​​​​​​​HIG: Fast track αδειοδότηση για το mega logistics center των 245 εκατ. ευρώ στον Ασπρόπυργο

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
​​​​​​​HIG: Fast track αδειοδότηση για το mega logistics center των 245 εκατ. ευρώ στον Ασπρόπυργο
Με ΦΕΚ η παροχή κινήτρων ταχείας αδειοδότησης και χωροθέτησης στον επενδυτικό φορέα «ΣΤΡΙΜ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ Α.Ε.» για την προώθηση του επενδυτικού σχεδίου «Hull Logistics Park». Ποια είναι η ανάπτυξη σχεδόν 245 εκατ. στον Ασπρόπυργο από φορέα του αμερικανικού fund.

Στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (με ημερομηνία 21 Δεκεμβρίου 2023) δημοσιεύθηκε η έγκριση χορήγησης κινήτρων στον επενδυτικό φορέα «ΣΤΡΙΜ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.» με τον διακριτικό τίτλο «ΣΤΡΙΜ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ Α.Ε.», με επικεφαλής τον κ. Κ. Μπήτρο, που σχετίζεται με το μεγάλο αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο HIG, για την προώθηση του επενδυτικού σχεδίου «Hull Logistics Park» ύψους σχεδόν 245 εκατ. ευρώ. Το project, σε γενικές γραμμές, αφορά στη δημιουργία υπερσύγχρονου συγκροτήματος εφοδιαστικής αλυσίδας και διακομετακομιστικού εμπορίου, στον Ασπρόπυργο, ενώ έχει λάβει και την έγκριση της Διυπουργικής Στρατηγικών Επενδύσεων.

Το «πράσινο φως» δόθηκε με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Κ. Σκρέκα. Ως προς τα παρχόμενα κίνητρα, αποδίδεται αυτό της ταχείας αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 4864/2021 και το κίνητρο της χωροθέτησης του άρθρου 7 του ν. 4864/2021, με την επισήμανση ότι τα επιμέρους περιβαλλοντικά και πολεοδομικά ζητήματα του επενδυτικού σχεδίου καθώς και τα ειδικότερα αιτήματα του επενδυτή θα κριθούν περαιτέρω και θα εξειδικευθούν κατά το στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας. Το «ΟΚ» δίνεται «με το όρο της προηγούμενης εξασφάλισης της ιδιοκτησίας ή της χρήσης των οικοπέδων εντός των οποίων δηλώθηκε από τον επενδυτικό φορέα ότι θα υλοποιηθεί το επενδυτικό σχέδιο Hull Logistics Park στο Δήμο Ασπροπύργου, της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, της Περιφέρειας Αττικής, συνολικού ποσού 244.164.841 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το επενδυτικό σχέδιο αφορά στην ανάπτυξη και λειτουργία συγκροτήματος εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και διαμετακομιστικού εμπορίου».

Η επένδυση και η χρηματοδότηση

Από το ποσό των σχεδόν 244,1 εκατ. ευρώ, τα 71,7 εκατ. αφορούν επενδύσεις σε αποθήκες, σε γραφεία αποθηκών τα 8,9 εκατ., σε εμπορικά γραφεία τα 25,2 εκατ., σε ανάπλαση λιμένα τα 45 εκατ. ευρώ, σε πάρκινγκ 30,2 εκατ., ενώ προβλέπονται επενδύσεις σε λοιπούς χώρους 15 εκατ. ευρώ αλλά και λοιπά κατασκευαστικά κόστη 48 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου θα διενεργηθεί ως εξής: ποσοστό 12,3% του προϋπολογισμού, δηλαδή, ποσό 29.975.402 ευρώ θα καλυφθεί από την μητρική εταιρεία H.I.G. Europa Realty Partners ΙΙ L.P, μοναδική μέτοχο του επενδυτικού φορέα, μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου κατά το 1/3 του ανωτέρω ποσού και μέσω της παροχής δανείου για το υπόλοιπο ποσό, ενώ ποσοστό 87,7% του προϋπολογισμού, δηλαδή, ποσό 214.189.439 ευρώ θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό. Το ποσό των κεφαλαίων ανά πηγή χρηματοδότησης θα καθοριστεί ακριβώς με την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου και θα υπολογιστεί στο πραγματικό κόστος αυτού.

Όροι χορήγησης του κινήτρου

Η χορήγηση του κινήτρου στο επενδυτικό σχέδιο εγκρίνεται με την προϋπόθεση τήρησης από τον επενδυτικό φορέα των παρακάτω όρων:

· Το επενδυτικό σχέδιο θα υλοποιηθεί σε οικόπεδα εντός των ορίων του Δήμου Ασπροπύργου, της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, της Περιφέρειας Αττικής, όπως αυτά αναλύονται στην σχετική εισήγηση της «Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.» και εφόσον εξασφαλισθεί, από τον επενδυτικό φορέα, η ιδιοκτησία ή η χρήση των οικοπέδων αυτών.

· Ο συνολικός χρόνος για την υλοποίηση της επένδυσης δεν δύναται να υπερβαίνει τα δεκαπέντε (15) έτη από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας απόφασης. Μετά την παρέλευση των δεκαπέντε (15) ετών, χωρίς την ολοκλήρωση τη υλοποίησης της επένδυσης για λόγους που αποδίδονται στο φορέα της επένδυσης, δύναται να εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4864/2021. Το επενδυτικό σχέδιο ολοκληρώνεται, ως ανωτέρω, με την υλοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου και με την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.

Το project

Όπως έχει αναφέρει παλιότερα το insider.gr, το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 3.900 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 1.238 θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας. Αντικείμενο του επενδυτικού σχεδίου είναι η κατασκευή και λειτουργία ενιαίας πρότυπης υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών (tri-modal), στην περιοχή Ασπρόπυργου στη Δυτική Αττική.

Βάσει όσων αναφέρονταν σε παλιότερα διαβούλευση, η περιοχή επέμβασης έχει επιφάνεια 291 στρέμματα και βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου. Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Στο τμήμα Α προβλέπονται κτήριο πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά, γραφεία, ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.α.), αποθήκες, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, parking. Στο τμήμα Β ανήκει ο λιμένας, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σταθμός διακίνησης φορτηγών, αποθήκη σταθμός διακίνησης Ι.Χ.

Ειδικότερα, στους κύριους χώρους (Α+Β τμήμα) προβλέπονται 4 αποθήκες εμβαδού 122,7 χιλ. τ.μ., εμπορικά γραφεία επιφάνειας 14.000 τ.μ., 4 γραφεία αποθηκών έκτασης 10.700 τ.μ., χώροι φιλοξενίας οδηγών (1.400 τ.μ.), χώρος εστιατορίου (1.000 τ.μ.), 2.416 θέσεις στάθμευσης σε έκταση 60,4 χιλ. τ.μ., η εγκατάσταση Φ/Β μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ισχύος 175.200 Mwh και βέβαια ο λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί. Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.

Ο συνδυασμός αυτός, που δίνει στο προτεινόμενο Πάρκο τη δυνατότητα να ενώσει και να εκμεταλλευτεί τα τρία βασικά δίκτυα μεταφορών και περαιτέρω με το αεροδρόμιο, καθιστά εφικτή τη δημιουργία σημαντικών οικονομιών κλίμακας για τις εταιρείες που θα εδράσουν σε αυτό, καθώς και περιβαλλοντικά οφέλη (μείωση εκπομπών CO2, ηχορύπανσης, κατανάλωσης μη-ΑΠΕ, κ.λπ.).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πύργος Πειραιά: «Ανοίγουν» οι retailers JD Sports και Zara – Πότε έρχονται οι άλλοι «ένοικοι» 

Κομισιόν: Αποτελεσματικότερη η διαχείριση δημόσιων assets, on track οι ιδιωτικοποιήσεις – Η ΕΤΑΔ, η Αττική Οδός, η Εγνατία και ο ΔΑΑ

ΑΒΑΞ: Καλύτερη προσφορά για το οδικό έργο «Ιωάννινα – Κακαβιά» των 310 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider