Ποιο αντιπλημμυρικό έργο στη Θεσσαλονίκη «κλείδωσε» η ΑΚΤΩΡ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιο αντιπλημμυρικό έργο στη Θεσσαλονίκη «κλείδωσε» η ΑΚΤΩΡ
Στην κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ, μέλος του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έχει «κλειδώσει» ένας σημαντικός διαγωνισμός αρχικού ύψους περίπου 31 εκατ. ευρώ που σχετίζεται με την υλοποίηση αντιπλημμυρικών υποδομών στη Θεσσαλονίκη.

Στην κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ, μέλος του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έχει «κλειδώσει» ένας σημαντικός διαγωνισμός αρχικού ύψους περίπου 31 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που σχετίζεται με την υλοποίηση αντιπλημμυρικών υποδομών στη Θεσσαλονίκη.

Ο λόγος για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑΣ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ». Το φυσικό αντικείμενο της πράξης αφορά στην πλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής της Λαχαναγοράς της Θεσσαλονίκης. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε προ ημερών πρόσφατη απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, με την οποία κατακυρώθηκε επισήμως το έργο στην ΑΚΤΩΡ με μέση τεκμαρτή έκπτωση 38,70% που αντιστοιχεί σε συνολικό ποσό λίγο άνω των 19 εκατ. ευρώ. Η πράξη θα συγχρηματοδοτείται εξ’ ολοκλήρου από το Ταμείο Συνοχής ενώ πρόσφατα το υπ. Ανάπτυξης ενέκρινε τροποποιητική πράξη χρηματοδότησης.

Πρόκειται για την αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής της Λαχαναγοράς, που έχει χαρακτηριστεί ως έργο Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και σημαντικού, που μαζί με την ολοκλήρωση του αποχετευτικού της Καλαμαριάς, αποτελούσαν δυο έργα εξαιρετικά κρίσιμα στην αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής. Με το συγκεκριμένο έργο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στοχεύει να υλοποιήσει μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που δε θα προστατεύει μόνο τη Λαχαναγορά, αλλά και τις γύρω περιοχές. Υπενθυμίζεται ότι το insider.gr είχε αναδείξει από τον περασμένο Μάρτιο ότι η ΑΚΤΩΡ είχε οριστεί προσωρινός ανάδοχος.

Πρόκειται για ένα από τα μεγάλα projects αντιπλημμυρικής προστασίας σε διάφορες περιοχές που προωθούνται (και) από το υπουργείο Υποδομών. Υπενθυμίζεται ότι σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ ανέρχεται το αντιπλημμυρικό πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί από την κυβέρνηση, ενώ από το σύνολο των έργων, προς χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης έχουν προταθεί επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων και έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων και φράγματα.

Πάντως, ο διαγωνισμός είχε και τη… σχετική αγωνία. Μετά την ΑΚΤΩΡ, στη σειρά μειοδοσίας ακολούθησαν οι ΕΤΕΘ (ομίλου ΑΒΑΞ) με έκπτωση 38,67%, η ΤΕΚΑΛ με 31,23%, η Intrakat με 31,05%, η ΕΚΤΕΡ με 28,59%, η ΞΑΝΘΑΚΗΣ με 20,81%, η ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ Α.Τ.Ε. με 18,96% και τέλος η ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΙΝΤΕΡΚΑΤ με 16,08%.

Όπως προέκυψε, οι ΕΤΕΘ και ΑΚΤΩΡ είχαν υποβάλει προσφορές με απόκλιση μεγαλύτερη των δέκα (10) ποσοστιαίων μονάδων από τον μέσο όρο του συνόλου των εκπτώσεων των παραδεκτών προσφορών που υποβλήθηκαν στο Διαγωνισμό, ως εκ τούτου, οι προσφορές των εν λόγω Οικονομικών Φορέων συνιστούσαν Ασυνήθιστα Χαμηλές Οικονομικές Προσφορές. Ως εκ τούτοι, ζητήθηκε από την Επιτροπή Διαγωνισμού (ΕΔ) η σχετική αιτιολόγηση των προσφορών, με τις εταιρείες να στέλνουν τα απαραίτητα στοιχεία, με την ΕΔ να αποδέχεται τις εξηγήσεις τους, άρα και τις προσφορές τους.

Φυσικό αντικείμενο της πράξης

Το φυσικό αντικείμενο της πράξης αφορά στην πλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής της Λαχαναγοράς της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα αφορά στην κατασκευή δικτύου αποχέτευσης των ομβρίων υδάτων και της παροχέτευσής τους στην θάλασσα.

Η πράξη περιλαμβάνει 5 Υποέργα:

Αντικείμενο 1ου Υποέργου: Περιλαμβάνει την κατασκευή κύριου και δευτερευόντων συλλεκτήρων καθώς και του αντλιοστασίου, που είναι απαραίτητα για την αποχέτευση των ομβρίων στον πλησιέστερο αποδέκτη, δηλαδή τη θάλασσα. Ειδικότερα προβλέπεται η χάραξη του προτεινόμενου δικτύου συλλεκτήρων επί της νότιας πλευράς της οδού Πόντου, προς τα ανατολικά μέχρι την προβλεπόμενη παράπλευρη οδό 5 και κατόπιν επ' αυτής μέχρι την Εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης.

Αφού διέλθει κάθετα την Εθνική οδό προς τα νότια, ακολουθεί την οδό Αρκαδίου μέχρι τη βόρεια πλευρά της οδού Καλοχωρίου και στη συνέχεια επ' αυτής προς τα ανατολικά, όπου, αφού διέλθει το σωληνοδιάδρομο της ΕΚΟ στρέφεται νότια και μετά ανατολικά βαίνοντας παράλληλα με την υπερυψωμένη οδογέφυρα, στη νότια πλευρά της, μέχρι τη θέση όπου προτείνεται να κατασκευαστεί το αντλιοστάσιο ομβρίων, βόρεια των σιδηροδρομικών γραμμών της JET OIL μέχρι την τελική τους διάθεση στην θάλασσα.

Αντικείμενο 2ου Υποέργου: Υλοποίηση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων συνολικής έκτασης 19.189,71 m2, εκ των οποίων 3.911,88 m2 αφορούν στην απαλλοτρίωση ιδιωτικών εκτάσεων ενώ 15.277,83 m2 αφορούν δημόσιες εκτάσεις.

Αντικείμενο 3ου Υποέργου: Μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΟΤΕ, ΔΕΣΦΑ, Ε.Α.Κ.Α.Α., κ.λ.π.) που απαιτούνται για την υλοποίηση του έργου.

Αντικείμενο 4ου Υποέργου: Υλοποίηση των αρχαιολογικών ερευνών και εργασιών που θα εκτελεστούν από την αρμόδια Αρχαιολογική Εφορεία.

Αντικείμενο 5ου Υποέργου: Πρόσληψη Βασικού Μελετητή για την υποστήριξη του Δικαιούχου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΒΟΑΚ: Σε θέση «μάχης» οι ισχυροί κατασκευαστές για την παραχώρηση – «φιλέτο» των 1,5 δισ. ευρώ

Τι αναμένεται το 2022 για μεγάλα έργα ύδρευσης, άρδευσης - Η «λίστα» με αντιπλημμυρικά, αποχετευτικά, λιμενικά projects

Τι σηματοδοτεί το deal Autohellas και Fourlis με επίκεντρο την Trade Estates – Τα logistics, η στρατηγική συνεργασία και το ΧΑ

gazzetta
gazzetta reader insider insider