Μαρίνα mega yacht (Κέρκυρα): «Ανοίγει ο δρόμος» για τη μεγάλη επένδυση της Lamda

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μαρίνα mega yacht (Κέρκυρα): «Ανοίγει ο δρόμος» για τη μεγάλη επένδυση της Lamda
Το Ελεγκτικό Συνέδριο ολοκλήρωσε τον προσυμβατικό έλεγχο της σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας mega yacht στην Κέρκυρα. Επένδυση 50 εκατ., με 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και πλήθος χρήσεων.

Προχωρούν οι διαδικασίες για την μεγάλη επένδυση της Lamda Development στο μέτωπο της υλοποίησης του project της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα. Ως γνωστόν, εταιρεία του ομίλου Lamda (με εμπειρία στον χώρο και μέσω assets όπως η μαρίνα Φλοίσβου, ενώ υπάρχει και του Αγ. Κοσμά στο Ελληνικό) είχε κερδίσει σχετικό διαγωνισμό που προώθησε το ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ελεγκτικό Συνέδριο (Ε.Σ.) ολοκλήρωσε τον προσυμβατικό έλεγχο της σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας mega yacht στην Κέρκυρα.

Ανοίγει ο δρόμος για το έργο

Η απόφαση του Ε.Σ. έχει ιδιαίτερη σημασία δεδομένου ότι είναι η πρώτη που αφορά σε αξιοποίηση μαρίνας μετά τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ οι οποίες έθεταν συγκεκριμένα κριτήρια και παραμέτρους για τα έργα αξιοποίησης μαρινών, όπως την ολοκλήρωση χωροθέτησης. Κατά συνέπεια, με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί της ουσίας ανοίγει πλέον ο δρόμος για την υλοποίηση ενός εμβληματικού έργου με σημαντικά οφέλη για την τοπική οικονομία έπειτα από μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς η δημιουργία μαρίνας για την εξυπηρέτηση μεγάλων σκαφών αναψυχής είχε χωροθετηθεί με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού το 2007.

Οι επενδύσεις και οι χρήσεις

Οι επενδύσεις για την εκ του μηδενός κατασκευή και ανάπτυξη της Μαρίνας αναμένεται να υπερβούν τα 50 εκατ. ευρώ. Εκτός από τις επενδύσεις, η συνολική αξία του τιμήματος που θα καταβάλλει ο Προτιμητέος Επενδυτής, δηλαδή η LAMDA MARINAS INVESTMENTS SMSA, με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. ευρώ σε βάθος 40 ετών. Μέρος του τιμήματος θα καταβληθεί εφάπαξ με την έναρξη της υπο-παραχώρησης ενώ το υπόλοιπο θα αποτελεί ποσοστό επί του κύκλου εργασιών του υπο-παραχωρησιούχου και θα καταβάλλεται ετησίως.

H αδειοδοτημένη μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του Λιμένα Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ., η οποία μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει έκταση περίπου, κατά μέγιστον, 100.000 τ.μ. Όπως πέρυσι είχε αναφέρει η Lamda, το project περιλαμβάνει χερσαίες αναπτύξεις επιφάνειας έως 7.800τμ, με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης.

Ο Οδυσσέας Αθανασίου, CEO της LAMDA Development είχε δηλώσει ότι «η LAMDA Development ενισχύει τον ηγετικό της ρόλο στο κλάδο των μαρίνων με την κατασκευή, λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση της Μαρίνας Κέρκυρας. Πλέον η LAMDA αποκτά την τρίτη μαρίνα στην Ελλάδα, στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά του Ιονίου πελάγους. Η στρατηγική μας είναι η ανάδειξη της LAMDA Marinas σε ηγέτιδα του κλάδου».

Το «βλέμμα» στο Χρηματιστήριο

Αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με όσα πέρυσι είχε δηλώσει ο CEO της Lamda, εξετάζεται η εισαγωγή στο ΧΑ και ενός φορέα που θα περιλαμβάνει τις 3 μαρίνες (Φλοίσβου, Ελληνικό – Αγ. Κοσμά, mega yacht Κέρκυρας) του γκρουπ, αλλά σε βάθος χρόνου και αναλόγως των συνθηκών, στο πρότυπο του αναμενόμενου IPO της Lamda Malls.

Οι κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ

Να σημειωθεί ότι γενικότερα καταγράφεται μια αυξανόμενη τάση για yachting στην Ευρώπη και παγκοσμίως, την οποία επιχειρεί να εκμεταλλευθεί το ΤΑΙΠΕΔ, με τον σχετικό κορεσμό στη Δυτική Μεσόγειο να ενισχύει θεωρητικά τη ζήτηση και τις προοπτικές για την Ελλάδα, μια χώρα με ναυτική παράδοση, καλές συνθήκες και το κυριότερο, πάνω από 16 χιλ. χλμ. ακτογραμμής, η μεγαλύτερη στη λεκάνη της Μεσογείου. Προς την κατεύθυνση αυτή, θεωρείται σημαντική η αύξηση του αριθμού θέσεων ελλιμενισμού, η βελτίωση των υποδομών και η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών (φιλοξενία) για μεγαλύτερα και πολυτελή σκάφη αναψυχής. Για αυτό και παρατηρείται συντονισμένη προσπάθεια από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ για αξιοποίηση μαρίνων και τουριστικών λιμένων του χαρτοφυλακίου του στο πλαίσιο της στρατηγικής του για την ανάπτυξη περιουσιακών στοιχείων με σημαντικό τοπικό αποτύπωμα και την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης μέσω των σκαφών αναψυχής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΣΔΙΤ: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, INTRAKAT, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ στη «μάχη» για τα νέα Δικαστήρια Κρήτης

Νοσοκομεία «Ι.Σ. Νιάρχος»: Πότε θα ολοκληρωθούν οι 3 μονάδες, μισού δισ. ευρώ, σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη

Ακίνητα: «Ανακατεύεται η τράπουλα» των τιμών στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

gazzetta
gazzetta reader insider insider