Προχωρά η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ - Έντονο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Προχωρά η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ - Έντονο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές
Στις 8 Απριλίου αναμένεται η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Σε «σειρά» δείχνει να έχει μπει η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, η οποία αποτελεί ένα σύνθετο εγχείρημα δεδομένου του διαχωρισμού της επιχείρησης σε Εμπορίας και Υποδομών και των θεμάτων που προκύπτουν από τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων και των περιουσιακών στοιχείων. Όπως προβλέπεται στο σχετικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες στη Βουλή, η πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πώληση του 50,1% της ΔΕΠΑ Εμπορίας θα δημοσιευθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στις 8 Απριλίου ενώ αυτή τη στιγμή η επιχείρηση βρίσκεται σε φάση επιλογής ανεξάρτητων συμβούλων τόσο για την κατάρτιση του business plan των δύο νέων εταιρειών που θα προκύψουν όσο και για τα χρηματοοικονομικά και το επερχόμενο split.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Δημήτρης Τζώρτζης, μιλώντας στο περιθώριο ενεργειακού συνεδρίου που διοργανώθηκε την Τρίτη, σημείωσε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από επιχειρήσεις από χώρες του εξωτερικού όπως είναι η Γαλλία, η Ιταλία (Edison) και η Ισπανία.

Όσον αφορά στη διάσπαση της επιχείρησης, ο κ. Τζώρτζης σημείωσε ότι έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των δύο νέων εταιρειών, ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά και με αξιοπιστία στις προκλήσεις του ενεργειακού τομέα και ιδίως στον κλάδο του φυσικού αερίου.

Στο κομμάτι της εμπορίας και της προμήθειας, σύμφωνα με τον κ. Τζώρτζη, απαιτείται προσήλωση, με ισχυρές συμμαχίες και σύναψη διεθνών συμβάσεων, τόσο σε αέριο αγωγού, όσο και σε LNG, ζητήματα που εξυπηρετούν τις στοχεύσεις της ΔΕΠΑ για «ισχυρή παρουσία στη γειτονιά μας και στο διεθνές trading, καθώς μόνο έτσι καθίσταται δυνατό να ανταπεξέλθει κανείς σε ένα ανταγωνιστικό και απελευθερωμένο περιβάλλον Ενέργειας».

Αντίστοιχη στρατηγική αντίληψη χαρακτηρίζει και τον σχεδιασμό της εταιρείας για το κομμάτι των Υποδομών, όπως υπογράμμισε ο ίδιος. Συγκεκριμένα, κεντρική επιδίωξη της ΔΕΠΑ είναι να τροφοδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας με αέριο, ακόμα και σε περιοχές που σήμερα παραμένουν εκτός δικτύου, αξιοποιώντας τεχνολογικές καινοτομίες όπως το Remote CNG και το Small Scale LNG, ενώ απαραίτητη είναι η ψηφιοποίηση του δικτύου (έξυπνο δίκτυο, έξυπνοι μετρητές). Σημαντική πλευρά της “Υποδομών” αποτελούν τα Διεθνή Έργα, που «αγκαλιάζουν» απ΄ άκρη σ’ άκρη τη χώρα και την αναδεικνύουν σε σταθερότατο πόλο ανάπτυξης. Από την πλευρά της, η ΔΕΠΑ έχει πολύ ενεργό μέρος σε αυτά, όντας ήδη project company (μαζί με την Edison) για τον αγωγό EastMed, αλλά και με τον IGB, που πριν το καλοκαίρι αρχίζει η κατασκευή του.

«Δεν είναι εύκολο project η διάσπαση. Συνήθως τέτοιου είδους διασπάσεις γίνονται σε 8-12 μήνες και εμείς καλούμαστε να το κάνουμε σε 3 μήνες. Έχω όμως εμπιστοσύνη στο ανθρώπινο δυναμικό μας, θα τα καταφέρουμε», σημείωσε σχετικά.

«Αγκάθι» για τη ΔΕΠΑ παραμένει το ζήτημα των οφειλών των ELFE οι οποίες ξεπερνούν τα 125 εκατ. ευρώ, ένα χρέος το οποίο θα «κουβαλά» για αρκετούς ακόμη μήνες η ΔΕΠΑ Εμπορίας. Το χρέος αυτό θα ενταχθεί ως επισφάλεια στον ισολογισμό της ΔΕΠΑ ενώ η διοίκηση της επιχείρησης είναι αποφασισμένη να «παίξει ένα ακόμη χαρτί» και ετοιμάζει προσφυγή στο Πρωτοδικείο Πειραιά για αναγκαστική διαχείριση των ELFE. Παράλληλα, η διοίκηση της ΔΕΠΑ εκτιμά ότι το θέμα θα έχει κλείσει μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ όπως σημειώνει επιδίωξή της δεν ήταν ποτέ να σταματήσει να λειτουργεί η εν λόγω βιομηχανία ούτε να τεθούν σε κίνδυνο οι θέσεις εργασίας οι οποίες ξεπερνούν τις 500.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider