Εδώ και πάνω από έναν χρόνο, οι μέτοχοι της μητρικής της Google, Alphabet, είναι ανήσυχοι για τους μακροπρόθεσμους κινδύνους που εγείρει η τεχνητή νοημοσύνη για την εξαιρετικά δημοφιλή και κερδοφόρο υπηρεσία αναζήτησης της εταιρείας. Αυτή την εβδομάδα η απειλή έγινε πολύ πιο άμεση.
Στο πλαίσιο κατάθεσης ενός στελέχους της Apple σε δικαστήριο την Τετάρτη, αποκαλύφθηκε ότι η κατασκευάστρια των iPhone διερευνά την προσθήκη υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης στο πρόγραμμα περιήγησής της στο διαδίκτυο, την ώρα που η Google πληρώνει πλέον περίπου 20 δισ. δολάρια ετησίως, προκειμένου να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης. Ένα ενδεχομένως ακόμη πιο ανησυχητικό στοιχείο είναι πως οι αναζητήσεις στο Safari της Apple υποχώρησαν για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα.
Όλα αυτά υποδηλώνουν πως υπηρεσίες που προσφέρουν ανταγωνιστές όπως η OpenAI και η Anthropic ενδέχεται ήδη να πλήττουν τις αναζητήσεις στο Google, το οποίο αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ των εσόδων της μητρικής εταιρείας και τη συντριπτική πλειοψηφία των κερδών. Η Alphabet επισήμανε αργότερα σε ανάρτησή της ότι οι αναζητήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προέρχονται από χρήστες της Apple.
Η δήλωση βοήθησε να διακοπεί το μαζικό selloff που υποχρέωσε τη μετοχή σε πτώση 7,3% την Τετάρτη. Ωστόσο, η Alphabet εξακολουθεί να βρίσκεται σε τροχιά για εβδομαδιαία πτώση περίπου 6% και απώλεια 120 δισ. δολαρίων στην κεφαλαιοποίηση.
«Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι, θα χάσει η Alphabet τη μηχανή που κόβει χρήμα», λέει ο Art Hogan, επικεφαλής στρατηγικός αναλυτής της B. Riley Wealth Management. «Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Alphabet αντιμετωπίζει πραγματικό ανταγωνισμό στην Αναζήση από όταν ξεκίνησε η υπηρεσία, και βλέπουμε ήδη ρωγμές στην πανοπλία της».
Οι φόβοι ότι η Alphabet υστερεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη έχουν οδηγήσει σε πολλαπλές ρευστοποιήσεις μετοχών από το ντεμπούτο του ChatGPT στα τέλη του 2022. Τον Φεβρουάριο του 2023, για παράδειγμα, η μετοχή υποχώρησε λόγω ανησυχιών σχετικά με την ακρίβεια του chatbot τεχνητής νοημοσύνης.
Ωστόσο, έχει δείξει την ικανότητά της να ανακάμπτει από τις απώλειες και μέχρι την Τετάρτη, η Alphabet βρισκόταν σε ανοδική πορεία. Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο τις ημέρες μετά τη δημοσιοποίηση των κερδών της, η οποία έδειξε ότι η δραστηριότητα διαφήμισης μέσω μηχανών αναζήτησης παρέμεινε ισχυρή στο πρώτο τρίμηνο.