«Κύμα» ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα ανησυχεί του Ευρωπαίους κατασκευαστές

Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Κύμα» ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα ανησυχεί του Ευρωπαίους κατασκευαστές
Η Νορβηγία, χάρη στο τεράστιο ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αποτελεί την Κερκόπορτα της εισόδου Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Renault, του Ζαν Ντομινίκ Σενάρ, αποτελούν το πρώτο δείγμα της μεγάλης ανησυχίας των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, στην επαπειλούμενη μαζική παρουσία των Κινέζων ομολόγων τους στην ευρωπαϊκή αγορά. «Θα αντιμετωπίσουμε άγριο ανταγωνισμό. Πρέπει να αντιδράσουμε γρήγορα για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτούς τους νεοεισερχόμενους», δήλωσε μεταξύ άλλων αναφερόμενος στα νέα κινεζικά brand που παρουσιάζονται συνεχώς.

Πύλη εισόδου των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί η Νορβηγία- μια από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας στην Ευρώπη. Σε αυτή δραστηριοποιούνται ήδη κάποιες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα, επιτυγχάνοντας ικανή διείσδυση στην αγορά και δημιουργώντας ένα ακόμα πιο δύσκολο περιβάλλον ανταγωνισμού για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Η Νορβηγία, παρά το μικρό πληθυσμό των μόλις 4,5 περίπου εκατομμυρίων κατοίκων, είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, χάρη στα γενναιόδωρα κίνητρα που εφαρμόστηκαν εδώ και αρκετά χρόνια.

Οι Κινέζοι εισβολείς

Η άφιξη των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι ένα σχετικά πρόσφατο φαινόμενο. Η βρετανική μάρκα MG Motor, που ανήκει στον κινεζικό γίγαντα SAIC Motor, έχει διαθέσει 600 μοντέλα ZS EV στη Νορβηγία, ενώ ορισμένες άλλες εταιρείες προετοιμάζουν την είσοδό τους φέτος, σύμφωνα με τη Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτων.

insider

Σε αυτές περιλαμβάνονται η BYD, η Polestar -κοινή επιχείρηση των Volvo Cars και Geely- η Xpeng Motors και η Aiways με έδρα τη Σαγκάη. Οι εταιρείες αυτές έχουν αναπτύξει σημαντική τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση, καθώς η τεράστια αγορά της Κίνας είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως για οχήματα μπαταρίας. Επιπρόσθετα, έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν πλειάδα μοντέλων και μάλιστα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

Να σημειώσουμε ότι το πενταθέσιο, πεντάθυρο ηλεκτρικό SUV της MG, το ZS EV, έχει εμβέλεια 260 χιλιομέτρων, πλήρη εξοπλισμό και κόστος κάτω των 20.000 ευρώ, αρκετά δηλαδή μικρότερο από αυτό του... Smart fortwo EQ.

Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν λίγες και ακριβές προτάσεις στην κατηγορία, ενώ προσιτά μοντέλα όπως το ID.3 της Volkswagen καθυστερούν ήδη στην παραγωγή τους. Το συγκεκριμένο είχε ανακοινωθεί ότι λανσαριστεί εμπορικά τον Ιούνιο και μετατέθηκε για το Σεπτέμβριο. Με αυτό το δεδομένο, το πεδίο στην κατηγορία των προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μένει ανοιχτό για άλωση από τους Κινέζους κατασκευαστές.

Η αντίδραση των Ευρωπαίων

Το ID.3 της Volkswagen είναι ένα από τα 70 νέα μοντέλα με μπαταρία που θα παρουσιαστούν από την VW Group τα επόμενα χρόνια. Η Renault προωθεί το νέο της Zoe, ενώ το PSA Group προσφέρει σήμερα τα Peugeot e-208 και Opel Corsa-e. H Citroen θα παρουσιάσει το ηλεκτρικό C4 εντός του 2020, ενώ έχει ανακοινώσει ένα πολύ προσιτό τετράτροχο μοντέλο πόλης, το Ami.

insider

Οι Κινέζοι ανταγωνιστές ωστόσο δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια. Η Aiways, μέσω της Hertz Global Holdings στην Κορσική, σχεδιάζει να προσφέρει έναν τεράστιο στόλο ηλεκτρικών μοντέλων για ενοικίαση στο νησί της Μεσογείου και πραγματοποιεί ήδη σχετικές δοκιμές. Η εξέλιξη αυτή ανησυχεί ιδιαίτερα τον CEO της Renault, ο οποίος δήλωσε: «Υπάρχουν πολλές κινεζικές νεοσύστατες εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα και πραγματοποιούν δοκιμές στην Κορσική για να δουν αν είναι προσαρμοσμένα στην ευρωπαϊκή αγορά, ώστε στη συνέχεια να τα διαθέτουν σε όλη την Ευρώπη».

Αυτή η προειδοποίηση του προέδρου του ομίλου της Renault δείχνει το μέγεθος της ανησυχίας, αλλά ως πρωτοπόροι της ελεύθερης οικονομίας οι Ευρωπαίοι πρέπει να γνωρίζουν ότι ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος, ειδικά όταν βρίσκεται προ των πυλών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider