Το δικό της ...«Netflix» ετοιμάζει η Premier League

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το δικό της ...«Netflix» ετοιμάζει η Premier League
Σύμφωνα με τον Richard Masters η υπηρεσία θα μπορούσε να λανσαριστεί σε κάποιες αγορές το 2022.

Την δική της υπηρεσία συνεχούς ροής, τύπου Netflix, φαίνεται να ετοιμάζει η Premier League η οποία ενδέχεται να λανσαριστεί σε συγκεκριμένες αγορές το 2022, μόλις δηλαδή λήξουν τα συμβόλαια της Premier League με συγκεκριμένους τηλεοπτικούς σταθμούς παγκοσμίως.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τις δηλώσεις του CEO της Premier League Richard Masters έχουν ήδη ξεκινήσει οι δοκιμές ώστε η υπηρεσία streaming να είναι έτοιμη έως το 2022, όταν και θα ολοκληρωθούν τα τωρινά τηλεοπτικά συμβόλαια.
«Το τελευταίο διάστημα αφιερώσαμε αρκετό χρόνο και δυνάμεις εξετάζοντας, βάσει της εμπειρίας μας, πώς μπορούμε να δώσουμε πρόσβαση στους φιλάθλους μέσω ενός δικού μας τηλεοπτικού προϊόντος, πώς δηλαδή μπορούμε να ικανοποιήσουμε τον “άμεσο καταναλωτή”» ανέφερε ο Masters. «Σκεφτήκαμε μάλιστα αν τώρα θα ήταν η κατάλληλη στιγμή να δοκιμάσουμε κάτι τέτοιο σε συγκεκριμένες αγορές, αλλά αποφασίσαμε να μην το κάνουμε. Ωστόσο θα συνεχίσουμε τον σχεδιασμό της υπηρεσίας μέχρι να βρούμε τον ιδανικότερο και πιο οικονομικό τρόπο αλλά κυρίως πιο άμεσο για όλους», συμπλήρωσε.

Ειδοποιός διαφορά της νέας αυτής υπηρεσίας είναι το μικρότερο κόστος που θα πληρώνουν οι λάτρεις του αγγλικού ποδοσφαίρου για να παρακολουθήσουν τους αγώνες αφού επί της ουσίας θα καταργηθούν οι «μεσάζοντες» τηλεοπτικοί σταθμοί. Απώτερος στόχος είναι η συγκεκριμένη υπηρεσία να δημιουργήσει περισσότερα έσοδα για την Premier League και τα clubs αλλά και να διευρύνει την βάση των οπαδών της σε μεγάλες ξένες αγορές προσφέροντας τους αγώνες με μικρότερο από το σημερινό κόστος, μια win -win συνθήκη για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Μέχρι σήμερα τα δικαιώματα του αγγλικού πρωταθλήματος ανήκαν στα συνδρομητικά Sky Sports, BT Sport και Amazon Prime και οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να πληρώνουν ξεχωριστά για να έχουν πρόσβαση σε όλα τα ματς της σεζόν, με το ποσό για όλους τους αγώνες να φτάνει και τις 900 λίρες.

Να σημειωθεί ότι η Premier League βγάζει ετησίως από τηλεοπτικά δικαιώματα περίπου 3,1 δισ. λίρες (3,6 δισ. ευρώ), εκ των οποίων τα 1,4 δισ. λίρες προέρχονται από ξένους αγοραστές. Το λανσάρισμα μιας δικής της υπηρεσίας συνεχούς ροής θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση εσόδων για συγκεκριμένες όμως αγορές. Για παράδειγμα στη Σιγκαπούρη, η Singtel πληρώνει περί τα 70 εκατομμύρια λίρες για μια σεζόν της Premier League, ωστόσο τα έσοδά της από τους συνδρομητές φτάνουν τα 175 εκατομμύρια λίρες ετησίως - οι συνδρομητές πληρώνουν περίπου 35 λίρες το μήνα για να παρακολουθήσουν live τα παιχνίδια. Αν η Premier League διέθετε μέσω δική της υπηρεσίας τους αγώνες θα μπορούσε να προσθέτει έως και 100 εκατ. επιπλέον στα ταμεία της μόνο από την Σιγκαπούρη, αν διατηρούσε την συνδρομή στα ίδια επίπεδα.

Βέβαια η επιτυχία ενός ...«Premflix» στη Σιγκαπούρη δεν συνεπάγεται την επιτυχία του και στην Αγγλία. Οι πιθανότητες να πάει καλά ένα κανάλι συνεχούς ροής για τους αγώνες της Premier League εντός του Ηνωμένου Βασιλείου είναι μικρές, αν σκεφτεί κανείς ότι η Sky Sports έχει περίπου έξι εκατομμύρια συνδρομητές και η BT Sport κοντά δύο εκατομμύρια.

Αυτός είναι ο λόγος που και ο Masters προτείνει μια ενδιάμεση λύση - δηλαδή σε άλλες χώρες να πωλούνται τα τηλεοπτικά δικαιώματα και σε άλλες να δίνεται πρόσβαση στην παρακολούθηση των αγώνων μέσω εφαρμογής της ίδιας της Premier League. «Δεν γνωρίζω ακριβώς πότε θα συμβεί, αλλά τελικά η Premier League θα επιλέξει έναν συνδυασμό πωλήσεων – άμεσες πωλήσεις σε καταναλωτές κι έμμεσες πωλήσεις σε κανάλια» ανέφερε χαρακτηριστικά σύμφωνα με τον Guardian.

Αν τα σχέδια της Premier League πραγματοποιούν θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά το τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης στις χώρες όπου θα λανσαριστεί η υπηρεσία. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στην περίπτωση της χώρας μας η Premier League αποτελεί τη δεύτερη βασικότερη προϋπόθεση, μετά το ελληνικό ποδόσφαιρο, για να επιλέξουν οι τηλεθεατές συνδρομητική τηλεόραση. Σήμερα το πιο δημοφιλές ευρωπαϊκό πρωτάθλημα προβάλλεται από την COSMOTE TV, η οποία έχει εξασφαλίσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα της διοργάνωσης στην Ελλάδα για κάθε αγωνιστική περίοδο έως το 2022.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider