεις, εξέλιξη λογική και αναμενόμενη καθώς οι δικαστικές διενέξεις που συνεχίστηκαν και στη φάση υποβολής των δεσμευτικών προσφορών έβαλαν και πάλι τον διαγωνισμό για τον αυτοκινητόδρομο στη λίστα των θεσμών με τους «αστερίσκους».

Βέβαια, ως γνωστόν, η απόρριψη από το ΣτΕ του αιτήματος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις από το ΣτΕ για παράταση της διαδικασίες, σε έναν βαθμό απελευθέρωσε τον διαγωνισμό από πρόσθετες αναβολές και καθυστερήσεις, αν και υπενθυμίζεται ότι η Κομισιόν πάντα συνήθιζε να βρίσκει «γκρίζες ζώνες» και στις εργασίες που αφορούν στους σταθμούς διοδίων και στην αδειοδότηση των σηράγγων.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, για το ΤΑΙΠΕΔ έχει ανοίξει ο δρόμος για την αξιολόγηση των φακέλων. Οι τεχνικοί φάκελοι έχουν ήδη ανοιχθεί, απαιτούνται κάποιες διαδικασίες αναφορικά με τις εγκρίσεις νομιμοποιητικών έγγραφων των δύο υποψηφίων (ά φάση), δηλαδή των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Egis και Vinci-Μυτιληναίος-ΑΒΑΞ, να εξεταστεί από τους συμβούλους ότι όλα είναι «ΟΚ» με τους όρους της δεύτερης φάσης των εγγράφων (επιστολές χρηματοδοτικής υποστήριξης, εγγυητικές, business plan), παρουσία των ενδιαφερόμενων επενδυτών. Εφόσον όλα έχουν καλώς, ακολούθως σε νέο Διοικητικό Συμβούλιο θα ανοίξουν οι φάκελοι των συμβούλων με την έκθεση αποτίμησης κ.α., όπως και οι οικονομικές προσφορές που έχουν υποβληθεί ώστε να εξεταστούν.

Να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει και μία ακόμα παράμετρος που μπορεί να επιφέρει μια πρόσθετη διεργασία στη διαδικασία ανάδειξης του νικητή. Η οποία σχετίζεται με την δυνατότητα του ΤΑΙΠΕΔ να ζητήσει από τον πλειοδότη βελτιωμένη προσφορά εφόσον η διαφορά από την άλλη οικονομική προσφορά είναι μικρότερη από 15%. Πρόκειται για τακτική που είχε εφαρμοστεί σε πλήθος διαγωνισμών ιδιωτικοποιήσεων μέχρι σήμερα και όπως αναφέρεται από πλευράς των κοινοπραξιών «δεν αποκλείεται να λάβει εφαρμογή και στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού αν είμαστε κοντά στα οικονομικά». Κατά συνέπεια, αν οι οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών αποκλίνουν κατά ποσοστό λιγότερο του 15%, μπορεί να ζητηθεί νέος γύρος… «μπινταρίσματος» και όποιος δώσει τα περισσότερα θα κερδίσει και το συμβόλαιο.

Η Εγνατία Οδός είναι ο μεγαλύτερος οδικός άξονας της χώρας, μήκους 658 χιλιομέτρων. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου. Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα - Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας με συνολικό μήκος 225 χιλιόμετρα).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider