Η άνοδος και η πτώση του «βασιλιά» των άγονων γραμμών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η άνοδος και η πτώση του «βασιλιά» των άγονων γραμμών

Ανήκε στην παλιά γενιά των εφοπλιστών, ενώ παρέμεινε στον χώρο της ακτοπλοΐας για τουλάχιστον δύο δεκαετίες.

Ο Γεράσιμος Αγούδημος, ή ο «καπετάν Μάκης» όπως ήθελε να τον φωνάζουν, γεννήθηκε το 1942 στην Κεφαλονιά. Ήταν γιος καπετάνιου και έγινε πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού.

Το πρώτο πλοίο που απέκτησε ήταν το «Έλντα», ενώ μερικά χρόνια αργότερα, το 1988 φτάνει να έχει ένα στόλο δέκα ποντοπόρων πλοίων.

Ανήσυχος πάντα ο Γεράσιμος Αγούδημος, ιδρύει την GA Ferries, ενώ σύντομα στον στόλο του προστέθηκαν τα πλοία «Ροδάνθη», «Μαρίνα», «Ρομίλντα», «Δημητρούλα», το ταχύπλοο «JetFerry» και το «Ανθή-Μαρίνα», δίνοντας τα ονόματα από τα πέντε παιδιά του.

Στα ναυτικά σαλόνια ήταν γνωστή η κόντρα του με τον Παντελή Σφηνιά. Μάλιστα ο Αγούδημος είχε καλέσει και εκπροσώπους τύπου στην οποία καταφέρθηκε εναντίον του επιχειρηματία που αγόραζε ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να δημιουργήσει ένα μεγάλο Όμιλο. Τον είχε κατηγορήσει για αθέμιτο ανταγωνισμό και παράνομες πρακτικές. Άμεση ήταν η απάντηση του Παντελή Σφηνιά που με συνέντευξη του σε κυριακάτικη εφημερίδα είπε «Εμείς είμαστε σούπερ μάρκετ και όχι μπακάλικο».

Οι σχέσεις των δύο εφοπλιστών εξομαλύνθηκε όταν το 2000 πούλησε την εταιρεία του στον Παντελή Σφηνιά αντί 13 δισ δραχμών παραμένοντας όμως ο ίδιος πρόεδρος. Μετά την αυτοκτονία του Σφηνιά ο Γεράσιμος Αγούδημος παίρνει πάλι πίσω την εταιρεία του έναντι 3,5 δισ. ευρώ.

Η επιχειρηματική δραστηριότητα του καπετάν Μάκη απογειώθηκε όταν το 2003 κατάφερε να εισέλθει στις άγονες γραμμές και να επιδοτηθεί με 36 εκατ. ευρώ μέσα σε πέντε χρόνια.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν το 2008. Τα χρέη ύψους 20 εκατ. ευρώ που είχε συσσωρεύσει προς τις εταιρείες πετρελαιοειδών για προμήθεια καυσίμων, εταιρείες επισκευών, αλλά και προς τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), η GA Ferries κατέστησαν μονόδρομο την επιβολή λουκέτου στη ναυτιλιακή το 2009.

Λίγο πριν από το τέλος του 2012, ο Γεράσιμος Αγούδημος καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών με αναστολή και με χρηματική εγγύηση ύψους 15.000 ευρώ για τις οφειλές του προς το ΝΑΤ (Ταμείο Ναυτικών), οι οποίες ανέρχονταν σε 70.000 ευρώ.

Πάντως, ο Γεράσιμος Αγούδημος μαζί με την οικογένειά του, εδώ και πολλά χρόνια, είχε μετακομίσει στο Λουγκάνο της Ελβετίας, στην περιοχή Paradiso, αφότου, πρώτα φρόντισε να πουλήσει την υπερπολυτελή βίλα στην περιοχή «Γαλάζια Ακτή» του Λαγονησίου έναντι 15 εκατ. ευρώ.

Λίγο πριν εκπνεύσει το 2017, το Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά εξέδωσε ένταλμα σύλληψης σε βάρος του καθώς δεν παρέστη στην εναντίον του δίκη για το αδίκημα της άμεσης συνέργειας σε ανακριβή απόδοση ΦΠΑ κατ’ εξακολούθηση, συνολικού ποσού που υπερβαίνει ανά φορολογικό έτος τις 100.000 ευρώ.

Στο σφυρί τα ασημικά του Αγούδημου

Τον προσεχή Ιούνιο η Alpha Bank έχει προγραμματίσει τον πλειστηριασμό αυτοκινήτου μάρκας Porche 911 Carrera, το οποίο ανήκει στην κόρη του, Αλκμήνη Αγούδημου, έχει εκτιμηθεί προς 15.000 ευρώ και η τιμή πρώτης προσφοράς ανέρχεται σε 10.000 ευρώ.

Η τράπεζα βγάζει στο σφυρί και ένα ακόμη αυτοκίνητο μάρκας Daimler Chrysler, με ημερομηνία πρώτης άδειας το έτος 2000, του οποίου η κυριότητα ανήκει κατά 50% εξ αδιαιρέτου στην Αλκ.Αγούδημου. Έχει εκτιμηθεί προς 1.500 ευρώ και εκπλειστηριάζεται προς 1.000 ευρώ.

Τα δύο αυτοκίνητα κατασχέθηκαν για οφειλή, ύψους 5,4 εκατ. ευρώ, και βρέθηκαν, χωρίς πινακίδες, στον υπόγειο χώρο στάθμευσης 770 τ.μ. κτηρίου στη Γλυφάδα του οποίου το δικαίωμα επικαρπίας και ψιλής κυριότητας διαθέτουν η σύζυγος του Γ. Αγούδημου Ανθή-Μαρίνα και η κόρη του Αλκμήνη.

Το συγκεκριμένο ακίνητο, που έχει κατασχέσει η Alpha, θα εκπλειστηριαστεί τον Ιούνιο- έχει υπάρξει και παλαιότερη απόπειρα πλειστηριασμού του- με συνολική τιμή πρώτης εκκίνησης άνω των 2 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider