Τι προβλέπεται για την επέκταση του Μετρό προς Γλυφάδα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι προβλέπεται για την επέκταση του Μετρό προς Γλυφάδα
Προχωρούν οι προκαταρκτικές μελέτες. Τρεις σταθμοί σε Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα. Το χρηματοδοτικό θέμα.

Η διερεύνηση της επέκτασης του δικτύου Μετρό στις νότιες περιοχές της Αθήνας, όπως είναι η Γλυφάδα (ή η Καλλιθέα), αποτελεί πλάνο επεξεργασίας για τα στελέχη της Αττικό Μετρό, ενώ το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει γενικότερα δείξει ότι στον σχεδιασμό του έχει την υλοποίηση έργων που προσφέρουν λύσεις στην ποιότητα των μετακινήσεων και της ζωής των πολιτών.

Μετά την δρομολόγηση των εξελίξεων και των εργασιών για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου-Γουδή) οι αρμόδιοι φορείς έχουν βάλει στο «τραπέζι» την διεύρυνση του δικτύου του Μετρό.

Η πρόθεση επεκτασιμότητας του μέσου προς τον άξονα που καταλήγει στη Γλυφάδα είναι παραπάνω από δεδομένη και προς αυτή την κατεύθυνση οι άνθρωποι του αρμόδιου φορέα, δηλαδή της Αττικό Μετρό, προχωρούν τις αρχικές μελέτες, αναζητούν συμβούλους, καταστρώνουν σχέδια. Βέβαια, αυτού του είδους οι προπαρασκευαστικές διεργασίες ή η εκπόνηση συγκοινωνιακών (ή άλλων) μελετών αποτελούν κάποιες αρχικές ενέργειες που συνηθίζεται να συμβαίνουν, ωστόσο, δείχνουν την πρόθεση της Αττικό Μετρό να υλοποιήσει τα σχέδια επεκτασιμότητας του Μετρό και να «απλώσει το αποτύπωμα» του μέσου προς τα νότια της πρωτεύουσας.

Σε κάθε περίπτωση αποτελεί πραγματικότητα ότι στην Αττική Μετρό «βλέπουν» τις επεκτάσεις του μέσου και προς τα νότια, κάτι που έχει αφήσει να εννοηθεί και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι έχει στα ευρύτερα επενδυτικά του πλάνα. Κατά πόσο, αν τελικά ωριμάσουν οι διαδικασίες, το Μετρό συνεχίζει από το Ελληνικό νοτιότερα, προς Γλυφάδα, με 3 επιπλέον στάσεις (κυρίως σε πλατείες κοντά) με τη χωροθεσία να «δείχνει» σε Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα, είναι κάτι που θα φανεί προσεχώς.

Ωστόσο, υπάρχει, όπως και σε κάθε ανάλογο σχέδιο, μια κρίσιμη παράμετρος. Η οποία δεν είναι άλλη από την αναζήτηση και οριστικοποίηση του μοντέλου χρηματοδότησης. Για την ώρα στην Αττικό Μετρό επεξεργάζονται σενάρια, πλην όμως είναι πρώιμο να ειπωθεί κάτι παραπάνω, με τα σενάρια περί εθνικής συμμετοχής, ΕΣΠΑ κ.α. να δίνουν και να παίρνουν. Όπως έχει ήδη ακουστεί, το έργο αυτό ενδέχεται να ανέλθει σε προϋπολογισμό στα επίπεδα των 350 εκατ. ευρώ, κατά συνέπεια, απαιτείται «χρόνος και χρήμα» ώστε να εισέλθει σε φάση υλοποίησης και χρηματοδότησης. Αλλωστε, θα απαιτηθεί πλήθος μελετών μέχρι να φτάσουμε σε σημείο ωρίμανσης.

Πάντως, προς την κατεύθυνση ότι αναμένονται εξελίξεις για την επέκταση του Μετρό προς τη Γλυφάδα «δείχνει» και μια ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δήμου Γλυφάδας. «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι και πολύ χαρούμενοι που ένα αίτημα τριών δεκαετιών για την πόλη μας γίνεται βήμα βήμα πραγματικότητα», τόνισε ο Δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου. Και προσέθεσε: «Αντιγράφω από την ανακοίνωση της κυβέρνησης για τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη : Ολοκληρώθηκε η συγκοινωνιακή μελέτη για την τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της βέλτιστης λύσης για την χάραξη της επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς Γλυφάδα. «Κλείδωσε τη χωροθεσία για συνολικά τρεις σταθμούς: Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ορατός ο στόχος για το 2023 – Ιδιώτης στον φορέα λειτουργίας και συντήρησης

Αττικό Μετρό: Ποιοι «χτυπούν» το συμβόλαιο των 44 εκατ. ευρώ – Η σημασία του για τις επεκτάσεις

Καραμανλής: 1.500 λεωφορεία στο επόμενο 3μηνο – Η γραμμή 4 του Μετρό, τα μηχανήματα καθαρισμού αέρα

gazzetta
gazzetta reader insider insider