Να παραμείνει «ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης και πρωτοπόρος της αγοράς» οραματίζεται για το μέλλον ο όμιλος Loulis Food Ingredients που εξελίσσεται διαρκώς. Τα τελευταία χρόνια άλλωστε δεν είναι μόνο μια αλευροβιομηχανία, καθώς έχει εξελιχθεί σε παραγωγό και διανομέα πρώτων υλών, στηρίζοντας τον αρτοποιό και ζαχαροπλάστη με προϊόντα και υπηρεσίες.
Οι κύριες δε στρατηγικές κατευθύνσεις και προτεραιότητες του ομίλου για την περίοδο 2025-2027 αφορούν κατά κύριο λόγο σε έξι άξονες. Στην προϊοντική υπεροχή, μέσω της δημιουργίας προϊόντων και υπηρεσιών που αναγνωρίζονται στην αγορά ως ανώτερα και ποιοτικά, τη λειτουργική αριστεία μέσω της αποδοτικής λειτουργίας με στόχο τη μείωση του κόστους και την προσφορά ανταγωνιστικών τιμών, τις νέες τεχνολογίες για την αύξηση της παραγωγικότητας, την αύξηση των πωλήσεων με στόχο τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας, τις στοχευμένες επενδύσεις για τη στήριξη περαιτέρω ανάπτυξης μετά το 2027, καθώς και στη δημιουργία ενός θετικού και αξιοκρατικού εργασιακού περιβάλλοντος.
Οι παράγοντες αστάθειας το 2025 και η δυναμική της ζήτησης για τρόφιμα
Όπως αναφέρει η διοίκηση στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου για το 2024, η προβλεπόμενη πορεία για το 2025 εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αυξημένη αβεβαιότητα τόσο στην εγχώρια όσο και στην παγκόσμια αγορά, ως αποτέλεσμα των εντεινόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και του δυσμενούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος. Οι πληθωριστικές πιέσεις, οι αυξήσεις στα επιτόκια και οι αναταράξεις στην αγορά ενέργειας αποτελούν βασικούς παράγοντες αστάθειας.
Κατά τη διάρκεια του 2025, η κατανάλωση προϊόντων διατροφής στη ζώνη του ευρώ αναμένεται να σημειώσει συγκρατημένη αύξηση αντικατοπτρίζοντας τη σταδιακή ανάκαμψη των οικονομιών και τη σταθεροποίηση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις, η ζήτηση για τρόφιμα παραμένει ανθεκτική, με αυξημένο ενδιαφέρον για προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, βιώσιμης παραγωγής και καθαρής ετικέτας.
Ωστόσο, το μακροοικονομικό περιβάλλον παραμένει ασταθές. Ο πληθωρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να κινείται σε υψηλότερα επίπεδα από τον μέσο όρο των τελευταίων ετών, επηρεάζοντας άμεσα το κόστος ζωής και τις τιμές των καταναλωτικών αγαθών, συμπεριλαμβανομένων και των τροφίμων. Οι βασικοί παράγοντες που συμβάλλουν στη διατήρηση των πληθωριστικών πιέσεων είναι η παρατεταμένη ενεργειακή κρίση, οι συνεχιζόμενες διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι αυξημένες τιμές πρώτων υλών, η αύξηση του κόστους εργασίας και η παρατεταμένη γεωπολιτική αστάθεια. Επιπλέον, η νομισματική πολιτική των κεντρικών τραπεζών, με τη διατήρηση αυξημένων επιτοκίων, επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά και περιορίζει τη δυνατότητα κατανάλωσης σε ορισμένες κοινωνικές ομάδες.
Συνολικά, ενώ η κατανάλωση τροφίμων στη ζώνη του ευρώ αναμένεται να ενισχυθεί ήπια εντός του 2025, η συνέχιση του πληθωρισμού αποτελεί έναν κρίσιμο παράγοντα που θα καθορίσει τόσο τη συμπεριφορά των καταναλωτών όσο και τις προτεραιότητες των παραγωγών και λιανεμπόρων του κλάδου.
«Σε κάθε περίπτωση η επίπτωση στο επόμενο διάστημα, καθώς και η πορεία της ανάκαμψης δεν είναι δυνατό να εκτιμηθούν, καθώς εξαρτώνται από την πορεία δεικτών και μεγεθών, όπως οι διεθνείς τιμές πρώτων υλών, το κόστος ενέργειας, η εγχώρια και περιφερειακή ζήτηση, η επίδραση των μέτρων δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής κ.α., τα οποία η εταιρεία δεν μπορεί να επηρεάσει», τονίζεται μεταξύ άλλων.
Έγκριση επενδυτικού σχεδίου 2,95 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση του ομίλου, στις 24 Δεκεμβρίου 2024 εγκρίθηκε η υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα» επενδυτικό σχέδιο της θυγατρικής Kenfood. Το επενδυτικό σχέδιο αφορά στην κτηριακή και μηχανολογική επέκταση της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής μειγμάτων αρτοποιίας και ειδών ζαχαροπλαστικής στη θέση Αμπελοχώρι Θηβών. Το συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στο ποσό των 2.952.262,40 ευρώ.
Προς υλοποίηση του ανωτέρω σχεδίου, στις 6 Μαρτίου 2024 αποκτήθηκε αγροτεμάχιο επιφάνειας 4.493,74 τ.μ., στη θέση Ασπρόχωμα της Τοπικής Κοινότητας Αμπελοχωρίου του Δήμου Θηβαίων έναντι τιμήματος 22.000 ευρώ. Το εν λόγω ακίνητο γειτνιάζει με τις εγκαταστάσεις της υφιστάμενης βιομηχανικής μονάδας της θυγατρικής του ομίλου και προβλέπεται να αξιοποιηθεί για την υλοποίηση της κτιριακής και μηχανολογικής επέκτασης στο πλαίσιο του εγκεκριμένου επενδυτικού σχεδίου που έχει υπαχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο 4887/2022.
Παράλληλα, στις 16 Δεκεμβρίου 2024, η εταιρεία προέβη στην απόκτηση αγροτεμαχίου συνολικής έκτασης 1.996,46 τ.μ. στη θέση Αη Γιάννης στη Σούρπη του Δήμου Αλμυρού στον Νομό Μαγνησίας. Το τίμημα της αγοράς ανήλθε στο συνολικό ποσό των 25.000 ευρώ. Tο εν λόγω αγροτεμάχιο γειτνιάζει με τις εγκαταστάσεις της υφιστάμενης βιομηχανικής μονάδας στη Σούρπη και δύναται να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο μελλοντικών επεκτάσεων ή άλλων επιχειρησιακών αναγκών.
Έκδοση ομολογιακών
Στις 30 Ιουλίου 2024, η εταιρεία προχώρησε στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 8 εκατ. ευρώ και διάρκειας τριών ετών, με σκοπό την κάλυψη αναγκών σε κεφάλαια κίνησης καθώς και την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού. Το κεφάλαιο του δανείου χορηγήθηκε από τη Eurobank. Παράλληλα, στις 18 Δεκεμβρίου 2024, προχώρησε στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 5 εκατ. ευρώ και διάρκειας δύο ετών, με σκοπό την κάλυψη αναγκών σε κεφάλαια κίνησης καθώς και την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού. Το κεφάλαιο του δανείου χορηγήθηκε από την Alpha Bank.
Άλμα 40% στα EBITDA το 2024
Στη χρήση 2024, δε, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 206,78 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,99% σε σχέση με το 2023, ενώ το EBITDA κατέγραψε άλμα 40,88%, αγγίζοντας τα 17,99 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 9,33 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 12,27% και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 7,17 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 14,54%. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό στοιχείο ήταν η μείωση του καθαρού δανεισμού κατά 25,73%, στα 40,52 εκατ. ευρώ. Η βελτίωση στα αποτελέσματα αποδίδεται στη συνεχή αναβάθμιση της εμπορικής και παραγωγικής στρατηγικής, στη σημαντική μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων, αλλά και στη συστηματική διαχείριση του κόστους και της ρευστότητας.
Στον τομέα των προϊόντων, τα επαγγελματικά προϊόντα αλευρόμυλου κατέγραψαν αύξηση πωληθέντων ποσοτήτων κατά 3,04%, παρά την υποχώρηση του τζίρου κατά 8,32% λόγω της μείωσης των τιμών πώλησης. Τα καταναλωτικά προϊόντα αλευρόμυλου και τα μείγματα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής σημείωσαν αύξηση ποσοτήτων κατά 8,04%, με ήπια πτώση της αξίας πωλήσεων κατά 1,69%, αντανακλώντας την ελαφρώς μειωμένη μέση τιμή πώλησης.
Σημαντική άνοδος 16,81% καταγράφηκε στις πωλήσεις μειγμάτων και πρώτων υλών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, υποστηριζόμενη από τη θετική συμβολή της θυγατρικής Kenfood, ενώ στον κλάδο των δημητριακών οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40,33%, συνοδευόμενες από εντυπωσιακή αύξηση πωληθέντων ποσοτήτων της τάξης του 63,64%.
Σε συνέχεια της εν λόγω πορείας, το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,30 ευρώ ανά μετοχή.
Μια ιστορία δύο και πλέον αιώνων…
Η ιστορία μιας από τις μακροβιότερες ελληνικές εταιρείες ξεκίνησε πίσω στο μακρινό 1782 από έναν μικρό μύλο στην Ήπειρο.
Μέσα στα 243 ολόκληρα χρόνια της ιστορίας της «ανδρώθηκαν» επτά γενιές μυλωνάδων, μετεξελίσσοντας σταδιακά την επιχείρηση σε έναν πολύ ισχυρό όμιλο. Σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Διαθέτει τέσσερις υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής στη Σούρπη, στο Κερατσίνι, στη Θήβα και στο Toshevo της Βουλγαρίας.
Το δε νέο κεφάλαιο στο βιβλίο μιας μακράς επιχειρηματικής διαδρομής άνοιξε το 2022 όταν η ιστορική αλευροβιομηχανία Μύλοι Λούλη άλλαξε την επωνυμία της και επανασυστήθηκε στο κοινό με νέα ταυτότητα.
Ήταν στις 22 Ιουνίου 2022, όταν με απόφαση της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, εγκρίθηκε η αλλαγή της επωνυμίας της εταιρείας σε Loulis Food Ingredients, ενώ λίγες ημέρες αργότερα, στις 11 Ιουλίου, στη συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου Αθηνών, η Μύλοι Λούλη έδωσε τη θέση της στη Loulis Food Ingredients.
Ο όμιλος απευθύνεται σήμερα στους επαγγελματίες της αρτοποιίας, της ζαχαροπλαστικής και της HO.RE.CA με διαφορετικούς τύπους αλεύρων και σιμιγδαλιών με την ονομασία Μύλοι Λούλη και πληθώρα διαφορετικών πρώτων υλών και μειγμάτων με την επωνυμία Kenfood & Kaizen. Επίσης προσφέρει στους καταναλωτές ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων με την επωνυμία Μύλοι Αγίου Γεωργίου & Easy Bake.
Με ένα ευρύ δίκτυο διανομής πανελλαδικά εξυπηρετεί τους πελάτες της από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη, ενώ από το 1951 είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.