Δεν «φρέναρε» τα σχέδια των Ελλήνων για αναζήτηση ακινήτου το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, παρά τις σαρωτικές αλλαγές που επέφερε στην «τσέπη» αλλά και την καθημερινότητα των πολιτών η νέα κατάσταση.

Όπως προκύπτει από έρευνα του Spitogatos.gr, η οποία διενεργήθηκε σε 16.000 χρήστες της ιστοσελίδας, η συντριπτική πλειονότητα των επισκεπτών δηλώνουν ανεπηρέαστοι από την πανδημία ως προς την πρόθεσή τους για αναζήτηση ακινήτου, με το 85% των ερωτηθέντων να απαντούν πως δεν σκοπεύουν να αναβάλουν τα σχέδιά τους για αγορά ή ενοικίαση ακινήτου, παρά τις νέες συνθήκες που έχει επιφέρει ο Covid-19.

Για την ακρίβεια, μόνο το 15% των χρηστών που ερωτήθηκαν αν θα προχωρήσουν σε οποιαδήποτε ενέργεια αγοράς ή ενοικίασης ακινήτου, σκέφτεται να αναβάλλει την απόφασή του, ενώ οι υπόλοιποι κατανέμονται κυρίως μεταξύ εκείνων που ανησυχούν αλλά δεν προτίθενται να εγκαταλείψουν την ιδέα (41%) και εκείνων που αισθάνονται πιο αισιόδοξοι και συνεχίζουν την αναζήτηση (30%). Τέλος, το 13% δηλώνει πως η κατάσταση δεν επηρεάζει καθόλου την απόφασή τους, ενώ ένα 1% είχε ήδη προχωρήσει σε ενέργειες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στο 15% των χρηστών που κρίνουν σκόπιμο να αναβάλουν την αγορά ή ενοικίαση ακινήτου, οι προβληματισμοί ποικίλλουν: για το 60,5% των χρηστών αυτών κύριος λόγος αναβολής είναι η απειλή μιας επικείμενης οικονομικής κρίσης που θα θέσει σε κίνδυνο το χρέος τους, το 20,2% υποθέτουν ότι μπορεί να υπάρξει πτώση τιμών λόγω της πανδημίας, το 12,1% ανησυχούν για τη σταθερότητα της εργασίας τους, ενώ το 7,3% όσων ενδιαφέρονται για αγορά σπιτιού δεν πιστεύουν ότι θα πάρουν στεγαστικό δάνειο.

Κίνητρα για αγορά κατοικίας

Όσον αφορά στα κίνητρα για αγορά κατοικίας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, κατά 59% αφορούν την αναζήτηση πρώτης κατοικίας, κατά 28,2% μετακόμιση από το ενοίκιο και κατά 20,5% μετακόμιση από το πατρικό, ενώ το 12,9% αφορά επένδυση ή εκμετάλλευση, το 9,4% εξοχική κατοικία και το 4,7% άλλο σκοπό.    

Κίνητρα για ενοικίαση κατοικίας

Αντίστοιχα, κίνητρα για ενοικίαση κατοικίας είναι κατά 22,8% η αλλαγή τοποθεσίας, κατά 19,9% η μετακόμιση από το πατρικό και κατά 19,7% η βελτίωση συνθηκών, ενώ το 18,5% αφορά την αναζήτηση χαμηλότερου ενοικίου και το 17,9% άλλο σκοπό.

Τέλος, σκοπός αγοράς οικοπέδου είναι κατά 47,6% η ανέγερση οικοδομής, 22,4% η επένδυση και 11,8% η γεωργική εκμετάλλευση, ενώ το 6,4% αφορά άλλο σκοπό.

Τι ακίνητο ψάχνουν οι χρήστες

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 45,90% των χρηστών αναζητά σπίτι για ενοικίαση, ενώ ακολουθεί με ποσοστό 40,38% η αναζήτηση ακινήτου για αγορά. Δηλαδή, ένα ποσοστό της τάξης του 86,28% αναζητά σπίτι για οικιστική χρήση.

Ακολούθως, η αναζήτηση επαγγελματικής στέγης ανέρχεται σε 5,25%, καθώς το 2,92% των χρηστών αναζητά επαγγελματικό ακίνητο για ενοικίαση και το 2,33% επαγγελματικό ακίνητο για αγορά.

Ποσοστό 4,78% των επισκεπτών της ιστοσελίδας spitogatos.gr αναζητά οικόπεδο προς αγορά και τέλος, ποσοστό 3,70% αναζητά ακίνητο για άλλη χρήση.

Σπιτόγατος

Μελαχροινός: Υπάρχει έντονη συσσωρευμένη ζήτηση

«Με πολύ ενδιαφέρον διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες μας συνεχίζουν ενεργά, ιδιαίτερα στο δεύτερο μισό της επιβολής καραντίνας, όχι μόνο να αναζητούν ακίνητα, αλλά και να προχωρούν στο επόμενο βήμα της επαφής με τον αγγελιοδότη, στο ίδιο επίπεδο με την περίοδο πριν την απαγόρευση κυκλοφορίας», δήλωσε σχετικά ο CEO του Spitogatos, Δημήτρης Μελαχροινός.

«Μάλιστα, στο χρονικό διάστημα εντός του οποίου διενεργήθηκε η έρευνα, διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες που απάντησαν τις πρώτες ημέρες της έρευνας ήταν λιγότερο αισιόδοξοι σε σχέση με εκείνους που απάντησαν τις τελευταίες ημέρες της, δηλαδή κοντά στην ανακοίνωση της άρσης του #menoumespiti. Αυτή την περίοδο πάντως υπάρχει έντονη συσσωρευμένη ζήτηση και με ενδιαφέρον αναμένουμε να δούμε αφενός τη νέα ισορροπία που θα προκύψει μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και αφετέρου το κατά πόσο αυτό θα επηρεάσει τις τιμές των ακινήτων», συμπλήρωσε ο κ. Μελαχροινός.

H έρευνα

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο διάστημα μεταξύ 14 και 30 Απριλίου, με τη συμμετοχή 16.000 χρηστών του Spitogatos.gr, εκ των οποίων 58% αφορά σε άνδρες και 42% σε γυναίκες, ηλικίας 18-24 ετών (8,3%), 25-34 ετών (22,6%), 35-44 ετών (29,8%), 45-54 ετών (23,9%) και άνω των 55 ετών (15,4%).