Μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό έρχονται τα σούπερ μάρκετ του «αύριο» - Οι κινήσεις των ισχυρών παικτών

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό έρχονται τα σούπερ μάρκετ του «αύριο» - Οι κινήσεις των ισχυρών παικτών
Ποιες ενέργειες έχουν κάνει οι αλυσίδες της οργανωμένης λιανικής για την επίσπευση της μετάβασής τους στην ψηφιακή εποχή. Πώς θα είναι τα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος και πώς θα οικοδομηθεί η νέα σχέση με τον καταναλωτή.

«Γκάζι» στην κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού πατάει ο κλάδος της οργανωμένης λιανικής στη χώρα μας, φέρνοντας ένα βήμα πιο κοντά το όραμα για τα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος.

Ο ταχύτατος μετασχηματισμός του λιανεμπορίου τροφίμων στη χώρα μας, απόρροια των ραγδαίων αλλαγών που συντελούνται διεθνώς, κρίνουν πιο επιτακτική από ποτέ τη μετάβαση των ελληνικών σούπερ μάρκετ στην ψηφιακή εποχή, καθώς όσο προκύπτουν νέα δεδομένα, τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις των καταναλωτών από έναν από τους πιο νευραλγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Το νέο προφίλ του καταναλωτή απαιτεί πιο γρήγορα αντανακλαστικά και επιχειρήσεις που είναι ήδη έτοιμες να διαχειριστούν τις προκλήσεις του «αύριο».

Μεγάλο στοίχημα για την ΑΒ Βασιλόπουλος η μετάβαση από το σήμερα στο αύριο

«Η μετάβαση από το σήμερα στο αύριο είναι το μεγάλο στοίχημα» δήλωσε, μιλώντας πρόσφατα στο Food retail CEO Forum, ο VP IT Demand της ΑΒ Βασιλόπουλος, Δημήτρης Βαλινδράς.

Όπως εξήγησε, η γνωστή αλυσίδα έχει ήδη περάσει στην ψηφιακή εποχή, αφού ολόκληρο το οικοσύστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος μετασχηματίζεται. Το κεντρικό σύστημα ψηφιοποιείται, με τους σχεδόν 15.000 υπαλλήλους του ομίλου να είναι πλέον σε θέση να προβλέπουν τη ζήτηση στα καταστήματα, αλλά και να επιταχύνουν τις διαδικασίες αναπλήρωσης των αποθεμάτων σε καταστήματα και αποθήκες. «Οι ψηφιακές τεχνολογίες μας έχουν βοηθήσει πολύ. Το σύστημα μας δείχνει πλέον τι πουλάει και τι όχι», σημείωσε ο κ. Βαλινδράς.

«Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν ακόμη είναι πολλές. Εκπαιδεύουμε, ενημερώνουμε, θέλουμε τον κόσμο μαζί μας, καθώς προσπαθούμε να μεταλλάξουμε όλο τον οργανισμό», πρόσθεσε ο ίδιος εξηγώντας πως η στήριξη της μητρικής εταιρείας Αhold Delhaize στην ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ενισχύσει τόσο την πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, όσο και την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακος.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας μεγάλες αλλαγές έχουν σημειωθεί και στο τμήμα του ανθρώπνου δυναμικού, με το σύνολο των εργαζομένων να ενημερώνονται πλέον για την κατάσταση της μισθοδοσίας τους μέσω των κινητών τους τηλεφώνων.

Το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού στη Μασούτης έχει ήδη ξεκινήσει

«Το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού στη Μασούτης έχει ξεκινήσει από καιρό καθώς αποτελεί προσωπικό όραμα της διοίκησης», αποκάλυψε, μιλώντας στην ίδια ημερίδα ο Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Δ. Μασούτης ΑΕ, Σάββας Τορτοπίδης.

Όπως εξήγησε, η ανάγκη για μετάβαση της αλυσίδας στην ψηφιακή εποχή έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη πολλών έργων. «Κάθε μέρα λύνουμε κι ένα διαφορετικό πρόβλημα. Οι προκλήσεις είναι πολλές αλλά και η ικανοποίηση μεγάλη, καθώς πλέον καρπωνόμαστε τα οφέλη των ενεργειών μας», πρόσθεσε, για να επισημάνει πως τα έργα «που έχουμε αναπτύξει είναι πολλά. Το αποτέλεσμα αυτών των έργων είναι η βελτίωση της σχέσης της αλυσίδας με τον καταναλωτή, αφού η Μασούτης γνωρίζει ολοένα και καλύτερα τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τον κ. Τορτοπίδη, η Μασούτης έχει προωθήσει σημαντικές τεχνολογικές επενδύσεις τόσο στα φυσικά της καταστήματα – τα οποία αποκτούν ολοένα και περισσότερα ψηφιακά στοιχεία – αλλά και στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, το οποίο αυτή τη στιγμή αντιστοιχεί στο 2-3% του συνολικού τζίρου.

«Οι νέες λύσεις υιοθετούνται με απλότητα και έτσι διασφαλίζεται η επιτυχία του έργου», πρόσθεσε ο Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού της αλυσίδας, αποκαλύπτοντας μάλιστα πως αμέσως μετά το Πάσχα θα τεθεί σε λειτουργία το πρώτο dark store της Μασούτης στην Αττική.

Η καινοτομία είναι στο DNA της Metro AEBE

«Η καινοτομία είναι μέσα στο DNA μας», τόνισε από την πλευρά του ο Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Metro AEBE, Αντώνης Γιαννόπουλος, προωθώντας μια σειρά ψηφιακών ενεργειών για τα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας, από όπου προέρχεται το 95% του τζίρου.

«Στο τέλος της ημέρας είμαστε ένα σούπερ μάρκετ. Τόσο οι πελάτες μας, όσο και αρκετοί από τους συνολικά 11.000 υπαλλήλους μας πιέζουν για ψηφιακές υπηρεσίες», υποστήριξε, για να συμπληρώσει πως μέσα από το μονοπάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού γίνονται ορατές οι ιδιαιτερότητες του καταναλωτή.

Με μια νέα εφαρμογή οι υπάλληλοι της αλυσίδας ενημερώνονται εύκολα και γρήγορα για όσα συμβαίνουν μέσα στο κατάστημα, πρόσθεσε ο κ. Γιαννόπουλος, σημειώνοντας πως πλέον «οι εξελίξεις έρχονται με καταιγιστικό ρυθμό και οι απαιτήσεις διπλασιάζονται. Η ανάλυση δεδομένων και λήψη αποφάσεων με βάση αυτά είναι μια τεράστια πρόκληση για τα σούπερ μάρκετ».

Υπενθυμίζεται πως η Metro AEBE διαθέτει δύο ηλεκτρονικά κανάλια, ένα για τη λιανική (My Market) και πλέον και ένα για τη χονδρική (METRO Cash & Carry). Το νέο e-shop αποκλειστικά για επιχειρηματίες παρουσιάστηκε μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο και αφορά σε μια εύχρηστη πλατφόρμα που αντικατοπτρίζει πλήρως τις ανάγκες των πελατών της αλυσίδας, καθώς έχει την πρόσθετη δυνατότητα να δείχνει συναφές κωδικολόγιο ανάλογα με το επάγγελμα του χρήστη.

«Κάθε e-shop θέλει σοβαρή υποδομή αλλά και πολλή δουλειά. Εμείς θέλουμε τα e-shop μας να έχουν συνέχεια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γιαννόπουλος.

«Η προσδοκία του πελάτη καθορίζει τις κινήσεις του λιανεμπορίου»

Σχολιάζοντας τις κινήσεις των ισχυρών παικτών του κλάδου στη σκακιέρα της ψηφιακής εποχής, ο Senior Manager της Accenture Παύλος Χατζηδημητρίου σημείωσε πως η προσδοκία του πελάτη είναι εκείνη που καθορίζει τις ενέργειες του λιανεμπορίου, προειδοποιώντας ωστόσο πως η ψηφιακή αλλαγή χρειάζεται οδικό χάρτη και στοχευμένη στρατηγική.

«Εμείς παρέχουμε στα σούπερ μάρκετ εμπεριστατωμένες μελέτες σε συνεργασία με τον ίδιο τον οργανισμό και ενισχύουμε τη μετάδοση τεχνογνωσίας και τεχνολογίας, ώστε να γίνει πιο εύκολα και συντονισμένα το ψηφιακό άλμα», ανέφερε για να προσθέσει πως «για τη διαμόρφωση των σούπερ μάρκετ του μέλλοντος αξιολογούνται οι τάσεις αγοράς στο λιανεμπόριο, αποτιμάται η υπάρχουσα κατάσταση, παρακολουθείται η εναλλαγή από το φυσικό στο ηλεκτρονικό κατάστημα, αναλύονται όλα τα οικοσυστήματα πληροφορίας».

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδημητρίου, το πιο σημαντικό είναι να διασφαλιστεί η «ωριμότητα» ενός οργανισμού να απορροφήσει τις ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται, να αξιολογήσει τις ευκαιρίες που έρχονται, αλλά και να μετατρέψει αυτές τις ευκαιρίες σε πρωτοβουλίες για δράση προς πάσα κατεύθυνση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider