Εντός των ημερών - ενδεχομένως και σήμερα Σάββατο - αναμένεται ότι θα έχει εισαχθεί στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση το περίφημο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, το οποίο είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στα μέσα Ιουνίου.  Στο μεταξύ πλήθος διεθνών και εγχώριων ομίλων προετοιμάζονται για να πάρουν μέρος στη μάχη για τη διεκδίκηση μέρους των απαιτούμενων έργων για τις υποδομές που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. 

Άλλωστε, όλοι οι «κρίκοι» της …αλυσίδας,  από τα πρατήρια καυσίμων και τα πάρκινγκ, έως τα ξενοδοχεία, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, τις μονοκατοικίες και τις πολυκατοικίες,  πρέπει σιγά σιγά να αρχίσουν να προσαρμόζονται στην επόμενη ημέρα που πλησιάζει.

Ενεργειακές εταιρείες όπως η  ΔΕΗ, τα ΕΛΠΕ, η Motor Oil, ο όμιλος Μυτιληναίου, η ΕΛΙΝΟΙΛ με έμφαση στα ελληνικά νησιά,  σχεδόν όλοι οι ιδιώτες πάροχοι ρεύματος, η Fraport Greece, σούπερ μάρκετ,  η εταιρεία ταξί BEAT, η Fraport Greece και πολλοί άλλοι καταστρώνουν τη στρατηγική τους.  

Ειδικά για τα ΕΛΠΕ, με τα 1.700 πρατήρια ανά την Ελλάδα, η είσοδος στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι δύσκολη.    Όσο για την εταιρεία  Protergia της «Μυτιληναίος», ήδη προχωρά συνεργασία με τη Fortisis και το δίκτυο ΦΟΡΤΙΖΩ που  διαθέτουν ήδη πολύχρονη εμπειρία στην ηλεκτροκίνηση, αλλά επενδύει και σε δικό της δίκτυο σε ξενοδοχεία, εμπορικούς χώρους κλπ.

Γνωστές έχει κάνει τις προθέσεις του και ο κυρίαρχος πάροχος ενέργειας της χώρας, η ΔΕΗ, για επέκταση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Τα επόμενα δύο με τρία χρόνια αναμένεται να υλοποιήσει τον σχεδιασμό της για δημιουργία 1.000 σημείων φόρτισης και άλλοι τόσοι σταθμοί θα εγκατασταθούν μακροπρόθεσμα ώστε η εταιρεία να ολοκληρώσει ένα πανελλαδικό δίκτυο φόρτισης.

Άλλωστε η ΔΕΗ έχει ήδη ανακοίνωσε την υπογραφή μνημονίων συνεργασίας (MoU) με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, την εταιρεία ταξί Beat και τη Fraport Greece που διαχειρίζεται αεροδρόμια στη χώρα μας. Στόχοι της ΔΕΗ σε συνεργασία με τους εταίρους της, είναι να διερευνηθούν καταρχάς οι δυνατότητες αξιοποίησης του δικτύου καταστημάτων της ΑΒ πανελλαδικά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους πελάτες/οδηγούς για τη στάθμευση και φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων τους, δεύτερον οι δυνατότητες  εγκατάστασης σταθμών φόρτισης σε πιάτσες ταξί  και τρίτον οι κατάλληλοι χώροι στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport,  οι οποίοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία σημείων φόρτισης και εγκατάστασης ηλεκτρικών φορτιστών για τους επιβάτες και τους επαγγελματίες που σταθμεύουν τα οχήματά τους.

Ξένοι παίχτες ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Ελλάδα

Σχετικά με ξένους παίκτες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Ελλάδα, ο αμερικανικός κολοσσός της Tesla δεν αποκλείεται να συμπεριλάβει την Ελλάδα στη μεγάλη «λεωφόρο ηλεκτρισμού» που ετοιμάζει, η οποία θα είναι  εξοπλισμένη με φορτιστές και θα  ξεκινά από την Πορτογαλία με μεγάλη πιθανότητα στη διαδρομή της να επιλέξει να καταλήξει στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Όσον αφορά σε μονάδα παραγωγής φορτιστών, ήδη ο ελληνικών συμφερόντων όμιλος της Eunice Energy Group (EGG) προχωρά στην κατασκευή φορτιστών για δίκτυα φόρτισης, για επαγγελματικούς χώρους και εμπορικά κέντρα, για χώρους στάθμευσης,  κτίρια γραφείων,  για ξενοδοχεία, αλλά και για κατοικίες ή πολυκατοικίες.  Άλλωστε, η Eunice ήδη έχει επιδείξει ενδιαφέρον για τον τομέα της ηλεκτροκίνησης, με τη συμφωνία που έχει «κλειδώσει» με την αμερικανική Blink για ανάπτυξη ευρωπαϊκού δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.   

Το σχέδιο της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα περιλαμβάνει 10.000 σημεία φόρτισης ανά την Ελλάδα έως το 2025. Παράλληλα, οι ρυθμίσεις που αναμένεται σύντομα να ψηφιστούν περιλαμβάνουν ισχυρά οικονομικά, αλλά και φορολογικά κίνητρα όχι μόνο για την αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος αλλά και για την εγκατάσταση φορτιστών τόσο για ιδιώτες όσο και για εταιρικούς στόλους.