Θεαματική άνοδο καταγράφουν παγκοσμίως οι εφαρμογές βίντεο συνομιλιών εν μέσω πανδημίας και εξαιτίας του κοινωνικού αποκλεισμού που αυτή έχει επιφέρει. Όλο και περισσότεροι χρήστες επιλέγουν να τις χρησιμοποιήσουν είτε για να εργασθούν, είτε για να εκπαιδευτούν είτε για να επικοινωνήσουν με τα οικεία τους πρόσωπα εξ αποστάσεως 

Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα της Picodi.com, από την στιγμή που άρχισαν να εφαρμόζονται στις ευρωπαϊκές χώρες οι περιορισμοί των μετακινήσεων το ενδιαφέρον των χρηστών για τέτοιου τύπου εφαρμογές καταγράφεται αυξημένο έως και επτά φορές. 

Ποιες ήταν όμως οι εφαρμογές που αυτή την περίοδο κέρδισαν τις προτιμήσεις των ευρωπαίων και ποια χρησιμοποίησαν περισσότερο οι Έλληνες χρήστες. 

Σύμφωνα με την έρευνα της Picodi.com η οποία ανέλυσε τον μέσο αριθμό διαδικτυακών αναζητήσεων των δημοφιλέστερων εφαρμογών συνομιλίας, τόσο από τεχνολογικούς κολοσσούς όσο κι από εξειδικευμένες σε αυτές εταιρείαες τεχνολογίας, όπως Google, Microsoft, Facebook, Rakuten, Line Corporation ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην Ευρώπη είναι το WhatsApp

οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές βιντεοκλήσεων

Η δημοφιλής πλατφόρμα ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων, η οποία έχει εξαγοραστεί από το Facebook, αποδείχτηκε η εφαρμογή με τις περισσότερες αναζητήσεις σε 22 χώρες της Ευρώπης. Το WhatsApp πήρε το προβάδισμα σε ολόκληρη την ήπειρο, από την Πορτογαλία και την Ισπανία, μέσω της Ελβετίας και της Ιταλίας, έως τη Γερμανία και Τσεχία. Εκρηξη ενδιαφέροντος για την εφαρμογή ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων και βιντεοκλήσεων καταγράφηκε επίσης σε Ρωσία, Τουρκία και Ρουμανία.

Μεγάλη φυσικά ήταν και η δημοτικότητα του Zoom της γνωστής αμερικανικής εφαρμογής τηλεδιασκέψεων η οποία κατάφερε να αυξήσει τους χρήστες της κατά 100 εκατ. μέσα σε τρεις μόλις εβδομάδες. Το Zoom αποδείχτηκε σύμφωνα με την έρευνα η δημοφιλέστερη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων σε 14 χώρες με το ενδιαφέρον γι αυτή να καταγράφεται αυξημένο σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης (Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία), σε ορισμένες χώρες της Βαλτικής (Λιθουανία, Εσθονία) καθώς και σε Ουκρανία και Μολδαβία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Zoom καταγράφει εκρηκτική ανάπτυξη και εκτός ευρωπαϊκού εδάφους, αφού σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της πλατφόρμας οι χρήστες του φτάνουν πλέον τα 300 εκατ. Εν συγκρίσει με τα μόλις 10 εκατομμύρια που ήταν τον προηγούμενο Δεκέμβριο. 

Ωστόσο οι Έλληνες παρέμειναν παραδοσιακοί χρησιμοποιώντας περισσότερο την εφαρμογή που έχουν μάλλον συνηθίσει τόσα χρόνια. Σύμφωνα με την Picodi οι χρήστες στην Ελλάδα παρέμειναν πιστοί στο Skype, το οποίο κυκλοφορεί από το 2004.

Το Viber, μια άλλη δημοφιλή εφαρμογή, προτίμησαν όπως φαίνεται στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Λευκορωσία, Μαυροβούνιο και Σερβία. Να υπενθυμίσουμε ότι και η εφαρμογή της Rakuten, ανακοίνωσε πως οι ομαδικές συνομιλίες και κλήσεις ήταν εν μέσω κορονοϊού οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες, καταγράφοντας αύξηση 134%. Σύμφωνα με την εταιρεία ο αριθμός ομαδικών κλήσεων στις οποίες συμμετείχε ο μέσος χρήστης Viber αυξήθηκε κατά 370% τις τελευταίες δύο εβδομάδες ενώ ο μέσος όρος χρήσης των Κοινοτήτων αυξήθηκε κατά 78%.

Από την άλλη το Microsoft Teams βρήκε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη Βουλγαρία, Γεωργία, Κροατία και Λίχτενσταϊν. Να θυμίσουμε πως το εργαλείο εταιρικής επικοινωνίας Teams της Microsoft κατέγραψε πρωτοφανή κίνηση ήδη απο΄τις πρώτες εβδομάδες του περιορισμού των μετακινήσεων προσθέτοντςα 40% περισσότερους χρήστες μέσα σε μόνο μια εβδομάδα. Από τα 32 εκατ. ενεργών χρηστών που διέθετε στις 11 Μαρτίου όπου και γιόρτασε τα 3 χρόνια λειτουργίας τους έφτασε στα 44 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες Teams στις 19 Μαρτίου. 

Τη μικρότερη απήχηση μεταξύ των εφαρμογών τέτοιου τύπου, είχει το Google Meet , το οποίο όπως φαίνεται προτιμήθηκε ως η καλύτερη εφαρμογή επικοινωνίας μόνο απο τους Δανούς.