Τα 25 νέα ηλεκτρικά «mini bus» και η αναμονή για τα 770 «πράσινα» λεωφορεία των 384 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα 25 νέα ηλεκτρικά «mini bus» και η αναμονή για τα 770 «πράσινα» λεωφορεία των 384 εκατ. ευρώ
Σε διαβούλευση από τον ΟΑΣΑ νέος διαγωνισμός 11,6 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 25 ηλεκτρικών λεωφορείων, μικρού μήκους, έως 6 μέτρα, για την πρωτεύουσα. Σε αναμονή για το μεγάλο project των «πράσινων» οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Για τις επόμενες εβδομάδες θα είναι σε εξέλιξη η δημόσια διαβούλευση για τις τεχνικές προδιαγραφές ενός νέου διαγωνισμού του ΟΑΣΑ που σχετίζεται με την προμήθεια 25 ηλεκτρικών λεωφορείων, μικρού μήκους (έως 6 μέτρα) για την Αθήνα, ύψους 11,6 εκατ. ευρώ. Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών «έβγαλε» προ ημερών (15/04) τους γενικούς όρους ενός νέους διαγωνισμού που τέθηκαν σε διαβούλευση για 20 ημέρες, με στόχο την προμήθεια 25 ηλεκτρικών mini bus. Ο διαγωνισμό έχει τίτλο «Προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων, για τη μείζονα περιοχή της Αθήνας, Αττικής».

Την ίδια στιγμή βέβαια, υπάρχουν εκκρεμότητες και στον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια 770 λεωφορείων για την ανανέωση του στόλου και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ύψους περίπου 384 εκατ. ευρώ. Σε αυτόν, έχουν κατατεθεί οι προσφορές για τα 5 τμήματα του διαγωνισμού και αναμένεται η επιλογή των προσωρινών αναδόχων. Για τον διαγωνισμό, οι πληροφορίες θέλουν να έχουν δοθεί προσφορές από ομίλους όπως οι Irizar, Van Hool, IVECO, οι κινέζοι των BYD (όλοι αυτοί με τους εγχώριους συνεργάτες τους) και YTONG αλλά και η Industria Italiana Autobus. Επίσης, έκανε εντύπωση ότι τελικά απείχαν, αν και ήταν ενεργοί στο στάδιο των ζυμώσεων και της υποβολής προσφυγών, οι Volvo, Mercedes, MAN, Solaris κ.α. Ενδεχομένως, η «ισχύς» (οικονομική δυνατότητα) των Κινέζων και άλλων ομίλων ή και προβλήματα που εκτιμάται ότι έχουν παρουσιαστεί στην προμήθεια κομβικών υλικών (π.χ. μικροεπεξεργαστές) οδήγησαν κάποια γκρουπ σε αποχώρηση από το τελικό στάδιο (προσφορές).

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός χωρίζονταν σε 5 τμήματα:

ΤΜΗΜΑ 1: «Προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού».

ΤΜΗΜΑ 2: «Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI».

ΤΜΗΜΑ 3: «Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI».

ΤΜΗΜΑ 4: «Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.».

ΤΜΗΜΑ 5: «Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.».

Κατά πληροφορίες, οι όμιλοι έδωσαν προσφορές για τα 4 τμήματα, απέχοντας από το πρώτο, αλλά θα φανούν όλα προσεχώς.

Για να επανέλθουμε στα 6 λεωφορεία τύπου mini bus, η διαδικασία αφορά στην ανάδειξη αναδόχου για την Προμήθεια 25 τυπικών αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων έως 6m, με τα παρελκόμενα αυτών (φορτιστών βραδείας φόρτισης), συνολικού προϋπολογισμού 11,16 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%.

Το αντικείμενο της Σύμβασης περιλαμβάνει:

  • Προμήθεια -25 απλών ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων έως 6m.
  • Προμήθεια αντίστοιχου αριθμού παρελκομένων (13 φορτιστές βραδείας φόρτισης).
  • Προμήθεια όλων των εγχειριδίων, των τεχνικών εγγράφων και των εικονογραφημένων καταλόγων εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, την λειτουργία, τη συντήρηση, τη γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων, καθώς και του βιβλίου «ιστορικού» του κάθε οχήματος.
  • Παροχή εκπαίδευσης στο κατάλληλο προσωπικό των Φορέων Λειτουργίας των λεωφορείων στην Αθήνα, ώστε να εξασφαλιστεί η απόλυτη εξοικείωση με το σχεδιασμό, τη λειτουργία και την ανίχνευση βλαβών των οχημάτων και των παρελκόμενων αυτών.

Όπως προκύπτει από τη διακήρυξη, τα λεωφορεία θα διαθέτουν αυτονομία τουλάχιστον 90 χλμ. έτσι κατά πάσα πιθανότητα θα χρησιμοποιηθούν για μικρές σε μήκος διαδρομές στο κέντρο της πόλης. Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης της παράδοσης του συνόλου των λεωφορείων θα ανέλθει σε 520 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης.

Ο ΟΑΣΑ κατέθεσε τη διακήρυξη και την έθεσε σε διαβούλευση, με σκοπό τη δημόσια συζήτηση και τη λήψη ενδεχόμενων τεκμηριωμένων παρατηρήσεων – σχολίων – απόψεων επί των περιεχομένων αυτών. Οι απόψεις και εισηγήσεις των συμμετεχόντων που θα κατατεθούν στη δημόσια διαβούλευση, δεν δεσμεύουν την υιοθέτηση αυτών από τον ΟΑΣΑ, ο οποίος θα αποφασίσει για την οριστικοποίηση των όρων που θα διέπουν τον επικείμενο διαγωνισμό, με αντικειμενικά κριτήρια, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Όπως αναφέρεται, «σε κάθε περίπτωση, γνώμονας για την τυχόν αναθεώρηση των όρων που θα διέπουν τον προς εξέταση νέο διαγωνισμό, αποτελεί : α. Η επίτευξη επιθυμητού και υγιούς ανταγωνισμού, η ανταπόκριση της αγοράς, καθώς και η ευρύτερη συμμετοχή υποψηφίων οικονομικών φορέων στη νέα διαγωνιστική διαδικασία. β. Η διασφάλιση των ελάχιστων επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΟΑΣΑ».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καραμανλής: Τα λεωφορεία θα επισκευάζονται πιο γρήγορα - Σε λειτουργία το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών της ΟΣΥ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στις «ράγες» για τη Διυπουργική ΣΔΙΤ η mega σύμβαση για είσοδο ιδιώτη

Στην τελική ευθεία οι δύο ΣΔΙΤ μονάδες αποβλήτων σε Αττική (Φυλή) – Πειραιά (Σχιστό)

gazzetta
gazzetta reader insider insider