Online Super Market: Αύξηση τζίρου 15% το 2023 - Στα 306 εκατ. ευρώ

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Online Super Market: Αύξηση τζίρου 15% το 2023 - Στα 306 εκατ. ευρώ
Συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των super market με τους καταναλωτές να δαπανούν online το 306 εκατ. ευρώ το 2023, δηλαδή 15% περισσότερα από το 2022.

Συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των super market με τους καταναλωτές να δαπανούν online το 306 εκατ. ευρώ το 2023, δηλαδή 15% περισσότερα από το 2022.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Convert Group, ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά, ενώ αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και την μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.

Όσον αφορά στο πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 14% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πωλήσεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023 όπως αυτή της βουτύρου και μαργαρίνης με 8% φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7%.

Μία ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από 30 ευρώ σε 100 ευρώ. Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλ. καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023. Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα ενώ πάνω από το 1/3 των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των super market είναι κλειστά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΔΥΠΑ: Από Δευτέρα οι αιτήσεις για τα δωρεάν διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής για τον Φεβρουάριο

ΙΒΜ: 3,3 δισ. δολάρια κέρδη το δ' τρίμηνο λόγω της ζήτησης για τεχνητή νοημοσύνη

Χατζηδάκης: Το IRIS είναι μια υπηρεσία που αξίζει να ενεργοποιήσετε όλοι

gazzetta
gazzetta reader insider insider