Σταθερές πωλήσεις περίπου 5,2 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 πέτυχε η Henkel, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους με περίπου 5,3 δισ. ευρώ. Οι οργανικές πωλήσεις σημείωσαν μείωση -1,0% σε σύγκριση με το περσινό τρίμηνο. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται κυρίως στο απαιτητικό γεωπολιτικό και μακροοικονομικό περιβάλλον, το οποίο έχει επιδεινωθεί σημαντικά από την αρχή του έτους, σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση.
Όπως τονίζεται, το περιβάλλον αυτό επηρέασε τόσο τη βιομηχανική ζήτηση όσο και το καταναλωτικό κλίμα – ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική. Οι πωλήσεις του τομέα Adhesive Technologies παρουσίασαν οργανική αύξηση χάρη στην ισορροπία μεταξύ τιμής και όγκου. Οι πωλήσεις στον τομέα Consumer Brands ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, γεγονός που οφείλεται στα ισχυρά συγκριτικά μεγέθη και τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα,.
«Όπως είχαμε αναφέρει τον Μάρτιο με την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2024, οι πωλήσεις στο νέο οικονομικό έτος ξεκίνησαν με σχετικά σταθερό ρυθμό. Συνεχίσαμε να καταγράφουμε υψηλά περιθώρια μικτού κέρδους και EBIT, ενώ προχωρήσαμε με συνέπεια και επιτυχία στην υλοποίηση της Ατζέντας για στρατηγική ανάπτυξη. Παράλληλα, ολοκληρώσαμε νωρίτερα από το αναμενόμενο την αποεπένδυση του τομέα Retailer Brands στη Βόρεια Αμερική, ολοκληρώνοντας με επιτυχία το πρόγραμμα βελτιστοποίησης χαρτοφυλακίου στον επιχειρησιακό τομέα Consumer Brands, το οποίο είχαμε ανακοινώσει στις αρχές του 2022. Αυτό σημαίνει ότι πλέον μπορούμε να επικεντρωθούμε πλήρως στην ανάπτυξη των καταναλωτικών προϊόντων μας, αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες και προσφέροντας ουσιαστική προστιθέμενη αξία στους καταναλωτές», δήλωσε ο CEO της Henkel, Carsten Knobel.

«Η μεταβλητότητα και η αβεβαιότητα στις παγκόσμιες αγορές έχουν αυξηθεί σημαντικά από την αρχή του έτους. Ωστόσο, οι στόχοι που έχουμε θέσει για το τρέχον οικονομικό έτος παραμένουν αμετάβλητοι, ενώ αναμένουμε περαιτέρω οργανική ανάπτυξη πωλήσεων και προοδευτική βελτίωση της κερδοφορίας μέσα στο 2025. Αναμένουμε ένα ισχυρότερο δεύτερο εξάμηνο χάρη στις καινοτομίες μας, που θα παρουσιάσουμε στην αγορά μέσα από συνεχείς επενδύσεις στις μάρκες μας. Παράλληλα, προσδοκούμε υψηλά περιθώρια μικτού και λειτουργικού κέρδους (EBIT). Η πορεία που παρατηρήσαμε στους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος οικονομικού έτους δείχνει ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση. Αυτό αποδεικνύει ότι διαθέτουμε μια σαφή στρατηγική, την οποία υλοποιούμε με συνέπεια, και τηρούμε τις δεσμεύσεις μας» πρόσθεσε.
Η θετική οργανική απόδοση πωλήσεων του επιχειρηματικού τομέα Adhesive Technologies κατά το πρώτο τρίμηνο οφείλεται κυρίως στη δυναμική ανάπτυξη του κλάδου «Mobility & Electronics». Αντίθετα, η μείωση των οργανικών πωλήσεων στον επιχειρηματικό τομέα Consumer Brands οφείλεται κυρίως στη χαμηλή καταναλωτική ζήτηση, στη μείωση αποθεμάτων από την πλευρά των πελατών και στις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Απόδοση Πωλήσεων του Ομίλου
Οι πωλήσεις του Ομίλου το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 5.242 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μια ονομαστική μείωση -1,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους (5.317 εκατομμύρια ευρώ). Οργανικά (δηλαδή προσαρμοσμένα για συναλλαγματικές ισοτιμίες και εξαγορές/πώληση επιχειρηματικών μονάδων), οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά -1,0%. Αυτή η εξέλιξη ήταν αναμενόμενη και αντανακλά το τρέχον απαιτητικό γεωπολιτικό και μακροοικονομικό περιβάλλον, το οποίο επηρεάζει τόσο τη βιομηχανική ζήτηση όσο και το καταναλωτικό κλίμα – ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική. Ενώ η οργανική απόδοση πωλήσεων σε επίπεδο Ομίλου υποστηρίχθηκε από μια θετική συνιστώσα τιμών, οι όγκοι ήταν κάτω από το επίπεδο του προηγούμενου έτους. Οι εξαγορές/πωλήσεις επιχειρηματικών μονάδων συνέβαλαν σε αύξηση των πωλήσεων κατά 1,1%. Αντίθετα, οι επιδράσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών είχαν αρνητική επίπτωση στην απόδοση πωλήσεων, η οποία ανήλθε σε -1,4%.
Η οργανική ανάπτυξη πωλήσεων στην Ευρώπη ήταν -2,0% το πρώτο τρίμηνο. Στην περιοχή των IMEA, οι πωλήσεις αυξήθηκαν οργανικά κατά 4,6%. Η οργανική απόδοση πωλήσεων ήταν αρνητική στη Βόρεια Αμερική, με -5,6%, ενώ στη Λατινική Αμερική, η οργανική ανάπτυξη πωλήσεων ήταν 1,5% υψηλότερη από το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Στην Ασία-Ειρηνικό, η Henkel πέτυχε οργανική ανάπτυξη πωλήσεων 3,6%.
Απόδοση Πωλήσεων του Επιχειρηματικού Τομέα Adhesive Technologies
Ο επιχειρηματικός τομέας Adhesive Technologies πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 2.715 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2025, σημειώνοντας ονομαστική αύξηση 1,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους (2.677 εκατομμύρια ευρώ). Οργανικά (δηλαδή προσαρμοσμένα για συναλλαγματικές ισοτιμίες και εξαγορές/πώληση επιχειρηματικών μονάδων), οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,1% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Και οι δύο παράγοντες, τιμές και όγκοι, παρουσίασαν θετική εξέλιξη. Οι επιδράσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών μείωσαν τις πωλήσεις κατά -1,0% και οι εξαγορές/πωλήσεις επιχειρηματικών μονάδων είχαν θετική απόδοση 1,3%.
Η θετική οργανική απόδοση πωλήσεων του τομέα Adhesive Technologies το πρώτο τρίμηνο οφείλεται κυρίως στον κλάδο των Mobility & Electronics, ο οποίος πέτυχε ισχυρή οργανική ανάπτυξη πωλήσεων 3,1%. Αυτή η ανάπτυξη υποστηρίχθηκε από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στους κλάδους των Electronics και Industrials, ενώ ο Automotive παρουσίασε πτώση λόγω του απαιτητικού περιβάλλοντος της αγοράς. Η οργανική ανάπτυξη πωλήσεων στον κλάδο των Packaging & Consumer Goods ήταν ελαφρώς αρνητική με -0,4%. Ο κλάδος Packaging παρουσίασε σταθερή ανάπτυξη χάρη στην αυξανόμενη ζήτηση. Από την άλλη, ο κλάδος Consumer Goods παρουσίασε ελαφρά πτώση σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Η οργανική ανάπτυξη πωλήσεων στον κλάδο των Craftsmen, Construction & Professional αυξήθηκε κατά 0,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Η ανάπτυξη υποστηρίχθηκε κυρίως από τις δραστηριότητες των Consumers & Craftsmen και Construction, οι οποίες παρουσίασαν θετική ανάπτυξη.
Συνολικά, η απόδοση του τομέα Adhesive Technologies είχε μεικτά αποτελέσματα παγκοσμίως. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ήταν οργανικά χαμηλότερες σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, κυρίως λόγω του κλάδου «Craftsmen, Construction & Professional». Σε ένα αγοραστικό περιβάλλον που ήταν γενικά απαιτητικό, η Βόρεια Αμερική σημείωσε πτώση στις πωλήσεις, λόγω της ανάπτυξης των κλάδων «Mobility & Electronics» και «Packaging & Consumer Goods». Η περιοχή των IMEA παρουσίασε εξαιρετική οργανική ανάπτυξη πωλήσεων χάρη της διψήφιας αύξησης των οργανικών πωλήσεων στον κλάδο «Craftsmen, Construction & Professional». Παρομοίως και η Λατινική Αμερική σημείωσε εξαιρετική ανάπτυξη με τη διψήφια αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο «Mobility & Electronics». Ο κλάδος των Packaging & Consumer Goods και Craftsmen, Construction & Professional συνέβαλαν, επίσης, σε αυτήν την ανάπτυξη, καθώς και οι δύο παρουσίασαν εξαιρετική αύξηση. Στην Ασία-Ειρηνικός σημειώθηκε σημαντική ανάπτυξη λόγω της διψήφιας αύξησης των πωλήσεων στον κλάδο των Electronics στην Κίνα.
Απόδοση Πωλήσεων του Επιχειρηματικού Τομέα Consumer Brands
Στον επιχειρηματικό τομέα Consumer Brands, οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 2.484 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας ονομαστική μείωση -4,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οργανικά (δηλαδή προσαρμοσμένα για συναλλαγματικές ισοτιμίες και εξαγορές/πώληση επιχειρηματικών μονάδων), οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά -3,5%. Ο τομέας παρουσίασε καλή ανάπτυξη τιμών σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ οι όγκοι μειώθηκαν, όπως αναμενόταν, λόγω της μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης και του μειωμένου αποθέματος των πελατών λιανικού εμπορίου – ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική – και τις προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι επιδράσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών είχαν αρνητική επίπτωση -2,0% στις πωλήσεις, ενώ οι εξαγορές/πωλήσεις επιχειρηματικών μονάδων είχαν θετική απόδοση 0,8% στις πωλήσεις.
Το πρώτο τρίμηνο, ο τομέας Laundry & Home Care παρουσίασε αρνητική οργανική ανάπτυξη πωλήσεων -4,1%. Ο κλάδος Laundry Care παρουσίασε αρνητική ανάπτυξη με την πτώση της κατηγορίας «Fabric Cleaning». Ωστόσο, η κατηγορία «Fabric Care» σημείωσε πολύ ισχυρή ανάπτυξη. Αντίθετα, ο κλάδος Home Care κατέγραψε θετική οργανική αύξηση στις πωλήσεις, κυρίως λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις πωλήσεις στην κατηγορία Dishwashing.
Ο τομέας Hair παρουσίασε οργανική μείωση πωλήσεων -1,6%. Ο κλάδος Consumer παρουσίασε θετική ανάπτυξη χάρη στις κατηγορίες Hair Colorants και Hair Styling. Συνολικά, η απόδοση του κλάδου των Professionals ήταν χαμηλότερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με μείωση των πωλήσεων ως αποτέλεσμα του απαιτητικού καταναλωτικού περιβάλλοντος στην Βόρεια Αμερική.
Ο τομέας Other Consumer Businesses παρουσίασε μείωση οργανικών πωλήσεων -6,8%, κυρίως λόγω αρνητικής ανάπτυξης στον κλάδο Body Care στις περιοχές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης.
Η ανάπτυξη των πωλήσεων σε όλες τις περιοχές – εκτός από την περιοχή των IMEA – ήταν χαμηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Στην IMEA παρουσιάστηκε θετική οργανική αύξηση πωλήσεων χάρη στη σημαντική οργανική αύξηση στις πωλήσεις στον τομέα Hair και την ανάπτυξη στον τομέα Laundry & Home Care. Αντίθετα, η Ευρώπη σημείωσε μείωση στον τομέα Laundry & Home Care, και θετική ανάπτυξη στον τομέας Hair. Η ανάπτυξη πωλήσεων στις περιοχές της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας-Ειρηνικός ήταν χαμηλότερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς. Η απόδοση της Λατινικής Αμερικής, συνολικά, ήταν χαμηλότερη σε σχέση με την απόδοση του προηγούμενου έτους, λόγω εξελίξεων στον τομέα Laundry & Home Care. Αντίθετα, ο τομέας Hair παρουσίασε πολύ ισχυρή οργανική ανάπτυξη πωλήσεων.
Καθαρά Περιουσιακά Στοιχεία και Χρηματοοικονομική Θέση του Ομίλου
Δεν υπήρξαν ουσιαστικές αλλαγές στα καθαρά περιουσιακά στοιχεία και τη χρηματοοικονομική θέση του Ομίλου κατά την περίοδο αναφοράς σε σχέση με την κατάσταση της 31ης Δεκεμβρίου 2024.
Προβλέψεις για τον Όμιλο
Για το τρέχον έτος, η Henkel αναμένει οργανική ανάπτυξη πωλήσεων μεταξύ 1,5% και 3,5%. Για την επιχειρηματική μονάδα Adhesive Technologies, αναμένεται οργανική ανάπτυξη πωλήσεων 2,0% έως 4,0%, ενώ για την επιχειρηματική μονάδα Consumer Brands, αναμένεται οργανική αύξηση πωλήσεων από 1,0% έως 3,0%.
Η προσαρμοσμένη απόδοση πωλήσεων (προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT) αναμένεται σε 14,0% έως 15,5%. Για την επιχειρηματική μονάδα Adhesive Technologies, αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 16,0% και 17,5% και μεταξύ 13,5% και 15,0% για την επιχειρηματική μονάδα Consumer Brands.
Η προσαρμοσμένη κερδοφορία ανά προτιμώμενη μετοχή (EPS) με σταθερούς συναλλαγματικούς δείκτες αναμένεται να αυξηθεί στην περιοχή μονοψήφιων ποσοστών χαμηλών έως υψηλών.
Περαιτέρω Προβλέψεις για το 2025:
- Αγορές/Αποεπενδύσεις: αρνητική επίδραση στην οργανική ανάπτυξη των πωλήσεων στην περιοχή των μονοψήφιων ποσοστών.
- Μετατροπή πωλήσεων σε ξένο συνάλλαγμα: ουδέτερη έως αρνητική επίδραση στην περιοχή των μονοψήφιων ποσοστών.
- Τιμές άμεσων υλών: αύξηση του χαμηλού έως μεσαίου μονοψήφιου ποσοστού σε σχέση με τον μέσο όρο του προηγούμενου έτους.
- Έξοδα αναδιάρθρωσης: 200 έως 250 εκατ. ευρώ.
- Χρηματικές εκροές από επενδύσεις σε ακίνητα, εργοστάσια και άυλα περιουσιακά στοιχεία: μεταξύ 650 και 750 εκατ. ευρώ.