Τα ελληνικά αποστάγματα κάνουν διεθνή καριέρα

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα ελληνικά αποστάγματα κάνουν διεθνή καριέρα
Το ούζο αντιπροσωπεύει τη μερίδα του λέοντος στις εξαγωγές των ελληνικών αλκοολούχων ποτών, καθώς εξάγεται το 65% της παραγωγής του.

Απόβαση στο εξωτερικό κάνουν τα ελληνικά αποστάγματα, με τις επιχειρήσεις του κλάδου των αλκοολούχων στη χώρα μας, να ενισχύουν την παρουσία τους στις αγορές του εξωτερικού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι εξαγωγές αυξήθηκαν από 10,7 εκατ. λίτρα καθαρής αλκοόλης το 2011 σε 12,6 εκατ. λίτρα το 2017, σημειώνοντας αύξηση κατά 18%. Η συνολική αξία των εξαγωγών το 2017 ήταν 78,4 εκατ. ευρώ.

Ενδεικτικό του έντονου εξαγωγικού προσανατολισμού του κλάδου είναι το γεγονός ότι το 67% της ελληνικής ποτοποιίας εξάγεται. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 72% των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών είναι με Προστατευόμενη Γεωγραφική ένδειξη, σε επίπεδο ΕΕ.

«Εξάγεται το 65% της παραγωγής του ούζου»

Το ούζο αντιπροσωπεύει τη μερίδα του λέοντος στις εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών.

Όπως λέει στο insider.gr ο Χάρης Μαυράκης, Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών , η μεγαλύτερη κατανάλωση του ούζου είναι εκτός Ελλάδας, καθώς το 65% της παραγωγής που γίνεται στη χώρα μας, εξάγεται.

Ο στόχος της δράσης που έχει αναλάβει ο ΣΕΑΟΠ μαζί με την Enterprise Greece για την προώθηση των ελληνικών αποσταγμάτων διεθνώς είναι, σύμφωνα με τον κ. Μαυράκη να μπει το ούζο στα κοκτέιλ των μπαρ του εξωτερικού και να γίνει γνωστό και δημοφιλές στις νεότερες γενιές.

«Με όχημα το ούζο, στη συνέχεια να ανοίξει η «ομπρέλα» της ποικιλίας και να γίνουν κι άλλα ελληνικά ποτά γνωστά στο εξωτερικό, όπως για παράδειγμα το τσίπουρο και η μαστίχα» συμπληρώνει.

H Ελλάδα αυτή τη στιγμή, απευθύνεται κατά κύριο λόγο στην αγορά της Ευρώπης, καθώς περίπου το 40% των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών είναι προς τη Γερμανία και ακολουθούν η Ισπανία, η Βουλγαρία και η Ολλανδία.

Μεγάλη αγορά, όπως λέει ο κ. Μαυράκης, είναι και η Μέση Ανατολή ωστόσο στις χώρες αυτές δεν καταναλώνονται κοκτέιλ, ώστε να προωθηθούν τα νέα προϊόντα.

Στα επόμενα σχέδια του ΣΕΑΟΠ και της Enterprise Greece είναι η προβολή των ελληνικών αποσταγμάτων μετά την Ευρώπη και στις ΗΠΑ, όπου η κατανάλωση των κοκτέιλ είναι πολύ μεγάλη.

Ο κλάδος των Αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική ποτοποιία εκπροσωπείται από 253 μονάδες παραγωγής ενώ συνολικά 14.000 επιχειρήσεις έχουν βασική οικονομική δραστηριότητα τα αλκοολούχα ποτά.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΟΠ, 13.838 είναι οι άμεσα εργαζόμενοι στον κλάδο παραγωγής και διακίνησης αλκοολούχων και 31.600 εργαζόμενοι στην αλυσίδα αξίας του κλάδου.

Τα δημόσια έσοδα από τον ΕΦΚ αλκοολούχων το 2018 ήταν 289 εκατ. ευρώ.

Στη χώρα μας, το 51,7% των αλκοολούχων ποτών που καταναλώνονται είναι εισαγόμενα από την ΕΕ. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το ούζο με 22,6% και ακολουθούν σε ποσοστό 16,6%, άλλα ελληνικά ποτά (λικέρ μπράντυ κτλ) και με 8,2%, το τσίπουρο.

Ενίσχυση της παρουσίας στο εξωτερικό

Με μία σειρά από δράσεις, ο Οργανισμός Enterprise Greece και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών ενισχύουν περαιτέρω, το επόμενο διάστημα, την παρουσία και προβολή των ελληνικών αποσταγμάτων στο εξωτερικό.

Τον Οκτώβριο του 2019 οργανώνουν την εθνική συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση «BAR CONVENT BERLIN» που θα πραγματοποιηθεί στο Βερολίνο τον Οκτώβριο του 2019 και αποτελεί το σημαντικότερο εκθεσιακό γεγονός για τον χώρο των μπαρ, ενώ ήδη προγραμματίζεται η συμμετοχή στην ίδια έκθεση και το 2020.

Παράλληλα οργανώνεται και η συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση Prowein 2019 στη Γερμανία τον Μάρτιο του 2020 με τη λειτουργία Spirits Bar στο ελληνικό περίπτερο.

Πρόκειται επίσης να προσκληθούν στην Ελλάδα opinion leaders και mixologists, οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα να επισκεφτούν αποσταγματοποιεία για να ενημερωθούν για τη διαδικασία παραγωγής και εμφιάλωσης, ενώ θα διεξαχθούν εκπαιδευτικά σεμινάρια σε Ελλάδα και εξωτερικό για επαγγελματίες του χώρου.

«Ενισχύουμε την ελληνικότητα των αποσταγμάτων μας και τα καθιστούμε ανταγωνιστικά έναντι αντίστοιχων διεθνών brands» σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ Νίκος Καλογιάννης σε πρόσφατη εκδήλωση στο πλαίσιο της προώθηση και προβολής των ελληνικών αποσταγμάτων.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθυντών σύμβουλος του Enterprise Greece, Γρηγόρης Στεργιούλης τόνισε: «Ο στρατηγικός σχεδιασμός των δύο φορέων εστιάζει στην ανάπτυξη και ενίσχυση της παραγωγής , της διακίνησης επώνυμων ελληνικών ποτών και αποσταγμάτων, υλοποιώντας δράσεις που ενισχύουν την εξωστρέφεια του κλάδου και δημιουργούν το brand name των ελληνικών αποσταγμάτων».

Πηγή φωτογραφίας: ΣΕΑΟΠ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider