«Προσκλητήριο» στους 4 διεκδικητές του κτηριακού ΣΔΙΤ των 140 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Προσκλητήριο» στους 4 διεκδικητές του κτηριακού ΣΔΙΤ των 140 εκατ. ευρώ
Στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT– REDEX, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – DIMAND εισέρχεται ο διαγωνισμός για τη νέα «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.

Στην επόμενη φάση, αυτή της διενέργειας του ανταγωνιστικού διαλόγου, εισέρχεται ένας μεγάλος κτηριακός διαγωνισμός ΣΔΙΤ, ύψους περίπου 140 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ και με τις αρχικές τουλάχιστον προβλέψεις όσον αφορά στο κόστος, χωρίς ΦΠΑ στα 113 εκατ. ευρώ). Ο λόγος για το νέο κτήριο που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, διαγωνισμός για τον οποίο το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπό καλές προϋποθέσεις, όπως έχει αναφέρει το insider.gr, επιθυμεί να έχει ανάδοχο στο τέλος του καλοκαιριού.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, αποφάσισε την έγκριση του Τεύχους «Πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διάλογο» του Σταδίου Β.Ι της Β΄ Φάσης του Διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)) του έργου «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ».

Επί της ουσίας, το υπουργείο στέλνει «προσκλητήριο» σε ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT– REDEX και Μυτιληναίο – DIMAND, οι οποίες είχαν προκριθεί και στη β’ φάση του διαγωνισμού, για να συμμετέχουν στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, η οποία και θα καθορίσει σημαντικές παραμέτρους για την ανάπτυξη του project. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Όπως έχει αναφέρει το insider.gr, από τη διαδικασία έχουν αποκλειστεί η Μηχανική και η ΤΕΚΑΛ (είχε κατέβει σε συνεργασία με τους Λιβανέζους της ALJIHADS A.L.). Επί της ουσίας λοιπόν, με 4 εταιρείες και κοινοπραξίες θα εξελιχθεί η τελική φάση του διαγωνισμού για το νέο κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.

Το νέο κτίριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτίριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτίρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Όπως κατά καιρούς έχει αναφέρει και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων από τη λειτουργία, καθαρισμό, φύλαξη και τη συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ., εξοικονόμηση δαπανών τηλεπικοινωνιακών τελών με τη χρήση προηγμένων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών («syzefxis»), ενιαία, εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των Υπηρεσιών, κατάργηση των εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των Υπηρεσιών (υπηρεσιακά οχήματα, μεταβάσεις κ.λπ.), ενώ συμβάλει και στην ευρύτερη αναβάθμιση της περιοχής.

Το αντικείμενο της προς ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτηριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του Βιοκλιματικού Σχεδιασμού στις οποίες συνυπάρχουν το Περιβάλλον και η Ενέργεια και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο) και μίας πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο.

Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε. που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτηριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού σιδηροδρόμου.

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η διάνοιξη οδού που προβλέπει το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων σε τμήμα του οικοπέδου. Θα αποτελέσει σημαντικό τοπόσημο και μαζί το νέο κέντρο καινοτομίας στις παλιές εγκαταστάσεις της Χρωματουργείας Πειραιά (ΧΡΩΠΕΙ), θα αλλάξουν την εικόνα της περιοχής και θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς στην πρωτεύουσα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ποια έξι σχήματα διεκδικούν τη νέα «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών

«Καρέ» (τελικών) διεκδικητών για τη νέα «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών ύψους 140 εκατ. ευρώ

Πώς «ρολάρουν» δύο διαγωνισμοί για οδικές παραχωρήσεις ύψους 1,6 δισ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider