«Ανακατεύεται η τράπουλα» στα σούπερ μάρκετ – Οι κινήσεις των μεγάλων παικτών, τα deals και οι νέες αφίξεις

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Ανακατεύεται η τράπουλα» στα σούπερ μάρκετ – Οι κινήσεις των μεγάλων παικτών, τα deals και οι νέες αφίξεις
Αλλάζει το τοπίο στην οργανωμένη λιανική ενόψει της επιστροφής των Carrefour στην Ελλάδα, του στρατηγικού deal Μασούτη – ΣΥΝΚΑ και της χάραξης στρατηγικής από τους «ισχυρούς» του κλάδου. Τι φέρνει η επόμενη μέρα.

Πεδίο δόξης λαμπρό ανοίγεται για την οργανωμένη λιανική στη χώρα μας, εν μέσω ισχυρών ανακατατάξεων, σημαντικών deals και νέων αφίξεων. Σε έναν κλάδο που μετασχηματίζεται ταχύτατα στη σκιά πολλαπλών προκλήσεων, οι μεγάλοι παίκτες στο λιανεμπόριο τροφίμων χαράσσουν τη στρατηγική τους, διεκδικώντας ακόμη υψηλότερα μερίδια αγοράς, την ώρα μάλιστα που παρατηρείται έντονη κινητικότητα.

Όσο προκύπτουν νέα δεδομένα, τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις των καταναλωτών από έναν από τους πιο νευραλγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Η πανδημία του κορονοϊού, η ενεργειακή κρίση, οι αναταράξεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και εσχάτως η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία κρίνουν ως αναγκαία θωράκιση της οργανωμένης λιανικής, απαιτώντας γρήγορα αντανακλαστικά, ταυτόχρονη διαχείριση πολλαπλών κρίσεων και άμεση μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Η νέα εποχή άλλωστε προμηνύει μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία του κλάδου.

Σκλαβενίτης

Διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία από πλευράς τζίρου, παρά τη μείωση των πωλήσεων που καταγράφεται σε ολόκληρο τον κλάδο λόγω του κύματος ακρίβειας, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης συνεχίζει τις επενδύσεις, υλοποιώντας φιλόδοξο σχέδιο ανακαινίσεων.

Ειδικότερα, εντός του 2022 αναμένεται να ανακαινιστούν περισσότερα από 40 καταστήματα Σκλαβενίτης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ώστε οι πελάτες της αλυσίδας να έχουν ακόμη περισσότερες επιλογές για τις αγορές τους.

Ταυτόχρονα, η Σκλαβενίτης συνεχίζει να εστιάζει στην ενδυνάμωση της ψηφιακής της δραστηριότητας, μέσω του sklavenitis.gr που έχει ήδη επεκταθεί στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Νέα σελίδα γράφεται για την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά την αποχώρηση του επικεφαλής της, Βασίλη Σταύρου τον περασμένο μήνα, μετά από 28 χρόνια καριέρας. Νέος πρόεδρος ανέλαβε ο οικονομολόγος Σοφοκλής Γιαννακού, ενώ ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέχθηκαν η Ελένη Προβίδη, VP Legal & Public Affairs και ο Δημήτρης Αρτικόπουλος, VP Human Resources & Organizational Development. Η διοικητική ομάδα έχει την ευθύνη διοίκησης της ΑΒ, τόσο σε θέματα καθημερινής λειτουργίας, όσο και στρατηγικής σημασίας, με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Jesper Lauridsen, Brand President ΑΒ, Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης.

Για το τρέχον έτος, η AB Βασιλόπουλος δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών, ενώ σχεδιάζει διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της.

Carrefour

«Επιστρέφουμε στην Ελλάδα στο σωστό timing», δήλωναν τον περασμένο Ιανουάριο στο insider.gr πηγές της Carrefour, λίγα 24ωρα μετά τις επίσημες ανακοινώσεις πως η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ δρομολογεί την εκ νέου δραστηριοποίησή της στη χώρα μας, δέκα ολόκληρα χρόνια μετά τη «φυγή» της.

Η Carrefour ετοιμάζεται να διεκδικήσει εκ νέου την «ψήφο» του Έλληνα καταναλωτή, επιστρέφοντας με νέο συνεργάτη, έχοντας υπογράψει συνεργασία με την εταιρεία Retail & Μore S.A., θυγατρική του Ομίλου Teleunicom, που αποτελεί μέλος του Ομίλου AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη. Η νεοσύστατη Retail & More - ιδρύθηκε το περασμένο καλοκαίρι - δραστηριοποιείται στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων, ενώ καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου ασκεί ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Carrefour – Μαρινόπουλος για πάρα πολλά χρόνια.

Οι πληροφορίες θέλουν τα νέα καταστήματα της Carrefour να είναι μικρότερα από ότι ήταν στο παρελθόν ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες του σήμερα, προσφέροντας «την εμπειρία ενός πρωτοποριακού omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους».

Μασούτης – ΣΥΝΚΑ

Την ίδια ώρα, προχωρά το νέο μεγάλο deal στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής που αφορά στη στρατηγική συνεργασία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Βορείου Ελλάδος, Μασούτης, με την συνεταιριστική αλυσίδα, ΣΥΝΚΑ, που έχει παρουσία σε Κρήτη, Αιγαίο και Κέρκυρα.

Πριν από μερικές εβδομάδες, η Γενική Συνέλευση του κρητικού συνεταιρισμού άνοιξε τον δρόμο για την υλοποίηση της συμφωνίας, εγκρίνοντας την πρόταση για απόσχιση του κλάδου λιανικής και χονδρικής και τη δημιουργία νέας εταιρείας, προκειμένου να προχωρήσει η συνεργασία με τη Μασούτης.

Η συμφωνία πρόκειται να οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στην οποία η Μασούτης θα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%. Ο συνεταιρισμός θα έχει την πλειοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο του νέου εταιρικού σχήματος και το management, ενώ οι μέτοχοι του συνεταιρισμού θα εξακολουθούν να διατηρούν τα δικαιώματά τους και θα έχουν ενεργή συμμετοχή σε στρατηγικές αποφάσεις του ΣΥΝ.ΚΑ.

Η συμφωνία θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός πανελλαδικού δικτύου περισσότερων από 400 καταστημάτων, με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 1,1 δισ. ευρώ, εξασφαλίζοντας ευρεία πρόσβαση σε γεωγραφικές περιοχές στις οποίες μέχρι σήμερα δεν υπάρχει παρουσία και απασχολώντας περισσότερους από 9.500 εργαζόμενους.

METRO AEBE

Στις στέγες 35-40 ιδιόκτητων καταστημάτων My market και METRO Cash & Carry αναμένεται να υλοποιηθεί εντός του 20202, η πρώτη φάση της ανάπτυξης δικτύου φωτοβολταϊκών συστημάτων, με στόχο τη μείωση του υψηλού ενεργειακού κόστους και την περαιτέρω αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Τα ανωτέρω αποκάλυψε πριν από μερικά 24ωρα, μιλώντας στο insider.gr, o Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών της METRO ΑΕΒΕ, Μανώλης Καρυδάκης, ξεδιπλώνοντας το φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο που παρουσίασε στα μέσα Φεβρουαρίου ο επικεφαλής της εταιρείας, Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, ποσό ύψους 10 εκατ. ευρώ θα διοχετευθεί στην κατεύθυνση εγκατάστασης των φωτοβολταϊκών συστημάτων, ενώ συνολικά για το 2022 η METRO έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, εντός του τρέχοντος έτους αναμένεται να παραδοθεί το Κέντρο Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, έχοντας επεκταθεί σημαντικά, ενώ σημαντικό ποσό της ετήσιας επένδυσης της εταιρείας θα αξιοποιηθεί και για την ανάπτυξη του δικτύου και την ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων.

Οι πληθωριστικές πιέσεις μειώνουν τις πωλήσεις

Με το… αριστερό μπήκε στο 2022 η οργανωμένη λιανική, σε όρους πωλήσεων, καθώς το πληθωριστικό κύμα που πλήττει την ελληνική οικονομία καθιστά ανήσυχους τους καταναλωτές, αλλά και ανήμπορους να ξοδέψουν όσα ξόδευαν, ακόμη και για τα βασικά καταναλωτικά αγαθά, αφού οι τιμές τους έχουν πάρει για τα καλά την ανιούσα.

Είναι ενδεικτικό ότι, με βάση τις σχετικές μετρήσεις της NielsenIQ, μεγάλη ήταν η ανησυχία που εκφράστηκε από παράγοντες του κλάδου σχετικά με την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον Ιανουάριο του 2022, καθώς πράγματι, οι πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν αρνητική τάση στο -3,4%, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021.

Ωστόσο δεν θα πρέπει να παραβλέπεται το γεγονός ότι την περίοδο σύγκρισης οι συνθήκες της ευρύτερης αγοράς ήταν αρκετά διαφορετικές, καθώς επικρατούσε καθεστώς lockdown, οπότε και η in home κατανάλωση ήταν ιδιαίτερα υψηλή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider