Ελλάδα «ψηφίζουν» οι ξένες αλυσίδες ένδυσης - Τι διεκδικούν οι Pepco, LPP, LC Waikiki, Penti και JD Sports

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ελλάδα «ψηφίζουν» οι ξένες αλυσίδες ένδυσης - Τι διεκδικούν οι Pepco, LPP, LC Waikiki, Penti και JD Sports
Νέα δεδομένα στον κλάδο του λιανεμπορίου δημιουργεί η άφιξη πολλών ξένων αλυσίδων ένδυσης στην Ελλάδα. Τι μερίδια αγοράς διεκδικούν και ποια τα σχέδιά τους για την ελληνική αγορά. Ποιοι είναι οι νέοι «παίκτες».

Ελλάδα «ψηφίζουν» ολοένα και περισσότερες ξένες αλυσίδες ένδυσης, ξεδιπλώνοντας δυναμικά τα επενδυτικά τους σχέδια τα τελευταία χρόνια και μεταβάλλοντας τις ισορροπίες στον εγχώριο κλάδο του λιανικού εμπορίου.

Κάποιες περισσότερο και κάποιες λιγότερο γνωστές αλυσίδες ένδυσης – ως επί το πλείστον εκπτωτικές – έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά το τελευταίο διάστημα, διεκδικώντας σημαντικά μερίδια από την πίτα του λιανεμπορίου και προσδοκώντας να πρωταγωνιστήσουν στα εγχώρια επιχειρηματικά δρώμενα.

Έφτασε στην Ελλάδα η πολωνική Pepco

Την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου εγκαινιάστηκε το πρώτο κατάστημα της πολωνικής αλυσίδας ένδυσης και ειδών σπιτιού στην Ελλάδα, μιας αλυσίδας που έρχεται να «χτυπήσει» για τους καλά γνωρίζοντες τα της αγοράς την κυριαρχία των Jumbo. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε τις πύλες του στο Piraeus Retail Park της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis, στη συμβολή της οδού Πειραιώς και Κηφισού στα όρια των τριών δήμων Μοσχάτου, Ρέντη και Νέου Φαλήρου. Οι καταναλωτές στην Αθήνα και τις γύρω περιοχές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε πληθώρα προϊόντων γυναικείας, ανδρικής, παιδικής ένδυσης, υποδημάτων, αξεσουάρ μόδας, καλλυντικών, παιχνιδιών αλλά και ειδών οικιακού εξοπλισμού σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, αφού το μέσο κόστος αγοράς ενός προϊόντος δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ και τα ακριβότερα είδη κυμαίνονται στα 30 ευρώ.

Μια εβδομάδα αργότερα άνοιξε και το δεύτερο κατάστημα της πολωνικής αλυσίδας επί της Πέτρου Ράλλη 97 στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, στο ύψος του Σκλαβενίτη, ενώ το πλάνο επέκτασης του ομίλου περιλαμβάνει το άνοιγμα δέκα συνολικά καταστημάτων ως το τέλος του 2022. Κατά τις πληροφορίες, ακολουθεί το άνοιγμα του καταστήματος Pepco στο Fashion City Outlet στη Λάρισα, ενώ έπονται καταστήματα στο εμπορικό κέντρο Avenue, το Ίλιον και τη Θεσσαλονίκη.

Το ντεμπούτο της πολωνικής Pepco στην Ελλάδα καθιστά τη χώρα μας τη 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρεία λιανικής, η οποία φέρνει κάθε εβδομάδα στα καταστήματά της περί τα 250 νέα προϊόντα. Μάλιστα στη χώρα μας σχεδιάζει να προχωρήσει στην πρόσληψη περισσότερων από 150 εργαζομένων κατά τον πρώτο χρόνο παρουσίας της.

Η πολωνική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων μέσα σε μόλις 20 χρόνια κατάφερε να κατακτήσει την Ευρώπη, με ένα δίκτυο σχεδόν 3.000 καταστημάτων. Ο όμιλος ιδρύθηκε το 1999, ενώ τα πρώτα καταστήματα Pepco - 14 συνολικά - έκαναν την εμφάνισή τους το 2004 στις μεγαλύτερες πόλεις της Πολωνίας. Από τότε η ανάπτυξη είναι συνεχής, με την εταιρεία να συμπληρώνει μέσα σε μόλις τρία χρόνια (2007) τα 100 καταστήματα.

Αντίστροφη μέτρηση για την έλευση του πολωνικού ομίλου LPP

«Απόβαση» στην Ελλάδα εντός του 2023 ετοιμάζει και ο μεγαλύτερος όμιλος μόδας της Πολωνίας, LPP, στο πλαίσιο επανακαθαρισμού των επενδυτικών του σχεδίων το περασμένο διάστημα. Μετά την απόφασή του να βάλει «λουκέτο» στα καταστήματά του στη Ρωσία, στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία, ο πολωνικός όμιλος επικεντρώνεται στην ισχυροποίηση της παρουσίας του σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και η Ιταλία.

Στην ελληνική αγορά η «άφιξη» του ομίλου θα γίνει με το brand Sinsay, το οποίο έχει ήδη συστηθεί στο καταναλωτικό κοινό εδώ και έναν χρόνο περίπου μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος, με σημαντική αποδοχή. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που κρίθηκε αναγκαία και η ανάπτυξη φυσικών καταστημάτων στη χώρα μας. Τα Sinsay υιοθετούν τη λογική της «γρήγορης μόδας» (fast fashion), τάση που εδραίωσαν διεθνώς τα Zara.

Εκτός των Sinsay ο όμιλος LPP αναπτύσσει ακόμη τέσσερα brands μόδας και συγκεκριμένα τα Reserved, House, Mohito καιCropp, με περισσότερα από 1.500 καταστήματα σε περισσότερες από 35 χώρες διεθνώς.

Σημαντική η παρουσία της τουρκικής LC Waikiki στην Ελλάδα

Δέκα καταστήματα μέσα σε τέσσερα χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα μετρά η τουρκική εκπτωτική αλυσίδα ένδυσης, LC Waikiki, η οποία επίσης υιοθετεί τη λογική της «γρήγορης μόδας». Γνωστά και ως «τουρκικά Zara» έχουν ξεκινήσει να αφήνουν το αποτύπωμά τους στην ελληνική αγορά, ενώ τα σχέδιά τους για δυναμική επέκταση του δικτύου καταστημάτων τα επόμενα χρόνια καλά κρατούν.

Η τουρκική αλυσίδα έκανε πρώτα την εμφάνισή της στη Θράκη, ενώ στην Αθήνα «κατέβηκε» μόλις φέτος, λειτουργώντας κατάστημα στο Piraeus Retail Park της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis, λίγα μέτρα πιο κάτω από το κατάστημα της πολωνικής Pepco.

Η LC Waikiki δραστηριοποιείται στην Τουρκία από το 1997, ενώ στόχος της είναι να καταστεί μία από τις τρεις κορυφαίες επωνυμίες λιανικής πώλησης προϊόντων μόδας στην Ευρώπη μέχρι το 2023. Με το σύνθημα «Όλοι αξίζουν να ντύνονται καλά», επιδιώκει να προσφέρει μόδα σε προσιτές τιμές σε κάθε οικογένεια παγκοσμίως. Σήμερα, λειτουργούν περισσότερα από 1.200 καταστήματα σε 54 χώρες απασχολώντας 54.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο. Στόχος της LC Waikiki είναι «κάθε εβδομάδα να ανοίγει ένα νέο κατάστημα κάπου στον κόσμο».

Η LC Waikiki δεν είναι όμως ο μοναδικός retailer μόδας που βρίσκεται στη χώρα μας από τη γειτονική Τουρκία. Παρουσία με δύο καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα έχει ήδη η τουρκική αλυσίδα γυναικείων εσωρούχων Penti, ενώ την «άφιξή» του στην ελληνική αγορά έχει προαναγγείλει ο τουρκικός όμιλος πολυτελούς ένδυσης Vakko. Μάλιστα, έχει ήδη συσταθεί από τον περασμένο Ιούνιο στην Ελλάδα η εταιρεία «VAKKO INVESTMENT ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».

Άνοιξε τις πύλες του το πρώτο κατάστημα της JD Sports στην Ελλάδα

Το τοπίο δείχνει, την ίδια ώρα, να αλλάζει και στο μέτωπο των αθλητικών ειδών στη χώρα μας. Πριν από περίπου έναν μήνα, άνοιξε τις πύλες του στην Ελλάδα το πρώτο κατάστημα της κορυφαίας βρετανικής αλυσίδας αθλητικών ειδών JD Sports Fashion, στο εμπορικό πάρκο Smart Park στα Σπάτα. Τα εγκαίνιά του πραγματοποιήθηκαν λίγο πριν συμπληρωθεί ένας χρόνος από τη στρατηγική επένδυση της JD Sports Fashion στην Cosmos Sport, ηγέτιδας εταιρείας στον κλάδο της πώλησης επώνυμων αθλητικών ειδών σε Ελλάδα και Κύπρο.

Στο κατάστημα οι καταναλωτές θα βρουν όλες τις νέες sportswear συλλογές ανδρικού, γυναικείου και παιδικού street fashion, αλλά και exclusive προϊόντα από τα πιο διάσημα brands αθλητικών ειδών στον κόσμο, ενώ κατά τις πληροφορίες, το επόμενο διάστημα αναμένεται να συνεχιστεί η δυναμική επέκταση του δικτύου καταστημάτων, τόσο σε επίπεδο μητρικής - JD Sports Fashion - όσο και σε ό,τι αφορά τα καταστήματα Cosmos Sport.

Ήταν 22 Οκτωβρίου 2021 όταν ανακοινώθηκε ότι η JD Sports Fashion προχώρησε στην εξαγορά του 80% του μετοχικού κεφαλαίου της Cosmos Sport, σε ένα deal που δημιούργησε νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά αθλητικών ειδών. Το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε στα 65 εκατ. στερλίνες. Τα μέλη της κρητικής οικογένειας Τσικνάκη, που αποτελούν τους ιδρυτές της Cosmos Sport, υπέγραψαν συμφωνία για την πώληση του 50% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας στη JD Sports Fashion, παραμένοντας στην εταιρεία, διατηρώντας μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής της τάξεως του 20%. Την ίδια στιγμή, το fund EOS Capital Partners, συμφερόντων του Απόστολου Ταμβακάκη – και με υπό διαχείριση κεφαλαία ύψους 150 εκατ. ευρώ περίπου – προχώρησε σε αποεπένδυση από την Cosmos Sport, υπογράφοντας την ίδια περίοδο δεσμευτική συμφωνία πώλησης του συνόλου της μειοψηφικής συμμετοχής - ήτοι 30% - που κατείχε στην Cosmos Sport. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η EOS Capital Partners επένδυσε στην Cosmos Sport τον Δεκέμβριο του 2019, όταν η εταιρεία διέθετε 43 σημεία πώλησης - 39 φυσικά καταστήματα και 4 e-shop.

Η JD Sports Fashion θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διεθνώς στον χώρο της πώλησης αθλητικών ειδών και έχει μια ιστορία 41 ετών. Ιδρύθηκε το 1981 και εδρεύει στην πόλη Bury που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Μάντσεστερ στη Βρετανία, ενώ πλέον διαθέτει περισσότερα από 3.400 καταστήματα σε 32 χώρες του κόσμου. Βασικός μέτοχος της εταιρείας είναι ο Όμιλος Pentland, ενώ τα γράμματα J και D στην επωνυμία της JD Sports Fashion είναι τα αρχικά των ιδρυτών της – John (Τζον) και David (Ντέιβιντ).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Philips: Ζημιές στο γ' τρίμηνο, «κόβει» 4.000 θέσεις εργασίας

Real Estate – Γραφεία: Το μεγάλο «κενό» ανάμεσα σε ζήτηση και προσφορά – Οι ανάγκες για χιλιάδες τ.μ. ετησίως και η έλλειψη prime προϊόντος

Γιατί η HSBC παραμένει «ταύρος» για τις ελληνικές μετοχές - Στο επίκεντρο του επενδυτικού «story» οι τράπεζες

gazzetta
gazzetta reader insider insider