«Βουτιά» πάνω από 40% σημείωσαν τα κέρδη της Wizz Air για το 2024, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε η αεροπορική εταιρεία την Πέμπτη, γεγονός που οδήγησε τη μετοχή της σε «ελεύθερη πτώση», αγγίζοντας έως και το -27% στο χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση για τη μετοχή του ουγγρικού αερομεταφορέα χαμηλού κόστους σε περισσότερα από πέντε χρόνια. Τα κέρδη δεν έπιασαν τις εκτιμήσεις ενώ η εταιρεία απέφυγε να δώσει προβλέψεις λόγω αβεβαιότητας.
Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη για το έτος που έληξε τον Μάρτιο υποχώρησαν κατά 41,5% σε ετήσια βάση στα 213,9 εκατ. ευρώ, πολύ χαμηλότερα από τον στόχο της αεροπορικής εταιρείας για 250 έως 300 εκατ. ευρώ.
Τα λειτουργικά έξοδα εξαιρουμένων των καυσίμων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 19% στα 3,3 δισ. ευρώ, ποσό που οι αναλυτές της Panmure Liberum χαρακτήρισαν «εκπληκτικό» δεδομένης της αύξησης της χωρητικότητας της Wizz.
Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι 42 αεροσκάφη ήταν καθηλωμένα στο έδαφος στα τέλη Μαρτίου και αναμένει να έχει περίπου 34 αεροσκάφη στο έδαφος μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του οικονομικού έτους 2026.
Η Wizz είναι μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών που έχουν αναγκαστεί να καθηλώσουν προσωρινά αεροσκάφη στενής ατράκτου της Airbus SE λόγω των επισκευών που απαιτούνται στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney. Η κατάσταση έχει επηρεάσει τα αναπτυξιακά σχέδια των αερομεταφορέων καθώς και τα αποτελέσματά τους, καθώς περιμένουν να αφαιρεθούν και να επιθεωρηθούν οι τουρμπίνες.
«Ο αντίκτυπος των καθηλώσεων που σχετίζονται με το GTF έχει παρατεταμένο αρνητικό αντίκτυπο στο κόστος», ανέφερε σε σημείωμά του ο Gerald Khoo, αναλυτής της Panmure. Η αύξηση του κόστους εκτός καυσίμων είναι «χειρότερη από τα προηγούμενα σχόλια και απογοητευτική για μια αεροπορική εταιρεία με αύξηση της χωρητικότητας κατά 20%».
Η Wizz έχει συγκεντρώσει ανταλλακτικά και κινητήρες για να αναπληρώσει τις καθηλωμένες μονάδες, δήλωσε η εταιρεία. Ο διευθύνων σύμβουλος Jozsef Varadi δήλωσε την Πέμπτη ότι το 2027 «θα είναι το μεγάλο έτος καμπής».