Π.Τζαννετάκης (Motor Oil): Τα οφέλη του «πράσινου» deal της Unagi – Κλείνει ο κύκλος εξαγορών ΑΠΕ

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Π.Τζαννετάκης (Motor Oil): Τα οφέλη του «πράσινου» deal της Unagi – Κλείνει ο κύκλος εξαγορών ΑΠΕ
Με την απόκτηση του 75% της Unagi, η οποία κατέχει το 51% χαρτοφυλάκιου φωτοβολταϊκών 1,9 GW, ο Όμιλος εξισορροπεί τις «πράσινες» επενδύσεις του σε αιολικά και φωτοβολταϊκά έργα, σημείωσε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος στο χθεσινό conference call, δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες για τη συμφωνία. Λιγότερο ισχυρό το Β΄ τρίμηνο, λόγω της εξασθένησης των περιθωρίων διύλισης, αλλά και της συντήρησης της μεγαλύτερης από τις δύο μονάδες κατεργασίας αργού πετρελαίου.

Πολύ σημαντική χαρακτήρισε την εξαγορά του 75% της Unagi ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil στο χθεσινό conference call, στο πλαίσιο της οποίας έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το deal, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις αναλυτών.

Υπενθυμίζεται ότι, μέσω της θυγατρικής της More, η Motor Oil προχώρησε στην απόκτηση του 75% της εταιρείας συμμετοχών, η οποία κατέχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου των Baliaga, Pivot Solar και Teichio, που με τη σειρά τους κατέχουν 16 φωτοβολταϊκά έργα συνολικής ονομαστικής ισχύος 1,9 GW στη Μακεδονία και στην Κεντρική Ελλάδα. Το 49% των τριών εταιρειών έχει εξαγορασθεί από τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες, ενώ το υπόλοιπο 25% της Umagi παραμένει στους ιδρυτές της, Γιώργο και Χρήστο Μανωλόπουλο.

Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη ένα πλεονέκτημα του deal για τη Motor Oil είναι πως με αυτό τον τρόπο διευρύνει τη δυνατότητα ενίσχυσης της παρουσίας της στον κλάδο των φωτοβολταϊκών, ενώ μέχρι αυτή τη στιγμή στο «πράσινο» portfolio της κυριαρχούσαν τα αιολικά – κυρίως μέσω της συμφωνίας με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ για την «Άνεμος». Επομένως, εξισορροπεί τη συμμετοχή αιολικών και φωτοβολταϊκών στο χαρτοφυλάκιό της στις ΑΠΕ.

Παράλληλα, όπως πρόσθεσε, αποκτά δύο καλούς εταίρους για να «τρέξει» την ανάπτυξη των 16 φωτοβολταϊκών μονάδων. Μάλιστα, έκανε ειδική αναφορά στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες, επισημαίνοντας ότι με τη συμφωνία διευρύνεται η συνεργασία με τον Όμιλο ΔΕΗ, με τον οποίο η Motor Oil έχει ήδη συστήσει κοινοπραξία (««Hellenic Hydrogen») για την ανάπτυξη έργων παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου στην Ελλάδα.

Ανάπτυξη των πρώτων 380 MW

Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος σημείωσε πως το τίμημα ήταν μικρότερο από 10 εκατομμύρια, καθώς τα 16 πάρκα βρίσκονται σε διάφορα στάδια αδειοδοτικής ωρίμανσης, χωρίς δηλαδή κάποιο από αυτό να είναι αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή ή εν λειτουργία. Πρόσθεσε πως από το συνολικό portfolio των 1,9 GW, πιο ώριμα αδειοδοτικά είναι πάρκα συνολικής ισχύος 380 MW, για τα οποία αναμένεται η λήψη οριστικών όρων σύνδεσης στο δίκτυο.

Από τη στιγμή που θα λάβουν όρους σύνδεσης, τότε σε περίπου 1,5 έτος θα έχει ολοκληρωθεί η υλοποίησή τους. Όπως ανέφερε, αν και ακόμη δεν έχει υπολογισθεί με ακρίβεια η συμμετοχή της Motor Oil στη σχετική επένδυση, με μία πρόχειρη εκτίμηση προκύπτει ότι θα είναι μικρότερη από 100 εκατομμύρια.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση αναλυτή, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως μετά και το deal της Unagi, όσον αφορά τις ΑΠΕ το επίκεντρο της Motor Oil μετατοπίζεται από την απόκτηση έργων, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου που έχει πλέον αποκτήσει. Όπως συμπλήρωσε, ο Όμιλος έχει ξεπεράσει τους στόχους που είχε θέσει, όσον αφορά την αύξηση του pipeline, οπότε προτεραιότητα πλέον είναι η υλοποίηση έργων από αυτή τη «δεξαμενή», έχοντας πιθανότατα ολοκληρώσει εν πολλοίς τον κύκλο εξαγορών.

Μειωμένη ενέργεια αλλά ακριβότεροι ρύποι

Κάνοντας μία αποτίμηση της πορείας του β΄ τριμήνου, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος σημείωσε πως δεν θα είναι εξίσου ισχυρό με το α΄ τρίμηνο, καταρχάς λόγω της εξασθένησης των περιθωρίων διύλισης. Όπως σημείωσε, τα περιθώρια είναι μικρότερα απʼ ό,τι στο τρίμηνο με το οποίο ξεκίνησε το 2023, αν και κινούνται υψηλότερα από τα ιστορικά επίπεδα. Όπως εκτίμησε, θα κινηθούν στα 14-15 δολάρια ανά βαρέλι.

Παράλληλα, επίπτωση στις επιδόσεις της Motor Oil στο β΄ τρίμηνο θα έχει και η επικείμενη συντήρηση της μεγαλύτερης από τις δύο μονάδες επεξεργασίας αργού, που διαθέτει το διυλιστήριο, και η οποία θα διαρκέσει 40 ημέρες. Μέρος πάντως της απώλειας πωλήσεων θα αναπληρώσει το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας (Naphtha reformer), το οποίο βρίσκεται σε λειτουργία από το τέλος του προηγούμενου έτους. Έτσι, οι συνολικές πωλήσεις θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερες από αυτές που θα αναμένονταν με κλειστή τη μονάδα επεξεργασίας. Παράλληλα, οι πωλήσεις καυσίμων συνέχισαν να κινούνται σε υψηλά επίπεδα τον Απρίλιο και τον Μάιο.

Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση για την επίδραση που θα έχει η αποκλιμάκωση του ενεργειακού κόστους, στην περίπτωση που αυτή συνεχιστεί όλο το 2023, σημείωσε πως το σενάριο που λαμβάνει υπόψη του ο Όμιλος είναι πως η μείωση του ενεργειακού κόστους θα αντισταθμίσει την αυξημένη επιβάρυνση για δικαιώματα ρύπων, η τιμή των οποίων έχει ενισχυθεί τους τελευταίους μήνες.

Ενδεικτικά, η μείωση του ενεργειακού κόστους κατά το α΄ τρίμηνο ήταν 15 εκατ. σε ετήσια βάση, ενώ το κόστος για δικαιώματα ρύπων ήταν αυξημένο κατά 11 εκατ. Βέβαια, όπως συμπλήρωσε, τυχόν θετικό ισοζύγιο των δύο αυτών μεγεθών θα είναι προφανώς καλοδεχούμενο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider