«Δικαίωση» από τη… Γερμανία για τη Beat

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Δικαίωση» από τη… Γερμανία για τη Beat

Μια δικαστική απόφαση έρχεται από τη Γερμανία να δώσει συνέχεια στην διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και την γνωστή υπηρεσία κλήσης ταξί Beat. Και αυτό διότι το Ανώτατο Γερμανικό Ομοσπονδιακό Δικαστήριο έκρινε ότι η επιδότηση κομίστρου από παρόμοιες υπηρεσίες είναι απόλυτα νόμιμη και δεν καταργεί το νομοθετημένο τιμολόγιο των ταξί.

Εντελώς τυχαία η απόφαση αυτή τη γερμανικού δικαστηρίου εκδόθηκε την προηγούμενη Παρασκευή. Την ίδια ημέρα που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο μεταξύ άλλων καθορίζει ότι οι εταιρείες κλήσης ταξί από την στιγμή που επηρεάζουν το κόμιστρο και αξιολογούν τους οδηγούς με τους οποίους συνεργάζονται δεν είναι απλά εταιρείες διαμεσολάβησης αλλά εκτελούν μεταφορικό έργο. Καθόλου τυχαία η συγκεκριμένη απόφαση αφορά την MyTaxi, η οποία είναι μέλος του ομίλου Daimler και μητρική εταιρεία της ελληνικής Beat και έχει να κάνει με ζητήματα που απασχολούν έντονα το τοπίο των μεταφορών στη χώρα μας.

Τι αποφάσισε όμως το Γερμανικό Δικαστήριο το οποίο αναίρεσε προηγούμενη απόφαση του Εφετείου της Φρανκφούρτης; Πολύ απλά ότι η Mytaxi δεν δύναται να θεωρηθεί εταιρεία παροχής υπηρεσιών μεταφοράς, αλλά υπηρεσία διαμεσολάβησης. Ειδικότερα, έκρινε ότι η Mytaxi είναι μία ψηφιακή εφαρμογή διαμεσολάβησης μεταξύ των επιβατών και των Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης (ταξί).

Πώς επηρεάζει η απόφαση αυτή τη Beat

Η απόφαση αυτή του Ανώτατου Γερμανικού Δικαστηρίου δεν επηρεάζει , βεβαίως, άμεσα το ελληνικό δίκαιο. Οπλίζει όμως με επιχειρήματα την Beat η οποία αντιμετωπίζει στην χώρα μας σχεδόν όμοια προβλήματα με αυτά που αντιμετωπίζει η μητρική της στην Γερμανία. Κάτι καθόλου τυχαίο αν αναλογιστεί κανείς πως Γερμανία και Ελλάδα διαθέτουν παρόμοιο θεσμικό πλαίσιο στην αγορά των ταξί. Μάλιστα το «τι ισχύει στην Γερμανία» συζητήθηκε εκτενώς κατά την διάρκεια της συζήτησης του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πριν την ψήφισή του από την Βουλή.

Όπως έχει γράψει και παλαιότερα το insider.gr η πολιτική προσφορών που ακολουθεί η Beat αποτελεί βασικό σημείο σύγκρουσης τόσο με τους ιδιοκτήτες ταξί όσο και με την Πολιτεία. Και αυτό διότι οι εκπτώσεις που προσφέρει ανά καιρούς η εταιρεία δημιουργούν για κάποιους νομικούς συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς το κόμιστρο των ταξί καθορίζεται βάσει νόμου.

Στην αντίστοιχη γερμανική υπόθεση το δικαστήριο έκρινε ότι η επιδότηση του κομίστρου δεν παραβαίνει τον νόμο, διότι οι επιχειρήσεις ταξί εισπράττουν εν τέλει το σύνολο του κομίστρου. Ο τρόπος πληρωμής του κομίστρου είναι άνευ σημασίας, αποφαίνεται το Δικαστήριο, εφόσον το κόμιστρο καταβάλλεται στο ακέραιο. Σύμφωνα με το Δικαστήριο, δεν υφίσταται πρακτική αθέμιτου ανταγωνισμού από τη Mytaxi, καθώς απουσιάζουν εκείνες οι συνθήκες που θα χαρακτήριζαν τις ενέργειές της ως αντιανταγωνιστικές, δεδομένου ότι αυτές ήταν περιορισμένες τόσο τοπικά όσο και χρονικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider