Να κατακτήσει την αμερικανική αγορά επιδιώκει η Alfa Pastry – Τα επενδυτικά σχέδια και τα νέα προϊόντα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Να κατακτήσει την αμερικανική αγορά επιδιώκει η Alfa Pastry – Τα επενδυτικά σχέδια και τα νέα προϊόντα
Πώς κινήθηκε το 2021 και ποιες οι προοπτικές του 2022 για την ηγέτιδα εταιρεία στην αγορά κατεψυγμένης ζύμης. Το κόστος των πρώτων υλών, τα νέα προϊόντα και οι προκλήσεις που συνδέονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Τα επενδυτικά σχέδια και η πορεία των εξαγωγών.

Το ντεμπούτο της στην αμερικανική αγορά έκανε το προηγούμενο διάστημα η Alfa Pastry, συνεχίζοντας τη δυναμική της επέκταση στο εξωτερικό και επιχειρώντας να κατακτήσει την καθ’ όλα απαιτητική αγορά των ΗΠΑ.

Η ηγέτιδα εταιρεία στα προϊόντα κατεψυγμένης ζύμης, με έδρα την Κοζάνη, κατόρθωσε φέτος και μετά από δύο χρόνια αναμονής λόγω της πανδημίας, να προχωρήσει στις πρώτες πωλήσεις των προϊόντων της στις ΗΠΑ, μέσω της θυγατρικής της εκεί. Η Alfa Holdings USA ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2019, με έδρα τη Βιρτζίνια και με σημερινό μετοχικό κεφάλαιο στα 49 εκατ. ευρώ, ωστόσο το όραμα της κοζανίτικης εταιρείας για το ουσιαστικό «πάτημα» στην αμερικανική αγορά έγινε μόλις φέτος.

Ανάπτυξη 21% και αύξηση εξαγωγών κατά 44% το 2021

Παρά τις προκλήσεις σε πολλά μέτωπα, το 2021 αποδείχθηκε ισχυρό για την Alfa, με την εταιρεία να καταγράφει ανάπτυξη 21%.

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, την περασμένη χρονιά ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 44,082 εκατ. ευρώ έναντι 36,538 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ υα έξοδα διοικητικής λειτουργίας ανήλθαν σε 2,033 εκατ. ευρώ έναντι 1,439 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά και τα έξοδα λειτουργίας διάθεσης σε 10,586 εκατ. ευρώ έναντι 9,522 εκατ. ευρώ. Τα λοιπά λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 92.430 ευρώ έναντι 792.806 ευρώ το 2020.

Τα καθαρά κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5,008 εκατ. ευρώ έναντι 3,006 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 41,366 εκατ. ευρώ έναντι 37,064 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

Η εξαγωγική δραστηριότητα της Alfa ολοένα και ενισχύεται, με τις ξακουστές πίτες της Κοζάνης να ταξιδεύουν πλέον σε περισσότερες από 35 χώρες ανά τον κόσμο και συγκεκριμένα σε Αμερική, Ευρώπη, Ασία, Αυστραλία, με ένα ισχυρό πελατολόγιο που διακρίνεται στις κατηγορίες της λιανικής και του food service. Για το 2021 η εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Κουκουτάρη κατέγραψε ενίσχυση των εξαγωγών της κατά 44%.

Νέο επενδυτικό πλάνο ύψους 5,5 εκατ. ευρώ

Το 2021 οι επενδύσεις ανήλθαν σε 2 εκατ. ευρώ και αφορούσαν κυρίως σε καινοτόμο μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ μέσα στους πρώτους μήνες του 2022 ξεκίνησε η υλοποίηση ενός νέου επενδυτικού πλάνου συνολικής αξίας 5,5 εκατ. ευρώ, που αφορά σε επιπλέον επέκταση των γραμμών παραγωγής του εργοστασίου της Alfa στην Κοζάνη.

«Είμαστε πολλοί υπερήφανοι που σε μια τόσο δύσκολη χρονιά όπως το 2021, καταφέραμε κι αυξήσαμε το προσωπικό μας κατά 4% ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2022 και παρά τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες που διαμορφώθηκαν με την κήρυξη του πολέμου στην Ουκρανία, η αύξηση αυτή έχει ήδη ανέλθει στο 4,5%», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της εταιρείας, Διονύσιος Κουκουτάρης, σχολιάζοντας τις οικονομικές καταστάσεις της Alfa που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα.

Τα νέα προϊόντα

Το 2021 η εταιρεία εμπλούτισε το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με μια νέα σειρά, τις «Χωριάτικες Τσαλακωτές», ενώ ορόσημο αποτέλεσε και το επαναλανσάρισμα της σειράς «Μίνι πιτάκια» που επανεμφανίστηκε στην αγορά με πλήρως ανανεωμένη εικόνα και κωδικολόγιο. Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκαν τέσσερις υποκατηγορίες (Κεφάτα, Εκλεκτά, Παραδοσιακά, Τσαλακωτά Τριγωνάρια) με ένα σύνολο 16 κωδικών. Ταυτόχρονα, δυναμική αποδείχθηκε η πορεία ανάπτυξης της τορτίγιας, κατηγορία στην οποία η Alfa εισήλθε με προϊόντα ραφιού το 2020.

Στην κατηγορία HoReCa, ιδιαίτερα κατά τα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, η εταιρεία πέτυχε αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με το 2020, ενώ, σύμφωνα με τις προβλέψεις, αναμένεται ανοδική πορεία και φέτος.

Τη χρονιά που μας πέρασε στα υποκαταστήματα της εταιρείας προστέθηκε ένα νέο στην περιοχή της Πάτρας, ενώ πλέον η Alfa διαθέτει υποκαταστήματα σε Κοζάνη, Κέρκυρα, Ιωάννινα, Θεσσαλονίκη, Αττική, Κρήτη και πλέον Πάτρα.

H «σκιά» του πολέμου στην Ουκρανία

Σύμφωνα με τον κ. Κουκουτάρη «με τη συνέχιση των δυσμενών γεωπολιτικών γεγονότων από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που έχει ως αποτέλεσμα την καταπόνηση των αντοχών της παγκόσμιας οικονομίας, η εταιρεία απορροφά το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, σε μια προσπάθεια να περιορίσει παράλληλα και τις συνέπειες που επιφέρει η τεράστια αυτή κρίση στο κόστος των προϊόντων της για τον τελικό καταναλωτή».

«Ανεξάρτητα με το ότι οι διεθνείς εξελίξεις παραμένουν εξαιρετικά ρευστές, καθιστώντας επισφαλή κάθε πρόβλεψη για το μέλλον, σαν διοίκηση δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να αξιοποιούμε την παρακαταθήκη της πολύχρονης εμπειρίας μας, να αναπτυσσόμαστε και παραμένουμε πρωτοπόροι και πρωταγωνιστές στον κλάδο μας», σημείωσε ο ίδιος.

Οι προοπτικές για το 2022

Στόχος της διοίκησης της εταιρείας για τη φετινή χρονιά είναι η διατήρηση της ηγετικής της θέσης στην αγορά και η περαιτέρω ανάπτυξή της, με τη στρατηγική της να εστιάζει στις εξής βασικές κατευθύνσεις:

  • Δυναμική υποστήριξη, επένδυση και στρατηγική αντιμετώπιση του καναλιού HoReCa
  • Ανάπτυξη της θυγατρικής Alfa Holdings US, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στα τέλη του 2021
  • Εφαρμογή νέων επενδυτικών πλάνων σε μηχανολογικό εξοπλισμό με στόχο την επέκταση σε νέες κατηγορίες
  • Συνεχής υποστήριξη των υφιστάμενων κατηγοριών

Από το χθες στο… ταξίδι προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Όπως δήλωσε πρόσφατα, μιλώντας σε ημερίδα, ο IT Director της Alfa Γιώργος Κυριατζής «το ταξίδι της εταιρείας προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια».

Συνώνυμη πια με την παραδοσιακή ελληνική κουζίνα και με μότο «μαγειρεύουμε με ό,τι έχουμε», η εταιρεία απασχολεί σήμερα 450 υπαλλήλους, διαθέτει 11.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και 64 οχήματα διανομής, συνεργάζεται συνολικά με 50 περιφερειακούς διανομείς, ενώ οι αποθηκευτικοί της χώροι ξεπερνούν σε έκταση τις 48.000 τμ.

Το ταξίδι της Alfa ξεκίνησε στα μισά του περασμένου αιώνα στην Κοζάνη. Εκεί η ιστορία συναντάει τον κ. Αθανάσιο Κουκουτάρη, τον ιδρυτή της εταιρείας. Με μοναδικά εφόδια την αγάπη, την εργατικότητα, το μεράκι του κι ένα έμφυτο επιχειρηματικό ένστικτο, ο έφηβος τότε Θανάσης ετοιμάζει με τη μητέρα του τις πρώτες παραδοσιακές κοζανίτικες πίτες στην κουζίνα του σπιτιού τους. Αφού τις έψηνε στον παραδοσιακό φούρνο της πόλης, τις μοίραζε με ένα φαναράκι δικής του επινόησης και κατασκευής, ώστε να διατηρούνται ζεστές και λαχταριστές…

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Πλώρη» για Σ. Αραβία και Ισραήλ βάζει η Petrou Nuts - Το «αγκάθι» του ενεργειακού κόστους

Αλώβητος από τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Κρόκος Κοζάνης – Η καλλιέργεια που παράγει καλό εισόδημα

gazzetta
gazzetta reader insider insider