Κάνει πίσω η Euroasia, παίρνει «μπρος» η διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κάνει πίσω η Euroasia, παίρνει «μπρος» η διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική
Η κυπριακών συμφερόντων εταιρεία Euroasia Interconnector αναγνωρίζει τη σημασία της έγκαιρης ολοκλήρωσης της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική.

Πίσω φαίνεται πως κάνει τελικά, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, η κυπριακών συμφερόντων εταιρεία Euroasia Interconnector, αναγνωρίζοντας τη σημασία της έγκαιρης ολοκλήρωσης της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική, ως εθνικό έργο.

Όπως αποκαλύπτουν έμπειρα στελέχη της αγοράς, το ελληνικό κομμάτι της διασύνδεσης δεν επηρεάζει το σύνολο του έργου, το οποίο βάσει του σχεδιασμού αναμένεται να φθάσει έως το Ισραήλ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η επιλογή αυτή δεν δημιουργεί προβλήματα στο κομμάτι της ενεργειακής Ένωσης της Ελλάδας με την Κύπρο.

Η πολύχρονη αυτή καθυστέρηση στοίχισε πολλά εκατομμύρια ευρώ στην Ελλάδα, επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι, προσθέτοντας πως στοίχισε πολλά και στους καταναλωτές που αναγκάζονται να πληρώνουν μεγάλα ποσά μέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας που πιστώνονται στους λογαριασμούς ρεύματος.

Ο Euroasia - έστω και με καθυστέρηση - αντιλήφθηκε τη μεγάλη σημασία που έχει η εντός προγράμματος ολοκλήρωση του έργου για την Ελλάδα και αποφάσισε να αφοσιωθεί στα υπόλοιπα σκέλη της διασύνδεσης (Κρήτη - Κύπρος και Κύπρος - Ισραήλ).

Από την πλευρά του ο ΑΔΜΗΕ, μετά και το πράσινο φως που έδωσε η ΡΑΕ, είναι έτοιμος πλέον να προχωρήσει με την προκήρυξη του έργου.

Ο ΑΔΜΗΕ άλλωστε, μετά τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό, έχει καταφέρει, εξηγούν τα στελέχη της αγοράς, να μετατραπεί από μία «παλαιάς κοπής ΔΕΚΟ» σε μια σύγχρονη δημόσια επιχείρηση που λειτουργεί αποδοτικά, με όρους ιδιωτικού τομέα, υλοποιώντας με ταχύτητα κρίσιμα εθνικά έργα υποδομής με υψηλή προστιθέμενη αξία για την οικονομία και την κοινωνία.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, ο ΑΔΜΗΕ έχει σχεδόν διπλασιάσει τις δαπάνες για επενδύσεις βάζοντας σε διαδικασία «fast track» μεγάλα και δαπανηρά έργα που καθυστερούσαν επί χρόνια. «Δεν είναι τυχαίο ότι για όλα τα έργα που αναλαμβάνει, φροντίζει να εξασφαλίζει και την απαραίτητη κεφαλαιακή επάρκεια», εξηγούν κύκλοι της αγοράς και προσθέτουν πως «διαθέτει την τεχνογνωσία και εμπειρία, ώστε να φέρει εις πέρας σύνθετα και απαιτητικά έργα».

Ανάμεσα στα μεγάλα έργα του ΑΔΜΗΕ, που ήδη έχουν ολοκληρωθεί, είναι και η Α’ Φάση της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης των Κυκλάδων, που και εκεί είχαν σημειωθεί μεγάλες καθυστερήσεις. Η Β’ Φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2019, ενώ η Γ’ Φάση που θα επιτρέψει τον παροπλισμό των ρυπογόνων μονάδων παραγωγής ενέργειας, θα ολοκληρωθεί το 2020.

Εξάλλου, οι διασυνδέσεις των νησιών βρίσκονται στον πυρήνα της στρατηγικής του ΑΔΜΗΕ, που ήδη εξετάζει δυο αντίστοιχης εμβέλειας έργα, τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων και των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider