Άμεσα προχώρησαν οι servicers στο «πάγωμα» των οφειλών για όσους έχουν κάνει ρύθμιση οφειλών, καθώς αναγνωρίζουν ότι σε περιόδους κορονοϊού τα πράγματα έχουν αλλάξει εντελώς.

«Ένας άνθρωπος που πλήρωνε κανονικά το Γενάρη και το Φλεβάρη δεν έγινε ‘μπαταχτσής’ από τη μια μέρα στην άλλη και δεν έχουμε κανένα λόγο να τον τιμωρήσουμε» μου έλεγε κορυφαίο στέλεχος του κλάδου.

Γι’ αυτό και οι servicers έχουν διευκολύνει τις διαδικασίες «παγώματος» των οφειλών. Για παράδειγμα, όπως μαθαίνω, στην περίπτωση της Intrum όλο αυτό μπορεί να γίνει απλώς με ένα τηλεφώνημα, χωρίς ο πελάτης να χρειάζεται να περάσει από κάποιο τραπεζικό κατάστημα. Αντίστοιχες κινήσεις κάνει και η FPS, καθώς και σε αυτή την περίπτωση το ζήτημα είναι να «παγώσουν» μαζικά οι οφειλές μέχρι τουλάχιστον να ξεκαθαρίσει η κατάσταση.

Η επόμενη μέρα

Όπως μου λένε πάντως, τόσο ο κ. Γεωργακόπουλος από την Intrum όσο και ο κ. Καλαντώνης από τη FPS έχουν μπροστά τους μια πολύ δύσκολη επόμενη ημέρα. Και αυτό γιατί η ύφεση στην οικονομία είναι σίγουρο ότι θα αλλάξει τους σχεδιασμού τους, αλλά και τις αποτιμήσεις των κόκκινων δανείων που διαχειρίζονται. Παράλληλα, θεωρείται εξαιρετικά πιθανό να έχουμε και μια νέα γενιά κόκκινων δανείων, ενώ σε όλα αυτά προστίθεται και ο «γρίφος» του νέου πτωχευτικού κώδικα. Οπότε η εξίσωση που καλούνται να λύσουν μόνο εύκολη δεν είναι.