Με ραγδαίους ρυθμούς ψηφιοποιούνται οι διαδικασίες των τραπεζών καθώς αυστηροποιούνται τα μέτρα της καραντίνας εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού. Κορυφαία στελέχη του κλάδου παραδέχονται στο insider.gr ότι «ό,τι δεν είχαμε κάνει τα τελευταία χρόνια, τα κάνουμε μέσα σε λίγες ημέρες».

giannaklisΟι αιτήσεις εγγραφής στα εναλλακτικά τραπεζικά δίκτυα, όπως internet banking, έχουν διπλασιαστεί από την επιβολή του περιορισμού κυκλοφορίας την περασμένη Δευτέρα, αποκαλύπτει ο κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, Γενικός Διευθυντής Λιανικής της Eurobank

«Έχουμε ξεκινήσει εντατική εκπαίδευση των πελατών μας μέσω τηλεφώνου, email και άλλων καναλιών προκειμένου να μυήσουμε στο internet banking και όσους πελάτες μας δεν χρησιμοποιούσαν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της τράπεζας», αναφέρει χαρακτηριστικά. Όπως εξηγεί, αρκεί μόνο η χρεωστική κάρτα για να κάνει ο πελάτης της Eurobank εγγραφή στο internet banking και να εκδώσει του προσωπικούς του κωδικούς. 

Όσον αφορά στο phone banking, όπου οι τηλεφωνικές γραμμές έχουν πάρει «φωτιά» τις τελευταίες ημέρες, όλες οι τράπεζες έχουν λάβει μέτρα προκειμένου το προσωπικό (agents) που παρέχει αυτή την υπηρεσία να εργάζεται offsite -δηλαδή από το σπίτι. Αυτό επιβεβαιώνουν στο insider.gr όλες οι συστημικές τράπεζες, επιδεικνύοντας την προσαρμοστικότητα και τα γρήγορα αντανακλαστικά που απαιτούν οι έκτακτες συνθήκες που βιώνουμε.

xaralampidis«Η διαδικασία της ψηφιοποίησης των τραπεζικών υπηρεσιών επιταχύνθηκε βίαια», παραδέχεται ο κ. Δαμιανός Χαραλαμπίδης, εντεταλμένος γενικός διευθυντής και Chief Digital Officer της Alpha Bank. «Βλέπουμε τις αιτήσεις για ebanking να εκτοξεύονται από τη μία ημέρα στην άλλη και καθοδηγούμε τους πελάτες μας να αξιοποιήσουν τις εύχρηστες υπηρεσίες που ήδη προσφέρουμε, όπως η εγγραφή στο mobile banking μέσω της χρεωστικής κάρτας», συμπληρώνει. 

Στην ερώτηση εάν οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες των τραπεζών μπορούν να σηκώσουν το «βάρος» της ξαφνικής ζήτησης λόγω των περιορισμένων επισκέψεων στα καταστήματα, τα στελέχη του κλάδου απαντούν ότι «η κατάσταση βρίσκεται υπό έλεγχο και ότι οι τράπεζες έχουν τα εφόδια να ανταποκριθούν στην κατακόρυφη αύξηση της κίνησης.

Διαχειρίσιμη η προσέλευση των συνταξιούχων

Σε καλό δρόμο βρίσκεται και η αποφόρτιση των καταστημάτων από άσκοπες επισκέψεις πελατών, διαβεβαιώνουν οι επικεφαλής των υπηρεσιών Λιανικής των δύο τραπεζών. Προς την κατεύθυνση αυτή έχει συμβάλλει ο οδηγία που εξέδωσε η Ελληνική Ένωση Τραπεζών τις προηγούμενες ημέρες για περιορισμό των υπηρεσιών που προσφέρονται στο κατάστημα, όπως για παράδειγμα οι αναλήψεις έως 400 ευρώ που θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά στα ΑΤΜ.

Ειδικά για τους συνταξιούχους, που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου της πανδημίας, η καταβολή των συντάξεων αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τις τραπεζικές διοικήσεις. 

«Η Alpha Bank έχει αποφορτίσει τα τελευταία χρόνια το δίκτυό της από τους συνταξιούχους που συρρέουν μαζικά την ημερομηνία της καταβολής της σύνταξης. Αυτό το πετύχαμε με την αποστολή SMS στους πελάτες μας ώστε να ενημερώνονται ότι η σύνταξη έχει κατατεθεί στον λογαριασμό τους. Με αυτόν τον τρόπο, μειώσαμε τις ουρές στα καταστήματα κατά 70% της ημέρες της καταβολής», εξηγεί ο κ. Χαραλαμπίδης.

«Η καταβολή του πρώτου κύματος συντάξεων στις 24 Μαρτίου ήταν ελεγχόμενη και δεν ενέπνευσε ανησυχία», διαβεβαιώνει ο κ. Γιαννακλής. «Για την είσοδο στα καταστήματα της Eurobank εφαρμόζεται ανώτατο όριο πέντε ατόμων και οι πελάτες μας ήταν απόλυτα συνεργάσιμοι, αντιλαμβανόμενοι τη σοβαρότητα της κατάστασης. Το προσωπικό μας έχει επιδείξει εξαιρετική γενναιότητα στην πρώτη γραμμή της εξυπηρέτησης και επιδεικνύει τεράστιο ζήλο για την εκπαίδευση του κοινό στην ηλεκτρονική τραπεζική και τα υπόλοιπα εναλλακτικά κανάλια», ολοκληρώνει.