Το αποτύπωμά της στην ελληνική αγορά ενισχύει περαιτέρω η JTI με τη διάθεση σταδιακά μέσω δικτύου καταστημάτων λιανικής σε όλη την επικράτεια του καινοτόμου προϊόντος θέρμανσης καπνού Ploom. Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης η Γεωργία Καρούντζου, διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Επικοινωνίας JTI Hellas, το 2023 αποτέλεσε χρονιά ορόσημο για την επενδυτική και επιχειρηματική παρουσία της εταιρείας στη χώρα. Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο η Ελλάδα έγινε μία από τις 10 πρώτες αγορές στις οποίες η πολυεθνική καπνοβιομηχανία Japan Tobacco International λάνσαρε το Ploom. Στόχος της JTI είναι το συγκεκριμένο προϊόν να κυκλοφορήσει σε 25 χώρες και για αυτό το σκοπό έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις 3 δισ. δολ. την τριετία 2023-2025.
Τα προϊόντα Ploom εισάγονται στην ελληνική αγορά από την Ιαπωνία και την Πολωνία όπου παράγονται. Ξεκίνησαν να κυκλοφορούν στην Αττική τον Οκτώβριο μέσω των συνεργατών της JTI αλλά και μέσω pop up stores κυρίως σε malls.Η διοίκηση είναι ικανοποιημένη από την μέχρι τώρα πορεία του Ploom στην εγχώρια αγορά και την αποδοχή του από το κοινό. «Την φετινή χρονιά ορόσημο αποτελεί η πανελλαδική επέκταση του Ploom» ανέφερε η κυρία Καρούντζου και συμπλήρωσε ότι στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται το άνοιγμα καταστημάτων λιανικής σε μεγάλες πόλεις της χώρας.
Η JTI διαθέτει στην ελληνική αγορά τις διεθνείς μάρκες Winston, Camel και Old Holborn και τα παραδοσιακά σήματα της ΣΕΚΑΠ, BF και GR. Κατέχει την πρώτη θέση στην κατηγορία των συμβατικών καπνικών προϊόντων και τη δεύτερη θέση στη συνολική αγορά καπνικών σε Ελλάδα & Κύπρο. Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, τον Δεκέμβριο του 2023 το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στη συνολική αγορά των συμβατικών καπνικών προϊόντων ήταν 28,1%, με τον καπνό Οld Holborn να κατέχει το 44,6% της κατηγορίας των στριφτών τσιγάρων.
Σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν, η JTI εξακολουθεί να πιστεύει στη δυναμική των παραδοσιακών τσιγάρων. Μάλιστα αποτελεί την μόνη πολυεθνική εταιρεία που παράγει συμβατικά καπνικά προϊόντα στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζεται το πλάνο επενδύσεων στο εργοστάσιο της Ξάνθης όπου παράγονται τα σήματα Camel και Winston για όλη την Ευρώπη. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 η ΣΕΚΑΠ εξαγοράστηκε από τον όμιλο JT και μέχρι τώρα στο εργοστάσιο έχουν επενδυθεί περί τα 40 εκατ. ευρώ στον εκσυγχρονισμό και σε νέες γραμμές παραγωγής. Το 2023 η JTI αύξησε κατά 2% την παραγωγή, που πλέον αγγίζει τα 5 δισ. τσιγάρα ετησίως. Το ποσοστό αυτό προστίθεται στην ήδη σημαντική αύξηση της παραγωγής κατά 112% που είχε «κλειδώσει» η JTI την περίοδο 2020-2022. Επίσης, το 2023 το 75% της παραγωγής του εργοστασίου εξήχθη σε 9 αγορές της Ε.Ε. με το υπόλοιπο 25% να διατίθεται στην εγχώρια αγορά.
Η JTI συνεισφέρει σε ετήσια βάση πάνω από 2% του συνόλου των Δημοσίων Εσόδων μέσω της απόδοσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ καπνού. Παράλληλα η JTI συνεχίζει να στηρίζει τον αγροτικό τομέα με τη συνεχή και συνεπή προμήθεια ελληνικών καπνών υψηλής ποιότητας και να υποστηρίζει μέσα από τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες 50.000 οικογένειες στη χώρα. Σήμερα, η JTI απορροφά περίπου το 1/3 της συνολικής εγχώριας παραγωγής καπνού για την παραγωγή των προϊόντων της εταιρείας διεθνώς, το οποίο «μεταφράζεται» σε ποσοστιαία αύξηση κατά 50% σε σχέση με το 2020.
Σημαντική είναι και η συμβολή της JTI Ελλάδας στην αγορά εργασίας. Συγκεκριμένα, παρέχει 300 υψηλής ποιότητας άμεσες θέσεις εργασίας, ενώ η πρόσφατη επέκταση της επένδυσης στα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού αύξησε το δυναμικό της κατά 35%.
Παράλληλα, η εταιρεία είναι επίσημος υποστηρικτής του Έτους Πολιτισμού-Τουρισμού 2024, για τη συμπλήρωση 125 χρόνων διμερών σχέσεων Ελλάδας-Ιαπωνίας. Επίσης είναι χορηγός & υποστηρικτής με συστηματική συντήρηση, του 1ου ιαπωνικού κήπου της Αθήνας και των κήπων του Αρχαιολογικού Μουσείου, καθώς και πολιτιστικών δράσεων για την ανάδειξη της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και την επαφή με την ιαπωνική κουλτούρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ