Μεθυστικές… πωλήσεις στην παγκόσμια αγορά αρωμάτων – Οι τάσεις του μέλλοντος

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μεθυστικές… πωλήσεις στην παγκόσμια αγορά αρωμάτων – Οι τάσεις του μέλλοντος
Τα μεγέθη της βιομηχανίας αρωμάτων και η θέση της στην αγορά των καλλυντικών. Οι προκλήσεις, η επόμενη μέρα και το στοίχημα του online εμπορίου.

Για την πλειοψηφία των καταναλωτών δεν είναι απλά ένα είδος καλλυντικού, αλλά κάτι πολύ περισσότερο. Δεν αποπνέει μόνο φρεσκάδα και στυλ, αλλά θεωρείται μέρος της ταυτότητάς τους, ή ακόμη και συνώνυμο της προσωπικότητας τους. Ο λόγος για το άρωμα που φορούν. Για εκείνες τις λίγες μυρωδάτες σταγόνες που κάνουν το αντρικό και γυναικείο κοινό, όχι μόνο να αισθάνονται καλύτερα, αλλά και να ξεχωρίζουν στους χώρους που κινούνται. Αυτός είναι ο λόγος που η αγορά αρωμάτων κατέχει – και όχι άδικα – περίοπτη θέση στην παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς.

Το 2023 είναι ένα έτος μεγάλων προκλήσεων και αυτό κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει. Τα «απόνερα» από τις αναταράξεις που σημειώθηκαν σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ακόμη εδώ, ενώ την ίδια ώρα οι επίμονες πληθωριστικές πιέσεις αλλάζουν άρδην τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Τα «σύννεφα» αυτά βρίσκονται πάνω από κάθε αγορά, με εκείνη των αρωμάτων να μην κατορθώνει να μένει αλώβητη. Ωστόσο, όπως προκύπτει από πρόσφατο report της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ, η ζήτηση στην αγορά αρωμάτων καλά κρατεί, με τις πωλήσεις στην εν λόγω κατηγορία να ξεπερνούν τα 4 δισ. δολάρια παγκοσμίως.

Τα μηνύματα που εκπέμπει η αγορά είναι σαφή: Υπάρχει ένα πεδίο το οποίο οι καταναλωτές δεν θέλουν να εγκαταλείψουν ακόμη κι αν η οικονομική τους κατάσταση καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολη. Υπάρχουν πολλοί τρόποι τα brands των αρωμάτων να… μοσχομυρίσουν ακόμη κι αν η οικονομική συγκυρία δεν φαντάζει η πιο ευνοϊκή για τα νοικοκυριά.

«Για αρκετούς καταναλωτές η ομορφιά είναι απαραίτητη», σχολιάζει η Larissa Jensen, σύμβουλος της βιομηχανίας ομορφιάς στην εταιρεία ερευνών Circana, που προέκυψε από τη συγχώνευση των εταιρειών IRI και NPD. «Μεταξύ των καταναλωτών που δηλώνουν ότι κόβουν τις δαπάνες τους για να τα βγάλουν πέρα οικονομικά στη σκιά των πληθωριστικών πιέσεων, οι επτά στους δέκα καθιστούν σαφές ότι δεν θα περιορίσουν τις αγορές τους για προϊόντα ομορφιάς. Μάλιστα, αρκετοί στρέφονται στα προϊόντα ομορφιάς προκειμένου να βελτιώσουν την ψυχολογία τους», εξηγεί η Jensen.

Ακόμη κι αν αυτό οδηγεί στην αγορά ενός αρκετά ακριβού αρώματος. Σύμφωνα με την ίδια, το 2022 τα έσοδα από τις πωλήσεις αρωμάτων μέσου κόστους άνω των 150 δολαρίων αυξήθηκαν κατά 16% έναντι του 2021. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι επτά στους δέκα καταναλωτές αναζητούν άρωμα που τους φτιάχνει τη διάθεση, ενώ ένας στους δύο αγοράζουν άρωμα που θα συμβάλλει στην προσπάθειά τους να περιορίσουν το άγχος τους ή να αποκτήσουν ακόμη περισσότερη ενέργεια.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ο δρόμος των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια αγορά αρωμάτων είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Οι προκλήσεις είναι πολλές και όπως όλα δείχνουν, θα επιμείνουν. Μέσα σε ένα τόσο ρευστό περιβάλλον, όποιος είναι σε θέση να αντιληφθεί γρηγορότερα τις νέες τάσεις που θα κυριαρχήσουν στην αγορά αρωμάτων διεθνώς, θα είναι και ο πιο κερδισμένος.

Οι νέες τάσεις που αναμένεται να δώσουν τον τόνο στην παγκόσμια αγορά αρωμάτων, σύμφωνα με τη NielsenIQ, είναι οι εξής:

Στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος η υγεία και η ευεξία

Όσο ο καιρός περνά, γίνεται ολοένα και πιο αντιληπτή η σημασία που δίνουν οι καταναλωτές σε θέματα υγείας, ευεξίας και κατ’ επέκταση βιωσιμότητας. Η πρωτοφανής υγειονομική κρίση που πυροδότησε η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε πλήρως τον τρόπο σκέψης του σύγχρονου καταναλωτή. Είτε πρόκειται για τρόφιμα, είτε για καλλυντικά και αρώματα, η ανάγκη για πιο υγιεινές επιλογές, μακριά από συντηρητικά και χημικά, γίνεται ολοένα και πιο έντονη. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει άμεσα να αντιληφθούν οι ισχυροί «παίκτες» της παγκόσμιας βιομηχανίας αρωμάτων.

Η ανάγκη για εξατομίκευση

Ο σύγχρονος καταναλωτής καθίσταται ολοένα και πιο απαιτητικός. Ζητά άμεση και προσωπική εξυπηρέτηση και δη εξατομίκευση. Τι σημαίνει αυτό στην προκειμένη περίπτωση; Πως πρέπει να πειστεί επαρκώς ότι το άρωμα που πρόκειται να αγοράσει, καλύπτει τις δικές του προσωπικές ανάγκες.

Οι ηλεκτρονικές αγορές κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η NielsenIQ, οι online αγορές αντιστοιχούν στο ένα τρίτο των αγορών που λαμβάνουν χώρα στα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας. Μόνο στη βιομηχανία αρωμάτων, οι online αγορές άγγιξαν τα 3 δισ. δολάρια το 2022, καταγράφοντας ανάπτυξη της τάξης του 21,4% σε ετήσια βάση.

Κατεβάζουν ταχύτητα οι πωλήσεις αρωμάτων μέσω των φυσικών καταστημάτων

Την ίδια στιγμή, το 2022 οι πωλήσεις αρωμάτων μέσω φυσικών καταστημάτων δεν ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια, καταγράφοντας ανάπτυξη μόλις 2,9%. Γίνεται επομένως σαφές πως οι πωλήσεις αρωμάτων στα καταστήματα δεν «τρέχουν» με την ίδια ταχύτητα με την οποία αναπτύσσονται οι online αγορές. Και αυτό σηματοδοτεί μια πολύ μεγάλη αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, την οποία τροφοδότησε η πανδημία του κορονοϊού. Μια αλλαγή που αφορά στην έναρξη ενός νέου «ταξιδιού» στο online κανάλι του λιανικού εμπορίου.

Τα προϊόντα για πολλές χρήσεις ήρθαν για να μείνουν

Μια ακόμη ανερχόμενη τάση που επηρεάζει την αγορά του αρώματος είναι η ολοένα και μεγαλύτερη κατανάλωση προϊόντων που έχουν περισσότερες από μια χρήσεις. Πρόκειται δηλαδή για προϊόντα που έχουν κι άλλες χρήσεις, όπως οι κρέμες σώματος και τα αφρόλουτρα, αλλά συνοδεύονται ταυτόχρονα και από εξαιρετικά αρώματα. Πλέον, οι καταναλωτές δεν αγοράζουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων περιποίησης και ομορφιάς. Αντίθετα, προτιμούν να αγοράσουν μόλις ένα προϊόν που συνδυάζει πολλές χρήσεις, όπως για παράδειγμα μια κρέμα σώματος που ενυδατώνει και έχει παράλληλα μια υπέροχη μυρωδιά, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο και την ανάγκη του αρώματος ταυτόχρονα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ξεπέρασε τα 80 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών των McDonald’s στην Ελλάδα – Τα νέα καταστήματα

«Μαχαίρι» στις δαπάνες για το αλκοόλ από τους καταναλωτές – Η εικόνα διεθνώς

Άνοιξε το πρώτο κατάστημα Jumbo στο Ισραήλ

gazzetta
gazzetta reader insider insider