Γιατί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί οδικά έργα 1,5 δισ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ – Η κατασκευαστική «μάχη»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί οδικά έργα 1,5 δισ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ – Η κατασκευαστική «μάχη»
Το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα αποτελέσει βασικό μοχλό προώθησης διαγωνισμών σε μεγάλα έργα υποδομής

Η επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φαίνεται ειλημμένη και «κλειδωμένη». Το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα αποτελέσει βασικό μοχλό προώθησης διαγωνισμών σε μεγάλα έργα υποδομής που σχετίζονται με αυτοκινητόδρομους και αναβάθμιση του οδικού δικτύου της χώρας. Μπορεί να μην «μπούνε στο συρτάρι» τα αμιγώς δημόσια έργα ή οι συμβάσεις παραχώρησης, πλην όμως έχει καταστεί σαφής η πρόθεση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να «ρίξει στο παιχνίδι» τους ιδιώτες και τα ΣΔΙΤ σε οδικά έργα που συνολικά ξεπερνούν τα 1,5 δισ. ευρώ.

«Ο πυρήνας του στρατηγικού σχεδιασμού των ΣΔΙΤ, ταιριάζει απόλυτα με την ευρύτερη λογική και νοοτροπία της κυβέρνησής μας και στο Υπουργείο προετοιμάζουμε ένα μεγάλο πακέτο έργων ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 3.5 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν, εκσυγχρονίσουν και θωρακίσουν τις υποδομές της χώρας. Η σημαντική αύξησή τους το τελευταίο διάστημα αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου και προσωπικά του Κ. Καραμανλή καθώς και του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, που στοχεύει στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων, που θα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο», δήλωσε χαρακτηριστικά προ ημερών ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γ. Καραγιάννης.

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις για την προώθηση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (300 εκατ. ευρώ) και Δράμας – Αμφίπολης (150 εκατ.) μέσω ΣΔΙΤ, ενισχύουν το «πακέτο» των οδικών αξόνων που προωθούνται με το συγκεκριμένο μοντέλο. Μέσα στο καλοκαίρι θα εγκριθούν από τη διυπουργική επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης με στόχο να προκηρυχθούν το φθινόπωρο.

Σε αυτό το πακέτο ήδη ανήκουν τα τρία οδικά έργα, Fly Over, Καλαμάτα - Ριζόμυλος και Χερσόνησος - Νεάπολη (ΒΟΑΚ),που βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του 2021.

Η Νέα Ανατολική Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρος της Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως Flyover, προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ, είναι ένα έργο τεράστιας προστιθέμενης αξίας για τη αναβάθμιση της κυκλοφορίας στην πόλη και ως το τέλος του 2021 αναμένεται να έχουμε ανάδοχο. Ενδιαφέρον για το Flyover έχουν εκδηλώσει στο πρώτο στάδιο οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Ωστόσο, σε πιο προχωρημένο στάδιο είναι οι δύο άλλοι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη (εκτιμώμενης αξίας άνω των 300 εκατ. ευρώ) και για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, για το οποίο ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής έχει ανακοινώσει πως πέρασε στο δεύτερο στάδιο (έχει προϋπολογισμού κοντά στα 300 εκατ. ευρώ).

Για το οδικό τμήμα Καλαμάτα-Μεθώνη έχουν δείξει ενδιαφέρον οι ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος-Acciona Concessiones.

Για το τμήμα του ΒΟΑΚ οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» (στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd.), κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider