Ενέργεια: Πόσο βοήθησαν οι συνέργειες τους εναλλακτικούς παρόχους

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ενέργεια: Πόσο βοήθησαν οι συνέργειες τους εναλλακτικούς παρόχους
Μέσα σε ένα κλίμα μη υγιούς ανταγωνισμού οι ιδιώτες επιδιώκουν να κερδίσουν μερίδια της αγοράς αναπτύσσοντας σε πρώτη φάση συνέργειες με μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και πρατήρια καυσίμων.

Την ώρα που η ΔΕΗ εξακολουθεί να διατηρεί υψηλό μερίδιο αγοράς και να κρατά κολλημένους στο «άρμα» της την πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών, οι εναλλακτικοί πάροχοι πασχίζουν να ανταγωνιστούν μία παγιωμένη κατάσταση η οποία δεν αφήνει και πολλά περιθώρια ελιγμών.

Όπως είναι γνωστό, παρά το άνοιγμα της αγοράς, το κατεστημένο παραμένει και ενισχύεται από την διατήρηση των εκπτώσεων που προσφέρει η ΔΕΗ στους συνεπείς πελάτες, στην άτυπη (μεγάλη) παράταση που δίνει για την εξόφληση λογαριασμών και τα ειδικά εκπτωτικά τιμολόγια. Μάλιστα, όσον αφορά στην τελευταία περίπτωση, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, η ΔΕΗ παραμένει ο μεγαλύτερος με διαφορά προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας για τις κοινωνικές ομάδες που δικαιούνται τα ειδικά εκπτωτικά τιμολόγια (Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και Τιμολόγιο Πολυτέκνων).

Μέσα σε ένα κλίμα μη υγιούς ανταγωνισμού οι ιδιώτες επιδιώκουν να κερδίσουν μερίδια της αγοράς αναπτύσσοντας σε πρώτη φάση συνέργειες με μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και πρατήρια καυσίμων.

Έτσι, η nrg στο πλαίσιο του νέου ιδιοκτησιακού καθεστώτος χρησιμοποιεί το δίκτυο των 1.400 πρατηρίων της Motor Oil, η Elpedison στοχεύει στο φιλομαθές κοινό των Public αλλά και στους πελάτες της Media Markt, η ΗΡΩΝ στους πελάτες της Wind, η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας στους πελάτες της Vodafone, η Protergia στους πελάτες της Cosmote και των καταστημάτων Γερμανός και η Green στόχευε στο κοινό του ΚωτσόβολουΔΕΗ βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με την γνωστή αλυσίδα).

Άλλες συνεργασίες δεν στοχεύουν άμεσα στην πώληση πακέτων αλλά στην βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέσω συγκεκριμένων συνεργασιών. H WATT+VOLT, για παράδειγμα πριν από καιρό εγκαινίασε τη στρατηγική της συνεργασία με την εταιρεία INTELEN, με στόχο την ανάπτυξη και την εφαρμογή μετρητικών συστημάτων κατανάλωσης ενέργειας για την εξοικείωση των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της παρακολούθησης της κατανάλωσής τους και τη βαθύτερη κατανόηση των αναγκών τους σε ηλεκτρική ενέργεια.

Όμως οι συνεργασίες αυτές, δεν σημαίνει ότι θα φέρουν άμεσα τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Βασικό εμπόδιο αποτελεί το γεγονός ότι καλούνται να προσεγγίσουν πελάτες οι οποίοι είναι αρχικά αποφασισμένοι να εκπληρώσουν μια άλλη δραστηριότητα και όχι να αλλάξουν πάροχο ενέργειας. Οι υπάλληλοι της συνεργαζόμενης επιχείρησης συχνά δεν είναι έτοιμοι να πουλήσουν ένα ξένο σε αυτούς προϊόν ενώ από την άλλη, μια μεγάλη αλυσίδα, η οποία έχει καταφέρει να φέρει τους πελάτες μέσα στο κατάστημά της και μάλιστα μέχρι το ταμείο της, σε μια «πρώτη ανάγνωση» δεν έχει κανένα ιδιαίτερο όφελος να πουλήσει πακέτα ηλεκτρικής ενέργειας.

Όπως αναφέρει μιλώντας στο insider.gr, πηγή επιχείρησης η οποία πρόσφατα έχει ξεκινήσει συνέργεια με γνωστή αλυσίδα, οι πωλήσεις μέσω αυτού του συστήματος είναι ελάχιστες. «Σε αυτή τη φάση μας ενδιαφέρει το branding και το awareness. Οι πελάτες ακόμη και αν δεν γίνουν δικοί μας πελάτες εκείνη τη στιγμή, θα δουν τουλάχιστον το σήμα μας. Οι αλυσίδες καταστημάτων ή τα πρατήρια δεν έχουν ούτε το απαιτούμενο προσωπικό ούτε τον χρόνο για να ενημερώσουν το κοινό για τα προγράμματα που διαθέτει ένας εναλλακτικός πάροχος ρεύματος. Εμείς από την πλευρά μας τους εκπαιδεύουμε, παρέχουμε ενημέρωση αλλά σίγουρα δεν περιμένουμε θαύματα. Γνωρίζουμε πως λειτουργεί η αγορά, ξέρουμε από αγοραστική συμπεριφορά. Ο πελάτης είναι συνήθως βιαστικός. «Γεμίζει» και φεύγει. Δεν κάθεται να ακούσει πληροφορίες τις οποίες δεν είναι προετοιμασμένος να επεξεργαστεί τη δεδομένη στιγμή».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider